lördag 31 augusti 2013

Vad är väl en dag på Fjäderholmarna...???

Fruktansvärt tråkig och trist och tråkig...

...Och alldeles alldeles... UNDERBAR... Suck...


Det hade varit planerat länge... flera veckor... Ja, ända sen vi var där sist så hade vi planerat att åka ut till Fjäderholmarna en vända till, innan det stängs för säsong och båtarna tagit sin sista tur...

Inte att undra på, att man blir besviken när man vaknar med ont i bihålor och en öm kropp som känns febrig, ögon som är kli-iga... :( 
Suck igen... Nu har man jobbat i fyra veckor. Veckor som inneburit ett intensivt arbete nära de små barnen, som behöver tröst efter att ha kommit tillbaka efter ett långt sommarlov, eller som behöver lite tröst för att de är nya. Barnen som behöver tröst och närhet och delar med sig av sina snoriga förkylnings-baciller. De smittar av sig liksom... (Nu idag är det jag som behöver tröst ;



Så istället för att få sitta där ute på den älskade lilla ön tillsammans med den stora kärleken, och äta lite gott, njuta av en öl eller ett glas vitt, insupa havsluften och bara ha det bra... så får jag hålla tillgodo med bilderna från förra besöket, och leva på minnena tills nästa säsong....
(Om det åtminstone kunde låtit bli att vara bra väder idag... Hade det regnat hade det känts liiite lättare ;)

Att ligga i soffan och läsa eller se på TV en lördag är väl heeeeelt okej, det med... Eller...???! (NEEJ!;)  


Maria



13 kommentarer:

  1. Det var ju tråkigt att ni inte kom iväg på eran tripp.
    Krya på dig
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tråkigt när du måste vända ändå till nästa säsong, men tänk vad lycklig du kommer vara då!
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Nejmen vad synd! Skickar lite tröst i form av cyberkramar..
    Helena

    SvaraRadera
  4. Åh stackars dig! Krya på dig vännen, havet finns kvar och snart ska du ju få se medelhavet. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. åh vad tråkigt Maria ....se till att du får något gott att smaska på :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men vännen sååå trist. Skickar många kryapådigkramisar, en pytteliten tröst för visst hade det varit hundra gånger roligare att vara på äventyr. Ta hand om dig o hoppas du kan njuta liite av lördagen, med kanske en bra film o massvis med glass (bra för halsen har jag hört.....). Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Usch, så trist att du blir sjuk när du sett fram emot utflykten. Krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Stackare! Jag förstår precis känner hur det sticker i halsen av alla småttingars små baciller. Allt kom snabbt i år tycker jag..

    Unna dig bra filmer och magasin nu.

    Kram kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Här kommer en krya-kram!
    Det är så mysigt där. Under flera somrar arbetade min äldsta son vidmacken/hamnen, men inte i år. Därav inget besök heller. kram N

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Så synd att du inte kunde åka dit igen...
    Krya på dig vännen, kram

    SvaraRadera
  11. Vilket elände. Jag tackar så mycket för titten in till mig och ser nu att det här är en blogg i min smak...(lägger in på bloglovin´)
    Fjäderholmarna...? nu var jag tvungen att googla... ok,stockholm,,ja det får väl gå då, hihi... (har bott i Norrtälje...)
    Vad är väl en dag på havet mot ett soffhäng? frågar du mig, landkrabban, så är det likasom...fast jag är väl lite mer åt båtliv nu, när jag överlevt flera turer med vår båt utan att ramla i /göra bort mig/...
    ha en fin fortsättning på helgen, så gott det går
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Åh vad tråkigt att höra. Hoppas du snabbt kryar på dig. Kram.

    SvaraRadera
  13. Stackare hoppas du kryar på dig kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...