onsdag 28 augusti 2013

Att göra skillnad - For Life



Det kom ett mejl...





"Hej!
Jag heter ***** och bor i *****.

Sedan tre månader tillbaks deltar jag i ett sysselsättningsprojekt – ForLife. ForLifes grundidé är att sälja enkla, smarta och användbara produkter till förmån för Cancerfonden. Just nu Iphoneskal för 4 och 5. Försäljningen sker via e-handel samt vid större evenemang och alla intäkter går till vår insamling hos Cancerfonden.

Idén till ForLife-projektet föddes då ett flertal närstående personer till grundarna, inom loppet av ett år, drabbades av olika typer av cancer. De bestämde sig då för att själva vara med och göra skillnad inom utvecklingen av cancerforskning och detta är något som vi verkligen brinner för. Och jag är otroligt glad att jag får göra något vettigt när jag är i Fas 3!"



Frågan var om jag ville vara med och göra skillnad... Och, ja det är klart! Cancerfonden behövs!  


Så nu sitter det ett stöt-tåligt skal i mjukt material på min I-phone! Måste säga att den blev riktigt snygg! :)


Vill du också vara med och stödja, så titta in HÄR och läs mer!



Maria


6 kommentarer:

  1. Snyggt! Nu har jag ju ingen Iphone, men jag tycker det är en så bra sak att stödja cancerforskningen så jag ska ändå titta in där! Det kan ju bli en present till mannen eller någon dotter!
    Tack för tipset!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Vill också vara med och stödja! Min mamma dog i canser för 10 år sen, förbannar den där förbannade sjukdomen!! Ska kika in där och köpa ett jag också!
    KRAM Judita

    SvaraRadera
  3. Ett sådant skal har jag också :-) jag stöder redan Cancerfonden, förlorade min mamma för 2,5 år sen i den hemska sjukdomen! Du skrev en gång att "en nära" fått cancerbesked, hoppas att det går i rätt riktning :-)
    Skit sjukdom är vad det är!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  4. Ett sådant mail har jag också fått, tror att det är ett likadant, har haft så fullt upp att jag inte hunnit med varken mailkorg eller bloggen på sista tiden. Bra att stödja cancerfonden, superviktigt!! Jag ska ta och kika vilket mail jag fått och se till att göra reklam hos mig med.

    Stöööörsta kramen aka

    SvaraRadera
  5. Superviktigt lite kan göra mycket kram Diana

    SvaraRadera
  6. Snyggt skal! Så bra du skriver för en otroligt viktigt sak där det verkligen behövs mer forskning.

    Jag stödjer cancerfonden lite nu och då på olika sätt.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...