lördag 13 juli 2013

Sommarkvällar

Sommarkvällar är något jag gillar skarpt!


Fast det är klart... tysta sommarmorgnar är ju också helt okej...;)

Igår var det en sådan där skön sommarkväll. Luften fortfarande ljum ute. Mannen i mitt liv och tvillingdöttrarna hade tagit en cessna och åkt upp till Dalarna för lite middag med hans föräldrar. Själv valde jag att stanna hemma. Jag och de två yngsta döttrarna lagade lite god middag och sen njöt jag av att bara strosa runt hemma. 



Funderade lite över växter som jag vill plantera i vår trädgård. Vattnade krukorna på porchen och bara myste runt lite. Vandrade ut och in och fixade och grejade i lugn och ro.


Plockade bort någon vissen blomma och piffade om lite på ett bord...




Stolt beundrade jag min vildvuxna blomlåda utanför dörren.



När mörkret föll kom "flygarna" hem och vi drack en kopp te ute, jag och Mannen i mitt liv. (Tills myggen jagade in oss...)


Visst är det ljuvligt med sommarkvällar!?

Maria

17 kommentarer:

  1. Vilken skön kväll!! Underbart att bara gå omkring och mysa och plocka lite.
    Jättefint hos dig, har sagt det förut, jag älskar era dörrar och fönster:).
    Så trevligt att vädret är bra hemma i Sverige också.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Visst är kvällarna ljuvliga!! Men tycker nog att morgonen är ännu bättre!
    Så kul, att kunna flyga iväg så där på en tripp! Kan samtidigt förstå dej..bara mysa och gå och kika på ert underbara hus!
    Önskar dej en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kvällsbilder och härligt med sommar! Nu börjar jag verkligen längta hem, hemmakatt som jag är!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag älskar också dessa stunder! Morgnarna brukar vara min stund. Du har verkligen lyckats förmedla känslan i dina bilder! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Jättevackert har ni det. Visst är sommarkvällar helt ljuvligt härliga, fast jag älskar varje sekund av sommaren. Nu blir det stugan här i några dagar igen så inget bloggande på ett tag.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  6. Så mysigt ni har det. Fint med alla blommorna. Ha en fin kväll och en fin söndag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Underbart med ljumna sommarkvällar, det är nästan det bästa med sommaren. Sitta ute o njuta, äta god mat, dricka iskallt rose o prata med sina nära o kära, det är livskvalitet på högsta nivå. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Åhh så mysigt ni har där ute på kvällen...
    Nu har jag min sista helg på semester innan jag börjar jobba igen på måndag. Det har varit dåligt med bloggande eftersom jag är i Täby hos kärleken och min dotter ville ha datorn kvar hemma under några dagar den passerade veckan. Här har vi planterat och rensat i den lilla radhustäppan...njuter eftersom jag själv bor i lägenhet:)) Ha det gott o njut på din fina veranda/Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Ja, visst är det! Det är de kvällarna man längtar efter! Så skönt det låter med en sådan där lugn fixarkväll.
    Roligt när man är före påhittige Ernst! Jag hade gjort min "kristallkrona" före honom också. Då känner man sig nöjd!

    Ha en härlig ljum sommarkväll!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Sommarkvällarna är underbara... Vi har också en hel del mygg... Jobbigt! Ibland är det riktigt skönt att strosa omkring själv hemma...
    Härliga bilder, jag gillar det där vildvuxna lite slarviga ;-)

    Hoppas du haft en härlig dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Ljuvligt är verkligen rätta ordet! Och va fint med din vildvuxna kruka. Ni har det så fint!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Somarmornar är bäst sen kommer sommarkvällar :) gud så mysigt du har det kram Diana

    SvaraRadera
  13. Jättefint med alla blommor och utepiff. Sommarkvällar är fantastiska. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  14. Du har så himla mysigt på din farstu/ altan jätte mysigt ser så inbjudande ut så man nästan önskar att man satt där.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Ohh nu vill jag också ha sommar och kunna fixa till vår uteplats med blommor och allt. Blir så sugen. Du har verkligen fått det så fint runtom huset. Gillar alla lyktor och blommkrukor och annat småpyssel runt porshen. Såg dock inte till skidorna ;-)
    Har inge tips på slottsvandringar alls men jag vet att Hallwylska (stavning?) Palatset är ett toppenställe att besöka om du inte redan gjord det. Har varit där flera gånger då jag bodde i Stockholm. Huset har en väldigt intressant historia som finns väl beskriven fast inte så gammal som på ett slott förståss. Det blir mitt tips.
    Varma kramar till dig!
    Anette

    SvaraRadera
  16. Såååå fint! Jag skulle gärna spendera sommarkvällar där :-) Här har blommorna också vuxit till sig rejält... fint med lite vildvuxet :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Gaaaahhh!!... Asså ditt HEM!! Ska vi byta??...
    Kram! Judita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...