fredag 26 juli 2013

Den 55:e klänningen...

Förra veckan fixade jag den 55:e klänningen...


Närmare bestämt förra torsdagen, när jag kände mig aningen rastlös. Tvillingdöttrarna hade packat klart och gick och väntade på sin skjuts till Arlanda och vidare mot Grekland. Som mamma ställer man upp på det mesta. Även att ha resfeber istället för döttrarna, tror jag minsann!? ;) 
Jag satte mig vid mina symaskiner för att ha något att göra, för att dämpa eventuell oro eller vad jag nu kände... Något var det i alla fall ;) Ur rastlösheten föds kreativiteten hos mig! 


Några timmar senare och när döttrarna hade vinkats av och kramats extra mycket, så var klänning nr 55 färdig :)  Ett tyg som legat ett par år och bara väntat på att bli något ;) 
Tänk att döttrarna skulle få lov att åka till Grekland för att det skulle bli något av tyget ;)

Maria

21 kommentarer:

  1. Vilken mamma du är, precis som jag! Curlar till 100% tom med oron. Men du fick ju en väldigt fin klänning sydd. Ser hur dyr ut som helst.
    Är det sånt jag ska ta upp igen, börja sy!?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Men hur duktig är inte du? Vilken klänning!! Så fin!
    Hoppas döttrarna får en fin vistelse i Grekland, förstår att du är orolig. Det hade jag med varit, tur att det dröjer några år tills William kan åka själv med kompisar.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men oj vilken fin klänning, gud så duktig du är verkligen.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Imponerande! En klänning bara sådär!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Så snygg! Gillar både tyget och modellen! Du är bra duktig, du!

    SvaraRadera
  6. Wow, va duktig du är!! Jättefin klänning!
    Ja visst är det viktigt att få tid till att vara "man & kvinna" och inte "bara" mamma & pappa emellanåt... Värdefullt och nyttigt!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jättefin klänning, vad duktig du är!! Passade så fint. Hoppas tjejerna får skoj på resan, det är jag övertygad att de får. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Herre jisses så duktig du är. Själv har jag stirrat på symaskinen i en vecka o inte har det hänt något. Vad jag ska göra? Sy upp en klänning någon cm .Det är skillnaden på ett proffs o en amatör, du fixar en snygg, fin avancerad klänning sådär bara o jag kan inte ens fixa en vanlig hederlig raksöm.......Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Men vad Du kan!!!! Superfin och så perfekt passform! Passade Dig som handen i handsken!!
    Önskar Dig en toppenlördag!!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  10. Du e duktig du :) både du och klänningen är fina :)
    Oooh jag har några år kvar att oroa mig om utomlandsresor..
    Så trevligt med en Gbg visit, min hemstad ;-)

    Ha en toppen lördag!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Ja du Maria det var ju lite skillnad på ditt och mitt syende!!! Själv är jag mäkta stolt över mina rosablommiga sovsäckar till dockorna men det är ju svårt att jämföra "en säck" med denna otroligt snygga och välpassande blåsa. Så långt ifrån säck man kan kommma. Du e duktig du och snyggt tyg också. Du borde vara med i Frocktober slog det mig precis. Det är en liten kampanj här i Oz där man samlar sponsorer och klär sig i klänning varje dag i oktober månad för att samla in pengar till bröstcancerfonden.
    Kram på dig min vän! Ha en fin helg!
    Anette

    SvaraRadera
  12. Har du sytt den själv??? Jättefin! Vilken lycka att kunna fixa klänningar som man själv vill ha den! Då slipper man leta som en galning i butikerna... det är ju alltid något fel... långärmat istället för kort ärm, fel urringning etc :-)

    SvaraRadera
  13. Jisses, vad duktig du är! Jag är bara så imponerad. Klänningen är ju skit snygg!
    Så underbart att kunna sy själv och få det exakt efter sina egna mått och precis som man vill. Jag är bara så avis, haha
    Svar på din fråga ang. Amerikanska hem häromkring är inte vita, de har mörka färger ofta och mycket trä möbler. Sen är där himla fina hem men de flesta hem har mycket färg och träinslag så vårt hem är väldigt unikt med allt det vita.
    Ha en fin söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Nämen wooooow!
    Jisses vad duktig du är!
    Ååå vad jag längtar efter att komma i gång igen jag med.. Måste nog se till att få ändan ur och börja röja där ute i syrummet. Jag vill också skapa klänningar på löpande band..;)
    Vilken rolig beskrivning du bjuder på om ert campingliv....hihi..
    Ha en fin ny vecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Ja sådär är det ju att man känner så mycket för barnen så själen gör ont ibland! <3
    Men åååh vad duktig du är! Såå fin klänning! Kramar

    SvaraRadera
  16. Snyggt!!!!
    Och om du har 55 har jag 56 ;))

    Bor i dem nu!

    KRAM till dig fining

    Lotta

    SvaraRadera
  17. Duktig du är!!
    Det kommer bli jätte härligt för dom att åka iväg.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  18. Men vad duktig du är, jätte fin !!
    Dina tjejer kommer säkert få det jätte skönt, men jag förstår din oro,
    är likadan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  19. Åååh Maria den är helt underbar - vill ha!!!! Gud vad duktig du är, den ser ut att vara köpt på "dyra gatan"! Jag undrar redan hur nästa klänning kommer att se ut :)

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  20. Hej!! O ojjj....vilken underbar klänning!! Tar du beställning eller? Iaf fantaastiska kreationer tycker jag c",)

    Kul o sticka inom här igen efter många månder, det sker endel!

    Klem Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...