fredag 27 september 2013

Dagens, fredagsmys och snart på väg...

På väg till jobbet i morse...


Bra jobbklädsel på förskolan: täckande strumpbyxor och manchesterkjol från Lindex, tunn kofta från MQ, vit topp och sjalen med stjärnor från H&M (Ny favorit) På fötterna skinnkängor från Ellos (tokfyndade i våras)

Fredagkväll, timmen börjar bli lite åt det sena hållet... Haft en superbra dag på jobbet. Perfekt avslutning innan semestern... (Känns okej nu, att överge kollegerna en vecka ;) Glad över att en kollega gav mig en kram och fin positiv feedback! :) Beröm över min positiva energi. Ja, det gjorde mig verkligen glad! Tycker själv att jag är rätt bra på att vara på gott humör, extra kul är det ju då när det märks...
Lite smått stressat har jag skjutsat dottern till stallet och inhandlat det sista... (med vetskapen om att det inte riktigt var färdigpackat, hemma)... men bara så där lagom stressat, så det känns positivt ;) Musiken på högsta volym och kanske jag körde lite för fort, för att det är skönt ibland, inte för att jag hade bråttom.... 
Hela familjen har haft taco-mys (verkar vara barnfamiljernas fredagsrätt, såg det ut som i butiken), skrattat gott, ventilerat lite jobb-vecka och jag och Mannen i mitt liv tog ett glas Amarone till det... Fredagsmys! 
Nu blir det lite soffhäng och fotbad. I morgon bär det av till Grekiska ö-världen! Svärföräldrarna kommer hit och passar hus, blommor(?) och "kvarglömda" ungdomar ;) 

Vad gör ni denna fredagskväll?

Maria

P.s Jag har blivit lottad att vara med i besökstoppens "Veckans blogg- tävling". Rösta gärna! Ni hittar Besökstoppen genom att klicka på bilden med hatten och "pippin" uppe till vänster här på bloggen :) 


13 kommentarer:

  1. Hej du fina i en superfin dagens. Ha en härlig resa, är inte alls avis.....njuuut vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt skön resa, åhh va jag vill åka till värmen NU ! :)
    Snygg outfit.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Låter så mysigt med en resa bara för två... Hoppas att du fått ordning på väskan och att du får en härlig semester!

    SvaraRadera
  4. Fina kläder. Ha nu en superskön resa!!
    Tittar på idol med ett glas vitt, och snart blir det en snabbis ut med Lykke.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Snygg outfit! Så härligt med en resa till den grekiska ö-världen? Vilken ö (eller öar) är det ni skall besöka? Ha en riktigt skön semester! Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Så himla snygg du är i detta! Jättefina färger på dig. Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Du är så fin! Jättesnyggt och ditt hår....älskar det!

    Njut av resan och en hel ledig vecka. SÅ läckert att ha det nu när man börjar sakna värmen och sommaren.

    Här blir det slapparhelg!

    Stor kram
    Lotta

    Ps. röstar såklart på dig!

    SvaraRadera
  8. Härligt att ge sig av och förlänga sommaren ytterligare!
    Kram och ha det så underbart i värmen!
    Judita

    SvaraRadera
  9. Finaste förskolefröken :) kram och ha en härlig lördag/Diana

    SvaraRadera
  10. Visst känns det lite roligare att få klä sig lite fint på jobbet även om man jobbar med "snoriga" busungar... *skratt*
    Njut nu av Er semester!!!
    Grattis till besökstoppen, röstar där på Dig förstås!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  11. Önskar er en ljuvlig resa!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Va kul att du börjat visa Dagens! Du är jättefin!
    Ååååå va härligt med er resa... Njuuuuut nu!
    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...