onsdag 31 juli 2013

Lite bloggpaus...

Här var det länge sedan det skrevs något...


Lite blogg-paus ;) Vi har haft fullt upp sedan vi kom hem från Göteborg. Hemma och fixade lite några dagar, sedan var det dags att åka igen. Till Dalarna ännu en gång. (Jag har varit dit fem ggr sedan studenten!) Denna gång för att fira ett par släktingar. Svägerskan som fyllt 40 och en svåger som ska fylla 50. De bor grannar och hade slagit ihop festen, till en 90:årsfest med ett partytält på vardera sidan om tomtgränsen ;) Efter maten blev det ena tältet danslokal och festerna flöt ihop ;) Kul idé, och många gäster blev det. En trevlig kväll med fina samtal och glada skratt! (Tack till er alla som var med!)


Många är ni som beundrat och lämnat fina ord om min 55:e klänning, i förra inlägget. Tack för det! Passar på att visa den 54:e klänningen som jag gjorde tidigare i somras. Ni var några som gärna ville se den på. Bilderna är tagna på bryggan vid svärföräldrarnas sommarställe. Där vi för övrigt har en egen liten övernattningsstuga på gården. Som Mannen i mitt liv snickrade ihop med hjälp av sin pappa när tvillingtjejerna var små. 

På tal om tvillingtjejerna... De där som jag hade resfeber åt tidigare, ni vet ;) 

De kom hem tidigt i lördags morse, innan vi åkte till Dalarna. Brunbrända och välbehållna, vilket kändes skönt. Det är allt lite konstigt att tänka sig att de är så stora nu... 20 år och klarar sig själva. Våra "små flickor"... Känns inte alls länge sedan de kom till världen en tidig januarimorgon, fem veckor för tidigt... Nu reser de världsvant till Grekland på egen hand ;) 

Idag väntar vi gäster här hemma, från Dalarna, så det blir nog kanske blogg-paus några dagar igen? ;) 

(ska kika in till er andra under dagen, eller ikväll)


Maria



15 kommentarer:

  1. Vilken mysig liten stuga.. ser så härligt ut med sjön och tvätten på linan. Riktig sommar! Ha det så trevligt med era gäster. Fin bild på "tjejerna" Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Snygg du är! Jättefin klänning. Skönt att tjejerna är hemma igen:).
    Vilken mysig stuga ni bor i, fint trädäck också.
    Ha det gott i Dalarna
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka.
    Den klänningen var jätte fin med ju gud så duktig du är.
    Ha de bra
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Har saknat dej här...fniss!
    Låter som en härlig tripp till Dalarna, och vilken mysig stuga...!
    Visst är det väl så, att man har svårt att hänga med och förstå...att barnen helt plötsligt är vuxna! Den tanken slår mej ofta!
    Önskar dej nu en helt underbar onsdag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Så himla duktig du är på att sy, vännen! Ser att vi har fler gemensamma nämnare där, fniss! Jag sydde ju brud- och balklänningar innan jag började designa och sy upp dem utomlands, i 12 års tid. Det var en rolig tid med många resor och mässor. Nu för tiden syr jag inte mycket, har lite "allergi" mot allt vad symaskiner heter ;-)
    Kram vännen o ha det fint!
    Judita

    SvaraRadera
  6. Du är så fantastiskt duktig på att sy fina klänningar.
    Gillar båda och de sitter så snyggt.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Du har ljuvligt hår :-)
    Och klänningen är fin den med...
    Perfekt att ha en egen övernattningsstuga när man är iväg..
    Hoppas ni får en trevlig kväll med vännerna

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Jättefin klänning! Så roligt att kunna sy sina egna kläder!
    Det där med fest på två ställen och sedan slå ihop festen, låter
    ju som en superbra idé som ska läggas på minnet!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  9. Klart du ska pausa, det får vi väl göra ibland....ta hand om dina gäster. Vilken fin lite stuga. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Låter som du har en härlig semester och klänningen är super.. Visst är det en speciell känsla att se sina barn bli vuxna,kloka och helt fantastiska :)
    Ha en härlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej raraste du!!

    Vad fin du är! Härliga dagar ni har också. 90-årsfest låter toppen :-)

    Har snart en 20-åring (september) och känner PRECIS som du. Nu är hon på roadtrip med sin boyfriend. Suck.....;))

    KRAM!!
    Lotta

    SvaraRadera
  12. Kreativa familjen! Jösses vilken fin röd stuga! Kanonmysigt ställe också! Ha det så gott och pausa på du... vi (iallafall jag) är här när du kommer tillbaka :-)

    SvaraRadera
  13. Mycket snygga klänningar båda två! Ja, det är svårt att förstå att barnen blir stora. Min ena är i Paris nu och den andra var nyss i Turkiet och dom klarar sig alldeles utmärkt utan mamman som knappt fattat att dom flyttat hemifrån för länge sen.
    Ha det bra, Cicki:))

    SvaraRadera
  14. Det är så festligt det där med att barnen växer. Även om mina är små i förhållande til dina så märker man helt plötsligt en dag att något är annorlunda. Kan vara något litet men som bara sägs helt plötsligt och något som helt plötsligt ifrågasätts eller som vill /önskas göras annorlunda från alla andra gånger de gjorts. Det är kul med de små glimtarna tycker jag nog. Man ser att de växer och lär och utvecklas. Ofta är det bra men kanske inte alltid *skratt*
    Själv var jag 16 år när jag for till Rohdos i två veckor första gången. När jag var 20 åkte jag till Israel och skulle bo tre månader på en kibbutz, det blev över 6 månader. Sedan snabbt hem tjäna mer pengar och åka igen och denna gången var jag borta i 1.5 år!! Undrar hur mina föräldrar egentligen kände sig. De sa alltid att allt var ok. Men nu som mamma kan jag undra lite.
    Ha en skön helg och ladda batterierna medans sommaren är hos er.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Så härligt att få åka "hem" ofta. Hem är hem...
    Och med den lilla underbara stuga som väntar skulle jag åka väldigt ofta!!
    Härligt kul med alla partaj och fester och få träffa alla vänner låter underbart!
    Det märkliga med att barnen växer upp är att man inte blir äldre själv!! Ett märkligt fenomen det där...;)
    Ännu kostigare är att ikväll väntar vi hem "alla" våra barn på grillkväll! Hux flux ska det dukas för 17 personer på altanen, med barnbarn, sambos och fruar!!
    Och hur i jösse namn gick det till...?!
    Njut av ditt främmande, fredagskram från Kate
    PS. Jättefin bild på dina "tvillingar"

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...