söndag 1 september 2013

Söndagsbilden - Än är det sommar... (?)

1:a september...


Enligt almanackan borde det betyda att vi nu är inne i höstens första månad... eller? Jag brukar nog tycka att hösten kommer redan när jobb och skola börjar igen, efter sommar-ledigheterna. 
I år har jag inte alls känt så... Nej, sommaren har verkligen fått mig i ett fast grepp. Så länge jag kan så håller jag mig till somrigare kläder och struntar i höstmodet som affärerna lockar med.
Jag vill ha sommar så länge det bara går. (Okej då, jag kan sträcka mig till sen-sommar... ;) Jag tänker fortsätta köra på sommar hela september ut, och avsluta min sommar med en vecka i den Grekiska ö-världen... Sen... i oktober... då jag ska fira 20:årig bröllopsdag... ja då kan jag gå med på att det är höst! Men inte förrän då! ;) (Fast det är rejält grått ute idag, och en del löv signar ner, måste jag nog tyvärr motvilligt erkänna...;)
Denna somriga bild från sommarstället i Dalarna, får minsann bli mitt bidrag till Söndagsbilden hos FABRIKEN denna vecka! Titta in för fler söndagsbilder!

Tycker ni att det är höst redan?


Maria 

22 kommentarer:

  1. Nej inte höst ännu, men lite höstigt väder är det idag. Hoppas du mår bättre idag? Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Visst kan vi väl försöka förlänga sommarkänslan och en resa till Grekland låter underbart! Men jag har nog fått lite höstkänsla i alla fall ;) kram Suss

    SvaraRadera
  3. Du har helt rätt attityd, enligt mig! Jag kör också med ljusa sommarstassen fortfarande, fast många runt om mig redan bär svart och grått. Vill inte alls ha höst ännu... Lite fler sköna dagar vill jag allt njuta av!

    Ha en skön söndag!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  4. Helt rätt! Det där med att ha en semesterresa att se ram emot i slutet på september är toppen - sommaren blir längre och hösten kortare. Lyllos! :)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med dig!! Jag kör sommar september ut också, det låter toppen:))
    Iofs så är det bara 11gr ute och det regnar och det ligger gula löv på marken...men sol i sinne...

    Ha en fin söndag!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  6. Såg din härliga blogg första gången i dag. Vilka vackra foton:)
    Kan rekommendera "En Om Dagen" på Facebook med tänkvärda vackra foton och dikter.
    Jag tycker att det är sommar i september. Indiansommar:)Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit! Ha en fortsatt fin söndagskväll!
      Kram /Maria

      Radera
  7. Låter underbart!

    Ja jag tycker nog att hösten är på intågande nu, mysigt..:-)

    Må så gott
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Fint! Just idag känner jag mig höstig för första gången. Alla är snuviga, jag fryser och det är grått och blåsigt. Blir många tända ljus ikväll med andra ord!

    SvaraRadera
  9. Njae här är det mer som höst! I alla fall idag :-/
    men vem vet det kan ju komma några fantastiska varma sensommar dagar..

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Jag längtar så till hösten! Vacker bild må jag säga.

    SvaraRadera
  11. En resa till Grekland hade ju inte varit fel :-) Perfekt sätt att förlänga sommaren!Ha en riktigt go söndag!

    SvaraRadera
  12. Vad härligt med en resa till Grekland! Här har vi höst idag och löven på björkarna börjar gulna.
    Ha en fin kväll!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  13. Till och med jag måste erkänna att hösten är här, även om jag inte riktigt vill....Så härligt att ha en Greklandsresa att se fram emot. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Jag är på sommar hela september låter som en strålande idé.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Håller med dig, man vill hålla kvar sommaren så länge det går. En resa till Grekland, det är något att se fram emot.
    Ha det bra!
    Birgitta :-)

    SvaraRadera
  16. Visst är det sensommar ute:). Lite kyligt när sonen spelade match i regnet förut, men i veckan ska det bli 20°.
    Så härligt att åka till Grekland!
    Trevlig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Svalare idag så liten höstkänsla infann sig, men vill inte ha höst ännu...
    Vacker bild från dalarna!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  18. N fråga mig idag om det fortfarande är sommar?? Nu är det höst eller i alla fall så är september en höstmånad. Men jag hoppas det mer blir sensommar då vi bokat in små seglingar nästan hela månaden ut!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  19. Heja heja! Här är en till som håller kvar sommaren! (och metrologiskt sett är det ju faktiskt fortfarande sommar)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  20. Underbart Maria!! Jag kör sommar hela september, med dig!

    Det låter fantastiskt att åka till Grekland och fira er 20-åriga bröllopsdag!!

    TACK för att du skriver så härligt hos mig....blir glad <3

    KRAM!!

    SvaraRadera
  21. Ja, jag tänker nog inte ta höst än! Suga ut de allra sista värmande strålarna och imorgon kommer ju våra utemöbler!! Hahaha! Japp, inte en dag för sent- fast de var beställda i maj. Så det får INTE bli höst än. Vi måste ju hinna inviga sommarmöblerna för sjutton! :-)
    Vilken lycka att åka till Grekland- ni kommer säkert att få det alldeles underbart!
    KRAM! Judita

    ps. Ser att min kommentar ang. ditt kök inte kom med. Jag skrev att ditt kök var SÅ HIMLA SNYGGT så det var inte riktigt klokt!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...