söndag 25 augusti 2013

Söndagsbilden (lek med nytt objektiv;)

Igår införskaffades ett nytt objektiv till kameran.


Ett 70-300, så nu kan jag fota saker på långt håll! ;) Perfekt, då man kanske sitter i Globen och vill fota något som händer nere på planen. Eller om man åker båt i skärgården och vill fota omgivningen en bit bort. Om man vill få en bra bild på en fågel, t ex, som sitter en bit bort... Eller vad som helst man vill zooma in på långt håll. 

Det är kanske inte det ultimata objektivet att fota i hemmet med, men det går att fota bra närbilder på flera meters avstånd i alla fall ;) Ska testa objektivet mera framöver.
Detta får bli mina söndagsbilder till FABRIKEN. Titta gärna in HÄR för fler fina söndagsbilder!


Maria

22 kommentarer:

  1. Så fina bilder du tagit! Jag har oxå ett objektiv till som är jättebra att ta med på längre avstånd men oftast glömmer jag det hemma...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Roligt med nya leksaker....o vilka fina bilder du tagit. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Svartvita bilder är väldigt fint.

    SvaraRadera
  4. Tror det är ett sånt jag också har. Tyvärr använder jag det knappt aldrig, men någon gång kommer det nog till användning. Fina Söndagsbilder.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder. Trevligt med nya objektiv. Fotograferingen får en extra kick :) Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Riktigt fin fina bilder.Önskar dig en fin start på veckan. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Kul med ett nytt objektiv, jag funderar också på att skaffa mig ett nytt så man kan fota bättre, sen ska jag ta en foto kurs med när det finns någon, jag fick det i 35 ård present.
    Jag tyckte det var fina bilder du hade tagit.
    Ha en fortsatt bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Weeee...!! så himla kul med nytt objektiv! Själv fick jag massor av goda råd av fotografen som var här hos oss och testade och testade på min kamera men till slut så fattade jag det beslutet att jag nog behövde en helt NY kamera! (efter att jag fått provat en av hans som var superlätt och trevlig på alla sätt och vis). Hm, det där med kameror är ju ingen billig historia så jag får nog grubbla både en och två gånger över hur jag ska göra.
    Dina bilder och ditt hem är iallafall URSNYGGT!!!
    Kram vännen!
    Judita

    SvaraRadera
  9. Så kl med nytt objektiv! Fungerar ju utmärkt att fotografera hemma... blev jättefina bilder! Ha en fortsatt go söndag!

    SvaraRadera
  10. Grattis till nya objektivet. Det är ett sådant jag med behöver. Jättefina bilder.
    Fin start på veckan till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Ja de där teknikprylarna är rätt skoj ändå :) Grattis till ditt inköp och tack för att du delar med dig av dina vacka bilder.

    //Tatjanis

    SvaraRadera
  12. Gillar!!!

    Börja känna mig sugen på att uppgradera. Min kamera har verkligen sina begränsningar. Det är så ofta jag skulle kunna vilja fota på längre (och nära håll).

    Så läckert det blev Maria! Ser gärna flera bilder med ditt nya objektiv ;)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  13. Du är så duktig med kameran Maria stor kram Diana

    SvaraRadera
  14. Kul med nytt objektiv! Det vill jag också ha! Ju mer man fotograferar ju roligare blir det eller hur!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Det är kul att kunna fånga bilder på långt håll. Har en enklare kamera från Olympus med en 30x zoom, som brukar helt ok. kram N

    SvaraRadera
  16. Vad roligt att kunna fotografera på långt håll, det är ju ofta man önskar att man var närmare det man vill fånga på bild. Jag har inte ens en systemkamera, men oj vad jag önskar mig en ;) Lycka till med fotandet, du är ju så duktig! :)
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  17. Vad kul med ett nytt objektiv! Du får gärna berätta mer hur det går för dig i testen med din nya vän ;)

    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  18. Oj vad skoj med ett nytt objektiv. Vi har också funderat på att skaffa ett som sträcker sig till 300. vårt nuvarande är bara 200. Det är stor skillnad. Min gamla kamera var 300 så en vacker dag när det blir tid över slår vi nog till. Fina bilder det blev tycker jag. Tycker det är skoj med teleobjektiv om ljuset är rätt annars blir det för svårt.
    Ha en fin vecka!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  19. Åhh va kul med nya leksaker :)
    Bilderna blev jättefin... sen så är det ju så vackert med svartvitt, eller hur :)
    Va duktig du är.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  20. Så fina bilder du har tagit med ditt objektiv! Fota är något jag skulle vilja lära mig mer av

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  21. Riktigt fina bilder du har tagit! :)

    SvaraRadera
  22. Fina bilder, och vilka bilder du kan ta med ett 70-300
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...