onsdag 18 september 2013

En vanlig, men mysig tisdag... =)

Tisdagen har passerat. Den där dagen som har det tristaste namnet, ni vet... ;)


Tisdagen igår var inte alls trist... (Det är mest namnet som klingar trist för mig ;)... jag fick en hel del gjort i min ateljé även om dop-kudden inte blev riktigt klar än. Men jag höll på ända till kl 20 :)

När jag ligger där på golvet på alla fyra i min ateljé och klipper tyg (Ja, jag jobbar gärna på golvet;)och lyssnar på P3 så plötsligt får jag den där känslan som jag faktiskt får ganska ofta. Den där känslan av att vara nöjd. Glad och nöjd med tillvaron. Döttrarna har bakat den där äppelpajen, som jag kände att jag kanske inte skulle hinna med, en av döttrarna spelar musik på key-boarden. Självlärd av envishet. Det låter riktigt bra, glad att hon ärvt musikintresset av Mannen i mitt liv, själv är jag uselt omusikalisk! Tyvärr... Jag hör hur en av döttrarna pratar (och skrattar?) med en f.d pojkvän inne på sitt rum. Glad att de börjat ses som vänner (?) igen. 

Utanför min ateljé busar eller myser vovvarna tillsammans. De är så härliga, sover gärna tätt intill... Eller helst, den lilla hängandes över den stora... :) Från köket hör jag hur Mannen i mitt liv packar upp och monterar sina nya rullskidor. Något mellanting mellan inlines och rullskidor, verkar det som. Stora hjul, heter visst "skike" har jag fått lära mig ;) Han är nöjd! (Då är jag också nöjd ;)

Kan man vara annat än nöjd, när man har det så bra? (Visst, en förkylning i kroppen och fortfarande det där lilla orosmolnet som gnager ibland, men i det stora hela... nöjd!) Ett hem fyllt med liv :) Kvällen avrundades med soffhäng och tredje avsnittet av en gammal TV-serie, HÖÖK, från SVT 2007. (Är ju ingen TV-tittare, så det finns ju massor att se via apple-TV, som jag inte sett ;)

Hade ni också en fin tisdag? Njuter ni av vardagen? 


Maria 

15 kommentarer:

  1. Vad härligt du beskriver vardagen Maria. Jo jag njuter för det mesta av livet och tar vara på guldkornen. Vi hade en festmiddag i går fast det bara var tisdag. Fniss! Ses snart! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det där är livet, och så skönt att kunna ta tillvara det :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt de där dagarna när man nästan nyper sig i armen - för att man är så nöjd med livet... Och så ska det ju få vara, eller hur? :-)
    Önskar dig en lika fin onsdag!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig känsla jag fick av din beskrivning, en skön vardag precis som det ska vara! Jag brukar också klippa tyg på golvet :)) bättre yta att hålla till på där!
    Vilken fin dagens du visade i förra inlägget!
    Ha en fin onsdag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  5. Skönt att vara nöjd. Och att kunna glädjas åt de små sakerna i livet. För nog är det ju de små sakerna som har mest betydelse. Vem orkar med stora saker i livet. Jag åtminstone blir alldelese utmattad av dem.

    SvaraRadera
  6. Vilka sköna bilder! Närhet som bäst ;-)

    Ha en fin vardag ;-) Jag tänkte piffa till min lite nu ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Underbart inlägg..och så mysiga bilder!
    ja du, jag njuter och tar vara på varje dag! Ser alltid ngt guldkorn i varje dag! Fast klar..hjälper ju till att jag nog är född...positiv...fniss
    Önskar dej en ljuvlig onsdag! kram Annika

    SvaraRadera
  8. Härliga vovvebilder. Min tisdag var absolut bra ´men undrar om inte denn aonsdag är snäppet bättre.....Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Vilka goa vovvar som ligger ovanpå varandra. Ser kul ut!
    Förstår att du är nöjd, låter som om livet är härligt, rullar på så där mysigt som man så gärna vill att det ska. Vi brukar ofta tänka att vi till exempel äter gott när det passar oss inte vilken veckodag det är. Mera när det är tid och utrymme. Men just nu är det mycket och då blir det stressigt så det har blivit för oss som så många andra att helgen blivit lite mer viktig en tid. Längtar just nu tills på fredag då skolan tar lov i två veckor, inga tider att passa och inga aktiviteter. Lääännngggtttaarrrrr sååååå. Behöver lugn och ro.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig bild på hundarna ser ut att ha det riktigt bra ihop.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Så mysigt de har det hundarna!! Härligt när man känner den känslan, att vara nöjd, det ska man ta vara på.
    Ha den bästa kvällen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Underbar bild på sovande hundar.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt med hundarna i en hög så där :-) Häftiga bilder! Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Mysigt och det där orosmolnet vill jag ska bort stor kram Diana

    SvaraRadera
  15. Haha vilka härliga bilder. Kram anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...