måndag 12 augusti 2013

Nöjd så in i Norden med ny matplats ;)

Köket här hemma, har genomgått en förvandling...




I början på min semester blev jag glatt överraskad när jag var på IKEA. Matbordet Norden, som vi pratat om att köpa till vårt kök, var nedsatt till nästan halva priset! Så klart vi slog till då! 

Ett ordentligt lyft för matplatsen och hela köket! Mycket luftigare än innan... Se själva...




Fastän bordet är både bredare och längre än det gamla, så känns köket större!? Stolarna i ek, kändes inte så roliga till det nya bordet... Svarta hade vi tänkt oss. Tänkte att det bryter av lite mot allt det vita. Blir lite mer tyngd åt det hela. Sagt och gjort, i fredags var jag in på IKEA och köpte fyra Ingolf-stolar.



Vi hade sex stolar till ekbordet, men använde bara fyra eftersom kökssoffan sväljer några rumpor ;) Kanske köper vi ett par till stolar, annars funderar jag på att köpa några pallar som är lika, som extra sittplatser när vi är många.  




Vi är så nöjda med den nya matplatsen som har gott om plats! Tio-tolv personer får det plats om man lägger i iläggsskivan och sätter  någon på kortsidorna. Perfekt när man är många! I förra huset hade vi matplats i både kök och vardagsrum, men nu har vi "bara" i köket och därför behövdes det en matgrupp med plats för många! 

Vi trivs med att sitta i köket när vi har gäster, gör ni också det?


Maria


P:S Tack snälla ni för alla fina hälsningar om mig och klänningen. De värmer, då jag inte är speciellt bekväm med att vara med på bild på bloggen ;)

24 kommentarer:

  1. Väldigt fint! vilken skillnad! men halva priset? vi köpte vårt för 3000, tyckte det var billigt:) Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, 1595 istf 2995 ;) Skulle utgå, stod det... Men de har bordet i sitt sortiment nu med för 2995. Ja, jag klagar inte ;)
      Kram

      Radera
  2. Det blev verkligen supersnyggt o skillnaden är stor. Man ser hur luftigare o ljusare det har blivit. Måste bara få säga hur jädrans fin du är i förra inlägget med klänningen, du borde visa dagens oftare. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad det blev, snyggt! Önskar jag kunde få plats med ett större matbord i mitt lilla kök, det skulle behövas till min stora familj :)
    Ha en fin dag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad! Jätte snyggt! Konstigt det är att ett rum kan se större ut fast det är större bord!
    Ha en bra start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul med före och efter bilder. Norden är ett jättefint bord och lyfte verkligen hela köket. Bra val!

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev! Norden är så snyggt i sin enkelhet. Funderar också på att köpa ett sådant. Annars blir det ett runt köksbord. Ha en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Stilrent och snyggt matbord! Själv ska jag jaga rätt på ett par nya barstolar eller pallar!!
    Kul att förnya sig. Man blir alltid sugen på lite förändring när hösten börjar smyga sig på, för då har man lagt allt krut på altaner och trädgård under sommaren!
    Måndagskram från Kate
    PS. Håller med dig, om att vara med på bild är "jobbigt", kanske därför jag såg så allvarlig ut på frisyr-inlägget...*skratt*

    SvaraRadera
  8. Så snyggt det blev! Ljust och fräscht. Kul med lite nytt:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilket snyggt och stilrent bord ni hittat. Jag gillar verkligen de svarta stolarna med korsrygg. Sitter ju själv och funderar på att måla om vårt köksbord och stolar till vitt och svart.
    Snygg klänning på snygg tjej i förra inlägget.
    Kräftor...Ja tack! Det är så gott och det var såååå länge sedan jag åt dem. Såg på ikea häromveckan (när jag handla godis) och funderade på att köpa men slog ej till. Kanske nästa vecka när jag far förbi?
    Ha en fin vecka Maria!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Förstår att du är riktigt nöjd.. Det blev verkligen jättefint!

    Nu ska jag titta vad du haft för dig under min semester... gissar att jag missat en del:)

    Ha en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Supersnyggt!! Så himla kul med nytt! De svarta stolarna blev ju pricken över i:et! Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Wow, va snyggt det blev! Förstår att ni är nöjda! Det blev verkligen luftigare och ljusare med det nya. Och stolarna va ju kanon till. Sååå kul med lite nytt emellanåt!
    Vore kul att se Dagens från dig oftare, du gör dig ju jättebra på bild!
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Ja, tänk vilken skillnad det kan bli bara genom att byta färg på bordet. Jättefint! Blir själv sugen på det där bordet. Kram Ester

    SvaraRadera
  14. Oj, vad fint det blev!! förstår att du är mer än nöjd! :)

    SvaraRadera
  15. Vad fint det blev och vad kul när man kan göra fynd också, då kan man ju köpa ngt mer också hi hi.'
    kram Helena

    SvaraRadera
  16. Så fint det blev! Perfekt med de stolarna till, bra att ha stor matplats! Kram Suss

    SvaraRadera
  17. Vilken skillnad det blev och så snyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Jätteljust och fint med nya bordet!

    Förstår att du är nöjd!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Såå snyggt och mycket ljusare också! Kuuul med nytt!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  20. ...glömde säga; jag är inte medlem i NIB, har inte koll på om man får vara det när man bor i "fel" land... :) man får däremot vara med i deras utmaningar trots att man inte är medlem.
    Kram igen!

    SvaraRadera
  21. Wow, vad bra det blev! Precis som du skriver så ser ju köket mycket luftigare ut. Och det blev jättefint med de svarta stolarna till.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  22. Blev verkligen bra! Tänk ännu en gång detta med färg...så mycket det gör!! Blev ett helt nytt kök...supersnyggt!
    Önskar dej en härlig dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  23. Jaaa! Vilken förändring!
    Vi har också ett ekbord och likande stolar dom ni hade tidigare. Är fortfarande nöjd med gruppen, däremot vill jag såååå gärna ha nya tapeter...
    En sån där svart lampa har vi däremot i vardagsrummet ;)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...