torsdag 15 augusti 2013

Nej, än är det inte höst!

I morse var det riktigt kyligt...


När jag gick upp vid sextiden, så var det endast 10 grader... Hu, lite för kallt redan va? 

Har sett att det är flera av er som tycker att det är höst i luften och att ni tipsar om höstkläder... 

Stopp! Hjälp, vill jag skrika... inte än!!! Även om vi haft en fantastisk sommar och det egentligen inte gör så mycket att det ska bli höst (Jag älskar hösten, det är inte det!) men INTE ÄN! det är ju fortfarande bara augusti!

Under förmiddagen steg temperaturen och det blev ju en kanondag! Riktigt varmt och skönt! Vi har städ-dag på torsdagar här hemma. Men vem vill gå in och städa när det är så skönt? Jag plockade ihop och fixade lite ute på baksidan istället. Plockade bort lite badlakan och annat skrot som blivit kvar ute. 

Tänkte att har vi lite tur så kanske det kan bli en drink eller ett glas bubbel utomhus i helgen? Suga ur det sista ur sommaren, liksom!

Och sen när det blir höst på riktigt, ja då ska jag njuta ännu mer av att ta ett bad. Sitta där i mörkret med Mannen i mitt liv som sällskap, ett glas bubbel i handen, massage i ryggen och leendes ska jag titta på stjärnhimlen... Ja, det ska jag!!! Men inte än... (fast det börjar bli mörkare på kvällarna redan, faktiskt...)

Gillar ni hösten? Det gör jag!


Maria

18 kommentarer:

  1. håller med, vill inte ha höst ännu. Vi satt en stund i solvinkeln i kväll och njöt av sensommaren tills det blev isande kallt om benen. Man önskar sig några sköna soltimmar till. Vad fint du piffat i utesoffan. Gillar flytkulorna i blått. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Fina porchen!! Jag är gärna med och suger ut sommaren lite till :-) Gillar också hösten... men väntar gärna lite till med den :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar sommaren och det är med viss nedstämdhet jag går med på att det blir höst, som i sig är ok, om det inte vore så mörkt och gå mot vinter som är värsta årstiden. ( eller i alla fall januari och februari)
    Tror jag föddes i fel land, planen var att bosätta mig i San Diego, men livet blir inte alltid som man tänkt sig och tur är väl kanske det.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar hösten men tycker som du att det är för tidigt än...vi är ju bara i mitten av augusti än!
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  5. Håller med dig, vi kan nog njuta av härliga utekvällar ett tag till, september kan ju också vara fantastik.
    Ha en härlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var svalt i luften i dag trots i övrigt väldigt vackert väder. Men det kändes skönt i solen. Trevlig kväll, N

    SvaraRadera
  7. Åh jag håller med. Augusti är en sommarmånad, eller hur. Vad fint ni fått det ute kring huset. Ser jättehärligt ut! kram Victoria

    SvaraRadera
  8. Hoppas på en fin helg så kan vi ha kvar sommarkänslan ett tag till! Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Ja visst kan vi väl få ha sommar en liten stund till... Jag gillar verkligen hösten, men den behöver inte komma riktigt, riktigt än...
    Va mysigt ni har det på er uteplats!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Nej ännu är det sommar. Mörka, varma kvällar är magiska.

    SvaraRadera
  11. I går var det en så fin sensommardag, men idag öser regnet ner. Hoppas sommaren stanar kvar ett tag till.
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Håller med dig, hösten får allt vänta lite till o då är jag ändå en sk höstmänniska. Vill fortfarande njuta av sommarens sista mysiga kvällar, få någon dag till på stranden o kanske till och med få bada i havet vilket jag inte gjort än (bedrövligt). Hoppas det blir en fin helg så ni får njuta av bubbel på altanen. Själva ta vi bussen Mr C o jag o drar ut på äventyr. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Hej min fina vän
    Jag tycker också om hösten men jag vill inte att den ska komma riktigt än :)
    Hoppas verkligen att det blir fint väder i helgen, vi hade tänkt grilla nåt gott och fira Emils körkort :)
    Ja men visst var min bror o hans man fina!!
    Jag vet inte om kläderna kommer från nån särskilt ställe... vet bara att de beställt dom på nätet!
    Ha en underbar fredag fina Maria, det ska jag ha.
    Stor varm kram till dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  14. Nej jag håller med! Det är sommar! Jag har sommarkläder och var precis nere och badade! Det ÄR sommar!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Jag håller med, Augusti ska också vara sommar. Det säger gyllene tider ju ;)
    Men efter en så här fin sommar känns det ändå okey. Och ja, jag älskar hösten!!

    Vilken fin bänk,kuddarna och glaskulorna i nätet ♥

    Ha en härlig fredag!
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Hösten är nog härlig, men i år tycker jag att den har kommit på tok för tidigt. Det är synd.
    Kram.

    SvaraRadera
  17. Hösten är nog min favorit årstid men ja den har kommit tidigt i år...
    Trevlig helg

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  18. Håller helt med dig! Vill ha sommar ett tag till även om det känns något helt annat i luften.
    Trevlig helg och stor kram!
    Helena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...