söndag 11 augusti 2013

Det där med traditioner och klänningar...

Traditioner...


På wikipedia kan man läsa följande om ordet tradition och dess betydelse: 

"Tradition är ett latinskt ord i betydelsen "överlämnande" och det som lämnas vidare är det kulturella och sociala arvet. Hit räknas förutom invanda seder och bruk, olika synsätt, språk och värderingar" 

Nåväl... tradition eller inte, men nu är det tredje året i rad som vi i vår familj haft kräftkväll, lördagkväll efter att ha jobbat första veckan efter semester. Huruvida våra barn kommer ta med sig denna företeelse och föra den vidare till nästa generation återstår att se ;)


Trevligt hade vi i alla fall och mätta och belåtna blev vi. Jag hade "piffat" mig med både ny klänning och nya skor. Ja, t o m ett nytt halsband vilade i halsgropen. (Ett superfynd för en tjuga på Ur och Penn. Tips!) Jag hör ju till den skaran som gillar att byta om och "klä upp mig" även om det bara är familjemiddag på lördagkväll. 


Klänningen (som för övrigt blev min 57:e i ordningen) hittade jag på Indiska´s hemsida när jag var nyfiken på att kolla in MissLi-kollektionen. Just de klänningarna föll mig inte riktigt i smaken, men denna som jag hittade och var in och köpte... den föll mig verkligen i smaken! Mjuk och skön jerseyklänning.  Älskar det lite marockanska mönstret! Och älskar klänningar... ;) Skorna, de är ett fynd från La Redoute. Halva rea-priset och jag fick två par skor för sammanlagt 200:- (Normalpris 600:-/par...) Riktigt sköna i skinn med kilklack och lite platå. 

Gillar ni kräftor, förresten? ;)


Maria


25 kommentarer:

  1. Härligt med kräftkväll och TOKSNYGG var du ju också! Vi gick lite mot strömmen igår och körde RÄK-kväll istället ;-)
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  2. Gott med kräftor och du är supersnygg! Jättefin klänning, jag älskar klänningar och nu måste jag titta in på Indiska! :)
    Fina skor också, jag gillar kilklack!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  3. Så snygg du är! Ja kräftor är gott, jag älskar dem. Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Älskar kräftor, åt det förra helgen. Snygg du är, klänningen är jättefin.
    Ha en fortsatt fin söndag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Kräftor är så gott!! Men har fortfarande inte fått i mig några i år än. . .
    Supersnygg klänning (tyvärr passar inte min kroppsform den typen av klänning ;-) kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin du är Maria!Det skulle jag göra oftare (klä mig fin hemma när det är helg)
    Jag älskar kräftor.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Vad fin där är. Åh kräftor det är smarrigt det, vi tänkte ta med lite sådant till stugan i fjätervålen som vi åker till på tisdag. Det får bli min lilla semester detta år.
    Ha en bra dag
    kram Linda

    SvaraRadera
  8. 57.e klänningen! Oj, det var några stycken det! Ska nog inte räkna mina, men så många är det
    absolut inte, fastän jag älskar klänning!
    Superfin är du!
    M.E

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Snygg är du som bara den, fint med självlockigt hår. Kräftor gillas mycket, helst havskräftor. Vi skall ha kräftskiva den 24/8 här hos oss med min familj, syskon, pappa och hans Kerstin, vi brukar turas om att vara hos varandra och i år är det vår tur. Roligt tycker jag att det är att duka fint och inte så mycket matlagning det gillar jag:)
    Kvällen innan har min mans föräldrar hyrt kräftzoner, så i år blir det även kräftfiske av insjökräftor, lite roligt om det inte ösregnar.
    Såg att ni målade och hade 23 grader varmt, härligt här är första riktigt jyliga dagen 16 grader och regnigt.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. Kyliga dagen menar jag såklart.

    SvaraRadera
  11. Älskar kräftor och klänningar, superfin var den du har på dig. Du var jättefin i den!
    Tack snälla då ska jag testa att få till det!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vad mumsigt det såg ut med kräftorna. Klänningen var superfin, ha en bra söndagskväll Karin

    SvaraRadera
  13. Supersnyggt! Kräftor är sååå gott!

    SvaraRadera
  14. Vilken bejb du är! Och klänningen passar dig perfekt!
    Tyvärr är jag inget fan av kräftor... Men är gärna med på kräftskivor ändå! ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Så snygg du är! Klänning är jättefin...jag ä l s k a r reafynd! När det är senare kväll så åker gärna myskläderna på ;-)
    Det skulle väl vara trevlig om traditionen förs vidare... Något tar tjejerna säkert med sig vidare...
    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  16. Åh, gott med kräftor! Du fixar nya klänningar på löpande band. :) Bra pris på skorna sånt gillas!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. Hallå där snygging! Kul med nya snygga kläder och så kul att du klär upp dig för familjemiddagen! Bra tradition det där, sa här med att vi måste hitta på nåt litet kul varje helg nu så hösten inte blir för dryg...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  18. Så fin du är....Jag det ju så gott med kräftor, lite bökigt att äta dock haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  19. Så mysigt med traditionell kräftkväll:) det är ju bara för gott med kräftor. Och himla snygg du är från topp till tå och superfin klänning!:) Kram Linnéa

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig start på tradition i familjen! hoppas verkligen att den håller isig!
    Jättefina fynd på klänning och skor! Miss Li föll inte mig heller i smaken...
    Kram och god natt! Kate

    SvaraRadera
  21. Snygging där :) mitt klänningsförråd fylls p mest hela tiden kram Diana

    SvaraRadera
  22. Snygg klänning du passar bra i den och så ung du ser ut. Trodde att det var din dotter som var stand in för dig på bilden och "modellade"./agw

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack agw, för komplimangen :)
      /Maria

      Radera
  23. Men vilken snygging!
    Du passar super i den outfiten!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  24. Wow va fin du är. Häftig klänning och ursnygga skor.
    Kan inte va fel .-)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...