söndag 15 september 2013

Söndagsbilden

Nu är söndagen här igen...


Även om Fabriken verkar ligga lite i dvala (Finns säkert en förklaring till det!) så kommer här min söndagsbild i alla fall! =)  "Söndagsbilden" är ett bra sätt att slänga ut en bild på sin blogg, vilken bild som helst typ ;) (Som en bild på ett par gamla böcker och några al-kottar...;)
Jag är svag för bilder på detaljer, bilder som egentligen inte visar något speciellt, bilder som är svart/vita... det är jag svag för. Perfekt att använda till just söndagsbild! 
Det sades att det skulle bli "höstrusk" denna söndag... att det skulle vara film-tittar-väder idag... Jag vet inte det jag... inte än, här hos mig i Uppsala-Stockholmstrakten i alla fall... Men senare idag, kanske? 
Mannen i mitt liv tittade på vädret på I-paden och konstaterade att det är regn några dagar framöver i Grekland, dit vi åker om ett par veckor... Jag hoppas att det går över tills vi landar där... (Vore just typiskt om vi får en veckas regn, när vi inte haft en veckas regn hemma på semestern...)

Är det film-tittar-väder hemma hos er?


Maria

14 kommentarer:

  1. Nix, inget filmväder här. Hoppas på uppehåll då jag precis ska ha en fotografering under äppelträden i Östuna...

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild! Kul att ta lite såna foton ibland med.
    Här har vi inte heller fått det utlovade busvädret än. För in del spelar det ingen roll eftersom jag städar i källaren ;) Men ikväll får det bli filmkväll oavsett väder, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Fint med svartvitt. Nä inge filmväder här heller. Konstigt med fabriken det kanske är strejk, fniss! Ha en bra dag! Kraaam pia

    SvaraRadera
  4. Gillar också detaljbilder i svartvitt, snyggt vännen. Här är det verkligen ett perfekt film o bloggväder, lite skönt faktiskt. Sv det är Mr C som tog bilderna sådär lite bakom kulisserna som jag visar i dagens inlägg. Malins proffsbilder kommer så småningom. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Fin bild! Jag gillar också svart vita bilder. Speciellt på mig själv nu för tiden då de blir lite snällare. :0)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Jättefint!

    Här hemma har vi väldigt varierande väder, sol, mulen liite regn om vartannat!
    Blir en myskväll i soffan sen.

    KRAM Susanne

    SvaraRadera
  7. Här är en mulen och grå dag...har även kommit lite regn! Riktigt mysigt att vara inne!
    Visst är det typiskt det här med vädret. Men jag håller tummarna för att ni får mycket sol...har ju hittills varit ett fantastiskt väder i Grekland.
    Kanske, att det kan vara lite sent att åka...men å andra sidan..deras höstar och vintrar är som våra somrar...runt +20c. Sen är det skönt att bara komma iväg lite!
    Ha en fortsatt mysig söndag! Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Här har det regnat till och från hela dagen. Men är det höst så är det ju...

    SvaraRadera
  9. Här började det regna efter lunch, men jag tog en promenad iallafall. Jättefin bild och den blev fin i svartvitt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. Riktigt filmtittarväder här nu:). Jättefin bild, snyggt med svartvitt.
    Ha en skön kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Japp, det började regna på förmiddagen, precis när jag äntligen fått husse att följa med på långpromenad... så vi tittade på varann, rynkade på näsan och det slutade med att husse vände och gick hem (och förberedde middagen) , jag tog lilla xs promenaden istället för xl som var tänkt. Och så käkade vi o... kollade på film. Så ja det är filmdag idag. (och hunden är soffpotatis så han blev inte ledsen...) Det är nice med höst. Tycker jag. Speciellt i soffhörnet...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Ja här har det varit riktigt höstväder idag, dock
    Inte så mysigt på fotbollsplanen men nu på kvällen i soffan, tända ljus och djupt sovande barn så kan det regna bäst det vill ute!!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Här har det varit lite av varje, film, övningskörning och lite förkylning.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  14. Jätte fin bild. Säkert bara en tillfällig svacka i Grekland, håller tummarna för fint väder :) Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...