onsdag 11 september 2013

Whisky on the rocks... Minns ni? ;)

Någon mer än jag som har dessa hemma?



Eller någon som i alla fall minns dessa "Whisky rocks"? Kuberna i täljsten som man lade i frysen, innan de hamnade i whiskyn ;) 90:talet var nog årtiondet, va? 

Själv är jag ingen whisky-drickare, så dessa är Mannen i mitt livs.  Men de är ganska fina och själva asken ser lite mysig ut med den vackra texten och trä-ullet inuti... så de får ligga framme som dekoration i just whiskyhörnan ett tag ;)

Kände ni igen dem? ;)


Maria

14 kommentarer:

  1. Nog för att vi gillar whiskey, men sådana har vi inte och jag har aldrig sett eller. Konstigt faktiskt. Glad för att du vill ha mig kvar på jobbet...Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Om ..*skrattar ..gav dem till pappa i julklapp för 21 ?! år sen .....tycket jag hade köpt något väldigt häftigt vill jag minnas ..
    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Jo då en sådan har vi (mannen) i vår ego. Han fick det i julklapp av mina föräldrar när han firade jul med oss första gången i Sverige 2004. Nu ligger de i en plastpåse i frysen och lådan har jag inget minne av vart den tog vägen, försvann säkert i flytten. Ganska kul grej trots allt. Speciellt som present.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Nej ingen sådan här hemma:) tack för filmtips nedan! Ska bli kul att ses i kväll. Mailar du din adress är du snäll. Kramar Nilla

    SvaraRadera
  5. Nej såna har vi inte. Märkligt! Vi som hakade på allt nytt, hihi....
    Antar att husse tog sin pinne fes-ljummen... och fick han nåt i present då, så var det antingen en målad teckning (de) eller
    nåt som huset/hästarna/jag ;-))) behövde (jag)
    Men klart läcker pryl som kuriosa...(gillar inte whisky heller)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Jodå, sådana finns någonstans i gömmorna hemma. Jag gav bort sådana i julklapp något år till min bror och till min pappa. Ha en fin torsdag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Ha ha jaa då dom finns här hemma i ngt skåp. Använda typ en gång av sambon. Men vad mycket grejer man köper som aldrig kommer till användning. Bra av dig att inse att du ska använda kläder du har i höst. Jag minns ju inte att jag har några höstkläder, men får jag rota fram dom kanske det finns ngt som jag kan ha. Ha så kul i kväll, synd man bor så långt bort.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Javisst känner jag igen dom! Har inga själv, trots att jag gillar whisky...:)
    Önskar dej en härlig torsdag! Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Men tänk, dom har vi missat, har aldrig hört talas om. Kanske för att jag själv inte gillar whisky och maken inte är mycket för nyheter;)) Men det var en väldans fin ask!!

    kram lisa

    SvaraRadera
  10. Hej jo då känner igen dom. Mannens ligger i en låda i köket o skräpar, används inte :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  11. Maria, jag har mailat dig. Hittade inte ditt telfonnr. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Nej, jag minns inte dem men det är ju himla smart.
    Fin ask var det ju.
    Kram Bodil

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...