tisdag 27 augusti 2013

Att ladda batterierna...

En helt vanlig tisdag...

Tisdag är den dag jag slutar tidigt på jobbet, kl 14:30. Det är "min" eftermiddag, det är då jag har lite tid att slinka in i ateljén en stund innan andra "måsten" tar vid. (Sånt där som matlagning, t ex ;). Idag har jag klippt tyg, och sippat kaffe... Älskar att vara i ateljén och "pyssla" med mitt, och samtidigt lyssna på P3 på radion. Mitt sätt att ladda batterierna...

Ladda batterierna gör jag gärna med en gnutta lantluft också. Lagom dos ;) Älskar känslan som kommer över mig, när jag kliver ur vid stallet, där Minstingen är medryttare till en häst. Som idag, t ex. 

Efter middagen skjutsade jag henne till stallet, termometern i bilen visade på 24 grader och solglasögonen får göra sitt. Susar fram på landsvägen och njuter... Vägen dit ut är så vacker. Åkrar  och öppna fält på båda sidor om vägen. Passerar sjön också...


Idag tog jag kameran med "paparazzi-objektivet" och gick fram till hagarna. På 4-6 meters avstånd blir det några fina bilder.

Sådana här detaljbilder älskar jag... Vet inte varför, men det bara är så... En bild som egentligen inte visar något speciellt... Bara en bild, liksom.

Den ursöta lilla ponnyn gjorde sig bra på bild, och var nog väldigt medveten om att jag fotade henne... 
(host, harkel... uppdaterar: HONOM, menar jag förstås... Minstingen har nu sagt att det är en hingst... Mina hästkunskaper är något begränsade om man så säger...;)


Jag undrar jag om inte den gamla traktorn också sträckte på sig lite grann, när jag knäppte några bilder på´n...? ;) (Ser ju nu, att det visst är en hon ;)

Hoppas ni också haft en fin tisdag med sol och värme! Om en stund vankas det fruktsallad till tisdagsfika :)



Maria


16 kommentarer:

  1. Härlig tisdagseftermiddag! Skönt att ladda om batterierna i ateljén och sen en tur till landet. Söt häst och vacker traktor! Älskar saker med lite patina! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka underbra tankar och dina bilder blir bara bättre och bättre. Kul när man testar sig fram bildmässigt och jag är säker på att traktorn sträckte på sig... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ja man behöver egentid och ladda batterierna ibland, göra sånt man gillar.
    Jättefina bilder på hästen och detaljbilder är fint!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Härligt sätt att ladda batterierna på! Jag brukar åka till en god vän utanför stan...de bor fantastiskt..precis vid havet! Där är min "lisa" för själen!
    Hoppas tisdagsfikan smakade gott!!
    Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder både på den fina ponnyn med de underbara färgerna och den fina rostiga "Doris"!! Hoppas du blev färdigladdad..:) Ha det gott, kramis Kate

    SvaraRadera
  6. Bra att du har ett batteriställe att hänga på! Hann du sy dig nå´t igen?... ;-)
    Jättefina bilder på pållen!
    KRAM KRAM! Judita

    SvaraRadera
  7. Så fin hästapålle med lång lugg ;) Underbara bilder du tagit!! Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Ja, ibland behöver man en egen stund. Min stund är varje kväll när barnen lagt sig. Då surfar jag runt på bloggar. Kollar in din till exempel.

    SvaraRadera
  9. Skönt att kunna få helt egen tid. Vilken söt modell du har. kram N

    SvaraRadera
  10. En sån fin liten ponnykille. Trots allt hår som får en att tänka på en tjej?! Mina hästkunskaper är rätt lika med noll. Tycker de är stiliga djur så där på lagom avstånd.
    Egen tid som man avsatt och bestämt att det bara är ens alldeles egna är underbar och värd att prioriteras.
    Ha en fin dag!
    KRam ANette

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder. Kul med nytt objektiv! Jag har ett sånt jag med och gillar det skarpt. Kan sitta på håll ibland och fota barnen. Gillar när man får de där naturliga bilderna när de inte vet att man är där. Utan tillgjorda miner.

    Flygfilmen såg vi härom veckan och vi titta lite extra på piloten nu när vi flög till Turkiet. Han såg pigg ut och gömde sig inte bakom mörka solglasögon. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Åh, det allra finaste och mysigaste sättet att ladda batterierna på. Kram.

    SvaraRadera
  13. Så lugnt och skönt...och vilka vackra bilder!! Du är en duktig fotograf!!
    Lilla hästen är ju bedårande och nog ganska väl medveten om att han blir fotad;)

    Ha en bra dag!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  14. Ljuvliga bilder på en plats jag förstår du laddar batterierna på. Faller oxå ofta för just detaljbilder, kan inte heller förklara varför, men läckert är det. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Superfina bilder och visst är det viktigt med egentid med chans att ladda batterierna.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vad härligt att ha en liten atelje och egentid. Så fin hingst du fotat också, ser väldigt härligt ut! Blev nyfiken på filmen du visade i förra inlägget. Är det så att man blir flygrädd efter att ha sett den tro? Kram Nilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...