måndag 2 september 2013

September

Sensommarsol...


På porchen har blommorna nyss bytts ut, i våra krukor. Länge blommade sommarblommorna, som jag satte redan i maj, så otroligt fint! Men nu kändes de lite rangliga och byttes ut mot sensommarens blommor. Astrar, (och även trädgårds-kryssantemum) får pryda porchen innan det är dags för ljungen... Då...när det är höst ;) (Visst är den fin min präktiga murgröna!?)


Jag älskar verkligen hösten! Mötte ju mitt livs kärlek i oktober 1990, och vi gifte oss i oktober 1993. Man kan nog säga att hösten står liksom för K Ä R L E K, för mig! Men just i år, så vill jag att hösten får vänta lite... Vill så gärna njuta av solens strålar ett tag till. Jag behöver de så väl inför den mörka vintern som kommer tids nog... 
(Jag märkte i gårdagens inlägg,att ni var många som höll med mig om att sommaren får vara kvar ett tag! ;)

Men visst är det lite "höstligt" i luften redan, helt klart! Och september är ju faktiskt en höstmånad... egentligen ;) Igår morse var det grått och trist ute, men det sprack upp till en fin sensommardag fram på dagen! I natt har det regnat, men nu ser jag att det börjar spricka upp ovan trädtopparna. Så det blir nog lite både och, under september... både sensommar och höst ;)
Ha en fin ny vecka!


Maria

19 kommentarer:

  1. Underbara bilder fina Maria kram Diana

    SvaraRadera
  2. Jättefint i dina krukor. Nu fick jag lite ångest för här är det verkligen inte pyntat alls. Måste verkligen ta tag i den biten, bollkryss och lite cyklamen kanske. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har gjort det.
    Ja, nu är det verkligen höst. Kallt och mörkt på morgnarna :( Kram.

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert blickfång på porchen! Jättefin färg på astern.
    Idag har maken och jag varit förlovade i 15 år... tiden går!
    Önskar Dig en ny härlig vecka i sensommarsolen, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Fina blommor på porchen.

    Ja, det börjar kännas kyligare i luften, helt klart. Jag precis som många andra vill gärna ha strålande sol ett tag till.

    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig relation du har till hösten. Underbart!!!

    Ja, september är ju här, även om man som vanligt bara vill ha mer sommar...

    Ha en skön måndag!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  7. Jag känner mig lite kluven så här års, det är varken eller på nå´t vis. Här har vi haft en röjarhelg, rensat både inne och ute. kram N

    SvaraRadera
  8. Härligt med nya blommor :)
    Det blev det här med förra veckan. Men nu känns det nästan som att frosten ska komma när som så då får jag väl byta igen. För här är det HÖST! Regnigt, kallt och löven börjar falla. Men hösten är fin så inte mig emot! Och vi hade ju en toppen sommar!

    Gillar "W" ;)

    Många kramar!

    SvaraRadera
  9. SÅ fint ni har det! september är en ljuvlig månad! Kram!

    SvaraRadera
  10. Så snyggt i dina krukor. Här ösregnade det när jag åkte till jobbet i morse, men nu är det härligt soligt. Så det är precis som du säger:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Så fint på din Porch. Nej vi kallar det sensommar, hösten kommer tids nog, gillar den om solen skiner, inte annars. Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Så vackert o välkomnande på din porch. Själv välkomnande jag hösten i morse till spöregn o stormbyar. Nu sitter jag ute i bikini i solen, en märklig känsla.....men jag är glad så länge solen visar sig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Söta små höstastrar... känns fint vid entrén!

    Visst är det kyligare på morgnar och mörkare kvällar men än har vi det varmt och skönt hos oss. Hösten är frisk och skön!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Så fina höstblommor på din porch! Ja nu är det höst och kallt på morgonen och på kvällen. Ganska mysigt ändå tycker jag!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  15. Jag vill också dra ut lite på sommaren! Badar fortfarande varje dag och försöker att inte vara så höstigt klädd. Men höstluften är så underbar, inget går upp mot den!

    Fräscht med nya höstblommor!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Här är det också dags att förnya i krukorna...
    Hösten är här, dagarna är varma med man känner ändå lite kyla i luften!!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  17. Tack för påhälsningen. Känns bra att vara tillbaka igen. Så fint du har gjort på din fina porch. Jag har köpt nya blommor till mina urnor men de är inte på plats ännu. Ha det bra!

    SvaraRadera
  18. Här ryker blommor både ute och inne, dom tar verkligen stryk efter en underbar sommar.
    Men det är det värt ;)

    Fina bilder som vanligt.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  19. Så fint du har där!! Och visst är det härligt med denna höstluft och de soliga dagarna vi har. Så kan det få vara hela hösten:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...