torsdag 19 september 2013

Sovrum

Torsdagstemat - sovrum


Även om det är ett litet driftsstopp i Fabriken just nu, så gissar jag att det står vem som helst fritt att ändå anamma veckans torsdagstema ;)  

Sovrum! Vårt sovrum är stort, luftigt och ljust. Ligger på övervåningen i vårt hus och har två fönster. Heltäckningsmattan som Mannen i mitt liv "krävde" att få, bidrar till hotellkänsla. Och jag lovar... det är gott att sätta ner fossingarna på golvet när man kliver ur sängen! 

Den rutiga tapeten och den Skorstenslösa "öppna spisen" ger den där "countrykänslan" som jag ville åt! (Och nu är jag väldigt sugen på att göra lite mera höst, med kuddar i brunt, kanske lite rött och få till lite mer varm "ski-lodge-känsla") Vitrinskåpet i furu från mitten av 90:talet är numera svart och rymmer lite smått och gott. T ex kläder på både ut- och insidan ;)

Klänningar som blir till blickfång...
Detaljer finns det gott om, hemma hos oss, som speglar personligheten... Likaså i sovrummet. Mannen i mitt livs manschettknappar ligger utspridda på en snygg "table-book" tillsammans med en monopol-pjäs. Ett flygplan... så klart...

En kärleksförklaring passar väl bra in i ett sovrum? ;)

En snygg flaska med vatten underlättar att hålla blomman vid liv... ;) 

Det var en rundtur i vårt sovrum. Via FABRIKEN kanske ni hittar till fler torsdagsteman, även om länkningen är ur drift ;)


Maria


16 kommentarer:

  1. Vilket luftigt, fräscht och fint sovrum!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  2. Superfint i ert sovrum! Skåpet och spisen gillas mycket!!
    Underbar bild på vovvarna i förra inlägget, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilket jättefint sovrum, ger verkligen hotellkänsla med heltäckningsmattan, förstår att det måste vara superskönt att sätta fötterna på den kyliga morgnar :) Många vackra blickfång som gör mycket för intrycket. Wow vad fint det blev med det gamla furuskåpet i svart, passade ju in kanonbra där! Fiffig också att ha en vacker flaska bredvid blomman!

    Jättefin inspo!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Vilket jättefint sovrum, ger verkligen hotellkänsla med heltäckningsmattan, förstår att det måste vara superskönt att sätta fötterna på den kyliga morgnar :) Många vackra blickfång som gör mycket för intrycket. Wow vad fint det blev med det gamla furuskåpet i svart, passade ju in kanonbra där! Fiffig också att ha en vacker flaska bredvid blomman!

    Jättefin inspo!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Så fint, så fint. Kul att det skymtar lite träningsprylar där också Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Kan tänka mig att mattan i sovrummet är helt rätt nu när hösten och vintern kommer!! Dags att dra igång värmegolvet tror jag.

    härlig bild på hundarna. De kan ha en sån skön stil. :)

    HA en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Så fint ni har det i sovrummet! Jag börjar bli sugen på heltäckningsmatta i sovrummet. Tror att de är lite bättre idag än den inte alls så mjuka heltäckningsmattan som jag hade i mitt rums om liten. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Vilket fint sovrum ni har! Bra idé att ha en fin vattenflaska bredvid blommorna, det ska jag ta efter :)
    Ha en fin dag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  9. Så fint sovrum ni har med härliga detaljer.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilket härlig sovrum ni har! Läckert med öppenspis i sovrummet... det känns verkligen som en lyxig hotellkänsla där :)

    Gillar din man flyg?

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Den där heltäckningsmattan skulle jag gärna vilja ha i mitt sovrum, så skönt att sätta tassarna på. Den fina flaskan är en toppenide som jag tänker planka eftersom jag alltid glömmmer vattna mina växter i sovrummet. Tack för dina ord hos mig, de värmer vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Heeeeeeej fina lilla sjukling!
    Krya på dig!
    Du får krypa ner under täcket i ditt underbara sovrum..
    Åå så underbart det är!
    Hotellkänsla är bara förnamnet..;)
    Älskar tapeten o mattan..;)
    Men sen skrattar jag så jag hickar... viftade hit både mannen o sonen som var tvungen å titta på hundarna...hahaaaa... jag döööör..
    Så helskön bild!!
    Stora nallen med frambenen ut åt sidorna på ett helt oskönt sätt å så lillen hängande som en trasa över...hahaaaa... jag dööör.. det måste vara en av de mest sköna bilder jag sett..hahaaa..
    tadet lugnt nu å se till så du blir ompysslad..;)
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  13. Såå snyggt! Älskar sådan där lodgestil! Heltäckningsmatta i sovrummet har jag också föreslagit (har nu vitmålade trägolv),
    men mannen är inte med på noterna! Han tror att det blir för mycket hundhår i den!
    Hoppas du får en riktig skön helg så du blir helt frisk!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  14. Ser mysigt ut , tycker jag! Härligt med mjuk heltäckningsmatta!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  15. När kan man flytta in, underbart sovrum kram Diana

    SvaraRadera
  16. Så fint :)


    Www.mystyle.blo.gg

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...