söndag 4 augusti 2013

Sista veckan...

Så var den över...semestern. 


Sista veckan hade vi besök några dagar. Av Mannen i mitt livs yngre syster med familj. Det har blivit lite av en tradition tror jag, att de kommer och bor hos oss några dagar på semestern. En mycket trevlig tradition måste jag säga!  

Vi brukar göra lite utflykter när de kommer ner till oss. Sigtuna (grannkommunen) fick ett besök denna gång. Såklart beundrade vi båtar i hamnen. Våra gäster har haft båt i många år (och har fortfarande) och är väl vad jag kallar "båtmänniskor" (Vilket inte jag är... husvagn, kan jag sträcka mig till, det är åtminstone spartanskt på fast mark...;). Själv älskar jag att beundra allt som i mina ögon är vackert. Inklusive båtar! 

Vädret visade ju sig från sin bästa sida, och vi passade på att "lunch-picknicka" intill vattnet. Gott, trevligt och mysigt!

Promenad genom den söta lilla orten och beundra alla trähus är ju ett måste! 

En och annan vilopaus i värmen... 
Som sagt, jag älskar att beundra allt som jag tycker är vackert.. Hus är en stor favorit! Älskar alla fina gamla hus med vackra detaljer! 

Vad gjorde vi mer då? Jo, ett besök på Naturhistoriska blev det, och även Steninge slott. (De får oss att känna oss som storstadsbor, när de vill att vi visar dem runt sådär;) I övrigt så har vi pratat, skrattat, ätit gott, druckit gott och bubblat i bubbelbaljan ;)
Nu är det alltså söndag kväll och det börjar bli dags att hitta tillbaka till vanliga rutiner igen. Vi börjar med att se en "söndagskväll-film" efter maten ;) 

Har ni semester kvar? Eller börjar ni också jobba i morgon?


Maria

13 kommentarer:

  1. Skönt att du är tillbaka!
    Att titta och begrunda gamla, fina hus med alla vackra detaljer är mysigt och kul! Tyvärr delas inte det intresset av de övriga familjemedlemmarna här så ring mig nästa gång du ska på "liten-guidad-stads-vandring"! ;-)
    Själv har jag semester en vecka till!
    Kram!! Judita

    SvaraRadera
  2. Nix, en vecka kvar! :-) Älskar vackra saker, jag med! I höst börjar jag sälja för Zelected by houze, där finns det mycket fina saker!

    SvaraRadera
  3. Ha Ha! Maria.. Jag var där och har samma bilder i mitt huvud.. Dom gröna och lutande dörrarna <3 love it..Ses i morgon. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga sista semesterdagar! Jag har ungefär en vecka kvar... Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Mysigt med familjebesök!
    Ja, oj vad semestern rusar iväg snabbt! Jag har en vecka kvar och nu känns det väldigt skönt ;) kram Suss

    SvaraRadera
  6. Sim sala bim så var semestern över.... otroligt skönt har vi haft det!!
    En härlig tradition Ni har med "familjen" på besök några dagar! Vi gjorde också en utflykt idag, så mycket fint att titta på!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Så härliga bilder, mysigt ni har det. Gillar detaljer.
    Jag har har haft möjlighet att vara ledig sedan midsommar och har 9 lediga dagar kvar.
    Önskar dig en bra start på jobbveckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag älskar också vackra ting. Sigtuna är en väldigt vacker stad och jag tycker att Sverige över lag är fantastiskt vackert, så mycket fint att titta på.
    Jag blir hemma ett tag till.
    Kram och sov gott!
    Helena

    SvaraRadera
  9. Ja så var den slut semestern... Ska strax kila ner till jobbet här...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Ja nu var den slut den underbara semestern, men man måste väl jobba ibland för att märka hur härligt det är att vara ledig:) Dessutom brukar det ju vara trevligt att jobba också känns bara lite motigt så här i början. Idag är jag sen, funderar på att trampa iväg med cykeln, kanske ta tag i semesterns överflödskilo redan idag:) Ser ut som ni haft en underbar semester, gjort så mycket skojigt och sett en massa vackert. Härligt.
    Ha en fin första jobbvecka.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  11. Det låter som en trevlig tradition... Njae min familj är inte jihiooo för att strosa runt och kolla men man hinner spana in ett och annat iaf, som dom inte "ser" hehe

    En vecka kvar sen startar det med mjukstart, och i sept då börjar allvaret och mammaledigheten är över...
    Hoppas du får en fin dag

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Allt roligt har sitt slut säger man ju. Men nytt tar ju oftast vid. Men visst brukar det vara lite "skavsår" första veckan tillbaka på jobbet. Du ser iallafall ut att ha haft en sista fin helg ihop med "båtfolket". Nu är det dags att njuta minnena.
    Ha en härlig vecka Maria.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...