tisdag 17 september 2013

Ateljédag och en dagens ;)

Idag är min eftermiddag planerad till min lilla ateljé


Jag slutar ganska tidigt på tisdagar och försöker ägna den tiden till ateljén. Jag har en beställning på en dop-kudde att färdigställa. Bäst att se till att den blir klar idag.


Förra tisdagen sydde jag en klänning... som i slutänden blev en tunika/blus ;)  Den kändes alldeles för tantig som klänning, så jag satte saxen i den och kortade av den en bit!(Där rök den 60:e klänningen!;Det blev mycket bättre! Tunn sval kortärmad som fungerar bra till svarta jeans på jobbet :) (med ens så blev det en "dagens" också ;)

Kanske kan det bli en äppelpaj till kvällsfikat också? (Det är ju tisdag!) Kanske... (jag lovar inget ;) om jag hinner med... 

Hur ser er tisdag ut?

Maria

16 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt ti eftermiddag :) fin dagens kram Diana

    SvaraRadera
  2. Fin tunika och vilken skön eftermiddag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Härligt med ateljetid och på en tråkig tisdag!! "Klänningen" blev snygg som tunika. Själv är jag väldigt väldigt frusen av mig och bär gärna långärmat!
    Tisdagskram från Kate

    PS. Mina dyra stekpannor blir också brända i mitten till slut. Sa just till maken att det är dags för nya "igen"...

    SvaraRadera
  4. Så fin du är! Blusen är jättesöt! Kan tänka mig att den känns bättre och blir mer använd i kortare modell.
    Jag tänker försöka komma igång med förberedelserna inför vår husförsäljning. Gården är nu snart helt tom, så det känns som det är dags... Inte så kul att visa ett helt tomt hus i o f s, men bättre än lite grejor/skräp här o där...Vi har ju liksom redan flyttat. Så idag blir det att leta info för ett prospekt, och så hitta lite bilder som kan användas... Ja vi försöker nog själva. Så får vi hoppas på uppehåll så vi kan ta en långprommis idag, den som aldrig blev igår. Matte behöver röra på sig...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Javisst, idag är det fikatajm!! Äpplekaka låter inte alls dumt!
    Det är bra att har en Ateljédag, din egentid, då du gör saker som du tycker är kul och som bara du gör. Din 60:e blev görsnygg!!! kan ju kallas kort-kort;)

    Ha det gott!!
    kram lisa

    Svar, ja det är vårt lilla "bibliotek", ett jättelitet rum som är fyllt från golv till tak med bara böcker och så sitter vi där och jobbar vid våra datorer. Utgången till altanen är där också så det är ett riktigt trivsamt rum.

    SvaraRadera
  6. Måste vara härligt att sluta tidigt! Ja du..äppelpaj är ju så gott...så jag tror säkert att du hinner med det!!:-)
    Bilden på dej...är jättefin!
    Ha en underbar tisdag! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Hallå där!
    Va härligt att ha en bestämd dag att vara i sin ateljé.
    det skulle jag med behöva ha..;)
    Blusen blev super fin å jag blir alltid så himla sugen på att sy då jag läser om att du gör det. snaaaart så...;) hihi...kanske..
    Jag gillar också homepartyn. Tycker det är ett kul sätt att umgås på. Man träffar ofta sådana man annars kanske inte träffar så ofta.
    Ha en mysig eftermiddag nu då!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Vad kul med dopkudde! Fin bild på dig!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  9. Så bra när man bara kan sätta saxen i ett plagg, du är duktig! Fin bild på dig! Du har så härligt hår...
    Idag är det jobb, ja nu är det ju jobb varje dag, underlig känsla att komma tillbaka efter mammaledighet!
    men ikväll när barnen sover så får det nog bli en runda i löparskorna!

    Ha en fortsatt fin em
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Så bra att kunna vika en bestämd eftermiddag åt att vara i dina fina ateljé. Du är så duktig på att sy, det låter så enkelt när du säger "sätta saxen i den och göra den kortare". Hihi, jag och symaskinen är inga kompisar:)).
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Härligeftermiddag.
    Fin bild på dig och resultatet av tunikan blev ju fantastiskt.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken fin dagens på dig o jag är sååå avis på ditt tjocka, fina hår. Hoppas det blev en mumsig äppelkaka till er tisdagsfika. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Fin bild å fin dagens.. Hoppas det blev lite god fika, kram

    SvaraRadera
  14. Snygg dagens! Duktig du är på att sy! Smart att ha fika på tisdagar, den dagen är ju sämst... Kramis Suss

    SvaraRadera
  15. Jätte fin dagens på dig. Önskar att jag kunde sy så fina kläder.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. vad skönt att du har tid att vara i din atelje och pyssla.
    Väldigt fin blus du har sytt. Önskar jag kunde sy.
    Tisdag, ja, jobb och sen läxläsning med loppan sen sitter man med datorn ett tag och sen läsa bok. Ja, det är väl min tisdag det.
    Kram Bodil

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...