fredag 9 augusti 2013

Fredag på riktigt!

Fredag...

Ja, det är fredag! Underbara fredag! Och idag är det fredag på riktigt! Fredag med fredagskänsla! En positiv sak med att vara tillbaka på jobbet och i vardagen. Att redan när man kliver upp på morgonen fyllas av fredagskänslan. Fredagsfeeling... något man säkert kan läsa om, på många ställen ute i bloggvärlden och på facebook m.m idag. Tror vi är många som klarat av vår första arbetsvecka denna fredag. 
Själv gick jag tidigt till jobbet i morse och fick också gå hem tidigt. Men nu är det slut med tidiga fredagar för min del på obestämt framtid. Nytt schema med en hel del förändringar. Kanske det i slutänden ändå blir bättre? Positiv måste man vara ;) 
Det har varit regn hos oss under dagen, så jag och de två yngsta tjejerna tog en tur till IKEA på eftermiddagen. Vilket vi inte var direkt ensamma om... Minns inte när det var så mycket folk där sist... Men så brukar jag undvika de värsta dagarna också ;) Åker helst dit en tisdagskväll eller liknande. Fyndade en liten silvervas som stod på fyndavdelningen. (Äkta fynd om man hittar den på FYND, va? ;) En silvrig sak som jag ändå hade tänkt köpa ;) Nu blev den några tior billigare :) 
Nu har vi avnjutit en god fiskmiddag på torskrygg och vilken minut som helst blir det Skärgårdsdoktorn. Åh, vad jag gillar den serien... Så mysig och varm på något vis. Och miljön... älskar skärgården. Kan komma på mig själv med att sitta och le när jag ser det ;) :)
Sen är det dags att instifta en ny fredagsrutin... bad i vår "bubbelbalja" ;) (I brist på bastu, som inte är klar än ;)
Trevlig helg på er alla!


Maria

11 kommentarer:

  1. Trevlig Helg på dig också Maria. Du verkar aft en bättre fredag än vad jag haft... Vilken söt liten vas.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så mycket du hunnit med i dag, puh! Nu får du allt koppla av o njuta av helgen!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  3. Vilken fin vas du fyndade!
    Trevlig helg!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  4. Härliga fredagskänsla! Den får jag känna nästa fredag, men jag längtar inte efter det precis... hade gärna varit ledig längre.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig ny fredagsrutin! Ha en skön kväll, kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Vi pratade om det där för någon dag sedan att fredagskänslan försvinner när man har semester. Så min kommer tillbaka nästa vecka. En bra sak med att börja jobba iaf;)

    Ha en mysig fredagskväll!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  7. Alltid kul att fynda ;-)
    Hoppas du njuter av fredags känslan och bubbelbad!
    Vi delar på jobb veckan nästa vecka min man och jag, inskolning för Lilleman och stora killen har inte börjat skolan ännu!
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig ny fredagsrutin! Och den blir säkert bara mysigare o mysigare ju mörkare och kallare det blir... :)
    Vi hade tänkt åka till IKEA idag på eftermiddagen men ändrade oss. Kanske va lika bra det då! :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Låter som en bra fredagsrutin :) kram Diana

    SvaraRadera
  10. Tack detsamma! Hade en riktigt mysig fredagkväll och ser fram emot denna. . . fest med 60-tals tema ;-) kram

    SvaraRadera
  11. Så fin bild. Fredagar är helt klart den bästa dagen :)
    Men nu får du ha en skön söndag.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...