tisdag 6 augusti 2013

Ta hand om varandra

God kväll, denna tisdag!


Hoppas ni alla haft en fin dag! Att ni tagit vara på tiden och gjort dagen meningsfull. Även om dagen kanske inneburit jobb, vardagsstress, eller vad ni nu upplevt, så hoppas jag att ni ändå försökt fånga dagen och att den fört något positivt med sig! Att ni någon gång under dygnets timmar stannat upp och känt er nöjda över något! Själv har jag haft en dag med sol och mycket utomhusvistelse. God blåbärsglass och allsång nu på kvällen :)
Det slog mig i morse att det idag är ett år sedan då vi fick evakueras från vårt hus på grund av brand i en gas-anläggning i närheten. (Kan läsas HÄR om någon är intresserad) Minns tydligt känslorna av ovisshet och oro... Vilken start på första arbetsveckan, efter semester, det blev!!! 
Jag påminns än en gång hur sårbara vi är och hur viktigt det är att vi är rädda om varandra och tar vara på livet och tiden. Att vi inte ska skiljas åt som ovänner och allt det där, ni vet... Tänk på det... 
Tänk också på att ta hand om er själva. Många av oss har kanske ett arbete som på något sätt gör att vi känner oss stressade över något, eller känner oss stressade i vardagen av någon anledning. Glöm inte bort att tänka på er själva och göra saker som ni mår bra av. Tanka energi, det brukar kunna underlätta... 

Det var egentligen inte min mening att vara "djup" här på bloggen idag. Tycker bara det är viktigt att stanna upp ett tag och tänka efter ;)  


Maria


15 kommentarer:

  1. Mycket fint Maria och visst är det viktigt att stanna upp och tänka till lite då och då. Vi har nog gjort det idag, både du och jag.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Tanka energi.. Har nog inte gjort det idag, eller jo lite har jag nog det när jag får tänka till! tack för ett fint inlägg.. Du har så rätt..
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Så sant! Det är viktigt, men så lätt att glömma bort i vardagen med alla "måsten". Bra med en påminnelse då och då, så det tackar jag för! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Kloka och tänkvärda ord! Försöker verkligen tänka på sånt du nämnde så ofta det går. Viktigt med älskvärda ord, innan man far till jobbet, ut på nån resa eller tom. innan man somnar om kvällen.
    För övrigt har jag "fångat dagen" genom att loppa mig lite, köpt två par byxor och fått igenom mitt projekt här hemma... Jag köpte även en jakttidning åt honom och till slut blev det tummen upp! Jiiihooo! ;-)
    Kram vännen!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Känns viktigt att bara få stanna upp lite, att skratta tillsammans minst en gång om dagen, att säga god natt ordentligt varje kväll. Framförallt att berätta hur mycket alla runt omkring en, hur mycket de betyder...på riktigt!
    I torsdags var för mig en välgörande må-bra-dag ( kan läsa den hos mig..) som gjorde att jag mådde bra, och den goa människa jag överaskade mig mådde bra. Hon tackade jag vet flertalet gånger med sms efteråt. Det var att tanka energi...:)
    Så en varm godnattkram till Dig, kära Maria. Kramis Kate

    SvaraRadera
  6. Kloka ord, det är så lätt att säga men så himla svårt att göra när vardagen bara rullar på, tyvärr.
    Men idag har jag tagit hand om mig själv och varit och tränat.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Kloka ord Maria .....ska ta och skicka iväg lite sms tror jag efter att ha läst det där...tack !

    KRAM
    Pernilla

    SvaraRadera
  8. Men visst är det så att vi ibland är dåliga på att stanna upp i vardagen......det är faktiskt viktigt.Kloka ord. Jag har haft en bra tisdag som känns gott i själen. Önskar dig en fin dag idag. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Fint du skriver! Det är viktigt. Jag kommer ihåg när du skrev om branden, är det redan ett år sedan.
    Ha en bra onsdag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Jag kommer ihåg det du skrev. Förra veckan så krocka en av våra kompisar med en lastbil när han körde hoj. Han klara sig med "bara" några knäckta revben, spricka i bäcken och en svullen fot. Man får då en tanke att vad fort saker kan vända och vad liten och sårbar man är.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Kloka ord fina Maria stor kram Diana

    SvaraRadera
  12. För många av oss så rullar vardagen på i 120 och visst är det viktigt att stanna upp och njuta här och nu...
    Usch jag läste om gasbranden vilken otäck upplevelse, skönt att det slutade bra!

    Ha en härlig onsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  13. Fint inlägg och tänkvärt!
    För det är precis så det är! Ibland måste man stanna upp och tänka till lite...
    Hoppas att ni hade en trevlig tisdagsfika...och nu önskar jag dej, en fortsatt trevlig onsdag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Tänkvärda o fina ord vännen. För 9 år sen vändes mitt liv upp o ner, sen dess lever jag här o nu, njuter av livet o försöker se det positiva i allt. Kanske inte alltid jag lyckas, men faktiskt för det mesta, jag vägrar låta det negativa ta överhand. Ett liv har man o det har jag bestämt mig för att leva fullt ut med mina nära o kära. Ha en fin kväll tillsammans med de dina. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Djupa inlägg gillar jag, de behövs! Och du har så rätt i det du säger.

    Men fy va otäckt med gasbranden! :(
    Hoppas du har en mycket bättre start efter semestern det här året!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...