lördag 21 september 2013

Sovrum - moodboard

Har hämtat lite inspiration


Ni som läste mitt "torsdagstema" HÄR i torsdags, vet ju att jag är sugen på att plocka in lite mer murrigt brunt nu till hösten. (Istället för de vita gardinerna och blå kuddarna/filtarna). Nu är jag vansinnigt sugen, kan jag meddela! Hösten har ju verkligen kommit!
Jag har satt ihop en moodboard med saker som inspirerar mig till den där känslan av country-stil... ski-lodge..."tweedfeeling" kanske lite åt New Englandhållet. Ja, det är så det känns så här på hösten! 
Jag har redan "klickat" hem kuddar med den "horn-beprydda varelsen" (Sanningen är att jag vet inte om det är en hjort eller ett rådjur... eller något helt annat...? Skäms?! ;) som jag hade tänkt ha i vardagsrummet till jul... Kudden med kartan ligger i whiskyhörnans fåtöljer, så den har jag redan. Likaså kuddar med stjärnor... Att jag ännu inte köpt råttingfåtöljen, det fattar jag inte?! Kostar inte alls många kronor och jag har pratat om det sedan vi flyttade in för 1,5 år sedan... Kudden i läderlook är jag väldigt sugen på faktiskt! Och sängborden... Suck... precis min stil. Önska av tomten kanske? Rutigt och paisley är något jag alltid varit svag för.

Jo då, när vi kommit hem från Grekland så ska här "höstpiffas"! Brukar ni "höstpiffa"? ;) :)


Maria


13 kommentarer:

  1. Men Maria... Allt det Du har listat upp på Din moodboard vill jag också ha. Vi får nog ta en shoppingtur tillsammans!! *Fniss*
    Njut av den soliga lördagen, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Ohhh så mycket fint. Tror det blir toppen att byta färgskala där inne. Brunt gör det ombonat och det vill man ju gärna känna under just hösten. Det enda jag inte fastnat för och som alla andra tycks fått pippi på är alla dessa djurkuddar. Tycker nästan de är lite ....,"skrämande" där de stirrar på en med sina ögon ;-) Säger hon som hade orm om halsen!!
    Ha en fin helg vännen!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Gillar, gillar, gillar ALLT! Vi borde göra moodboards tillsammans du och jag!... hihi
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  4. Tänkte precis på att du och Judita har samma smak. Jättefin moodboard. Här ska också piffas lite grann. Ha en skön lördagskväll.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Visst börjar det att klia i piff o inredningsfingrarna nu när man "flyttar in" efter sommarens alla sköna dagar ute. Snygg moordboard med ski-lodge känsla. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Snygg moodboard! Visst är det väl en typisk höstkänsla när det nästan kryper i kroppen för att man vill plocka o fixa o ändra hela tiden (jag kände inget av detta under den varma sommaren...) Här har det kommit in en del bruna toner, men det blev i vardagsrummet istället för sovrummet som det var tänkt ;)
    Hoppas du har kryat på dig, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Jättefint moodboard, gillar stilen! Hihi, det är nog en ren på kudden:)
    Jag höstpiffar för fullt här hemma:)
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Skulle tro att det är en exotisk REN!!!! Supersnygga grejjer för övrigt, älskar Paisley, men det är svårt att hitta tycker jag. Visst är det där IKEAs påslakan set? Hälsning L8

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha... ja det kanske faktiskt är så enkelt så att det är en ren?! ;) :)
      Visst är det IKEAs påslakan :)
      Kram /Maria

      Radera
  9. Vilka snygga grejer! Passar bra med lite brunt nu till hösten. Det har inte blivit så mycket pigg ännu.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  10. Härlig mood board! Jag gillar inte hösten så jag försöker ha sommarkänsla så länge som möjligt. Men snart får jag väl inse faktum :) Kram Ester

    SvaraRadera
  11. Drömmen vore att fåobegränsat med pengar att inreda hela huset för. Då kanske även jag skulle få ändan ur...
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jättefina saker du är sugen på nu till hösten.
    Man önskar man hade mycket pengar.
    Jag vill också ha nya gardiner, filtar kuddar, matta, lampor......... önskar jag var miljonär, haha.
    Men höstpynta ja, det vill jag.
    Ha en fin start på veckan.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...