onsdag 7 augusti 2013

När man hamnar vid Ulva kvarn ;)

I lördags, när gästerna hade åkt...


...då blev det så tomt... Så där rastlöst tyst, liksom...
Ni kanske förstår känslan, när man först har levt rätt tätt inpå varandra i tre dygn. Fyra vuxna och sex barn (nåja, de är barn även om de är vuxna några av dem ;) som samsats om ett badrum, runt middagsbordet och i bilen (Nä, inte alla i bilen! Bara tre barn och fyra vuxna) det är klart att det blir liv och rörelse ;) Sedan åker gästerna och det blir... just det... tomt!


Vi funderade lite över vad vi skulle hitta på. Vi bestämde oss för att ta en flygtur med en cessna. (Mannen i mitt liv är inte bara husets hobbysnickare, han är även vår egen hobbypilot ;) Jag måste ju medge att det mest är Mannen i mitt liv som är intresserad av flyg. Jag är egentligen inte flygrädd, men är väl ändå inte helt bekväm med att flyga och fara hur som helst och när som helst. Men en tur över Stockholm och Fjäderholmarna kunde jag gå med på :) 



Och ändå hamnade vi vid Ulva kvarn??? Hur gick det till, liksom? ;) Jo... när vi var nästan framme vid flygfältet (och jag faktiskt satt där i bilen och var lugn som en filbunke och såg verkligen fram emot att få fota Fjäderholmarna från ovan...) då ringde Mannen i mitt livs mobil. Cessnan som vi skulle åka med hade nästan slut på flygtid, innan det var dags för service. så var det med den flygturen! jag som var så laddad! Typiskt! 

Lite snopet kändes det ju att bara vända om och åka hem, så vi åkte till Ulva kvarn, som bara ligger någon km från flygplatsen, och tog en fika. Det är verkligen vackert vid Ulva kvarn, jag kan rekommendera er ett besök där, om ni har vägarna förbi Uppsala. (HÄR kan ni läsa mer om ni vill)

Jag har sagt det förr... och säger det igen... Älskar vackra detaljer på hus!!! Kolla takfoten! 

Snygg stengrund som tittar fram i den putsade fasaden...


Så där hamnade vi alltså i lördags. Strosade runt och njöt av det underbara vädret en stund innan vi återvände hem. 

Flygturen? Ja, den hoppas jag vi kan få till en annan gång... Bara att "ladda om"... ;) 



Maria 

17 kommentarer:

  1. Ja ibland blir det inte som man tänkt sig! Vilken vacker bild på dottern (är det väl?) Härliga gröna nyanser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det dottern! Den yngsta :) ;)
      Kram /Maria

      Radera
  2. Vad spännande att få flyga.. Skulle själv vara livrädd för ett litet plan..
    och därför vara väldigt nöjd med bara Ulva kvarn..
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Ulva kvarn är så fint! Tokigt med flygturen! En annan gång:) vacker bild den sista var! Kram fina du

    SvaraRadera
  4. Spännande med flygning! Även om det inte blev nån, denna gången...
    Vackert där på Ulva Kvarn, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Häftigt att kunna ta en flygtur så där, även om inte just denna blev av. Hoppas att du får se Fjäderholmarna från ovan snart.
    Ulva kvarn är såååå fint. Ligger ju bara ett stenkast från mig.
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jag förstår känslan av tomhet när gästerna åker hem efter ett par dagar. Så fräckt att ha en egen pilot :). Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Inte så tokigt att hamna där ändå, fast en flygtur kanske skulle varit lite coolare. Du har ju en egen "James Bond" du... Fniss! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Blev en väldig härlig stund på dagen, även om flygturen blev inställd! men låter klokt att ta servicen på den först...
    Ser vackert ut vid Ulva kvarn, och väldigt fina bilder på Dig och mannen :)
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mannen är det mycket riktigt på bild, men den andra bilden är på yngsta dottern ;) :)
      Kram /Maria

      Radera
  9. Nähä!! Där slog du mig allt, på alla mina tio fingrar! Har du en egen PILOT!!? Vad fräckt och sååå fubbigt! Tänker på allt man kan fota uppifrån och alla ställen man kan besöka, bara sådär. Men fina bilder från kvarnen fick du och vi andra "dödliga" får väl vänta ett tag till på de där bilderna från ovan.
    KRAMAR!
    Judita

    SvaraRadera
  10. Blev ju en fantastisk dag...trots den missade flygturen!!
    Är ju det som är finemang...att missar man det ena...så hittar man alltid på det andra!!
    Önskar dej en härlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Förstår din känsla att det blev tomt hemma, känner precis likadant nu när min dotter och hennes pojkvän åkt tillbaka till Malta!
    Synd på flygturen då men hoppas den blir av en annan dag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert ställe. . . men synd där med flygturen.
    Tomt här hemma också, både stora som små på vift. . . kram

    SvaraRadera
  13. Mysigt ni fick det ändå trots ändrade planer :) kram Diana

    SvaraRadera
  14. Så det kan gå. Ja ja det blir väll kanske en flygtur en annan gång då. Tänk så spännande att ha en man (en egen man/pilot) som flyger en lite varstans. Lyx! Men så gillar jag också att flyga.
    Men hur som så hamna du ju på ett fint ställe. Ser ut som en sådan där gammal bruksmiljö. Vackra byggnader.
    Ha en toppehärlig helg Maria!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Verkar som ni fick en bra utflykt i alla fall även om den var på marken.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...