söndag 7 juli 2013

Söndag kväll...

Söndag kväll...



Termometern visar 26 grader varmt och klockan har passerat 21. Underbart! Äntligen har vi fått lite värme! 


Sitter på uteplatsen, under tak. Det som så småningom ska bli ett uterum, eller vinterträdgård som man också kan kalla det. Har målat väggarna där idag. Det har ju varit fabriks grundat bara, tidigare. Nu blev det vitt och fint. Mycket ljusare! (Lite av "förtälts-känslan" som Mannen i mitt liv upplevde, försvann ;)

Har även målat utsidan på baksidan av huset. Det gjorde jag igår.  Vi hann inte med vissa delar förra året. Vi kom liksom av oss när Minstingen fick diabetes och blev inlagd på Barnsjukhuset ett par veckor i Augusti. Hade tänkt måla så fort vädret tillät nu i våras... men som så ofta, blir det inte alltid som man tänkt ;) 

Har ställt ut vårt brickbord, på prov, vid utemöblerna vid bubbelbaljan. Bordet som hör till gruppen är jag inte så imponerad av. (Ni kan se HÄR hur det ser ut) Vill ha något som bryter av lite mot all plast-rotting. Får se om det får stå kvar, vet inte hur pass det tål regn? 
Men det blev snyggare och det blev mysigare med ett runt bord, tycker jag. Två nya lyktor har hittat dit. Men jag funderar på att spraya dem i silverfärg? Fusk-olivträden behöver tyngre krukor, för de nuvarande blåser omkull... Tänkte nog köpa vanliga lerkrukor och spraya även dem i silverfärg. 

Ja, det är väl vad jag gjort i helgen ;) Målat och fixat... Och druckit en och annan kopp kaffe, så klart. Och självklart njutit av tanken på att vi är lediga nu, hela familjen! :) 

Jag tror banne mig att det kan bli ett bad också när det börjar skymma.... ;)


Maria

12 kommentarer:

  1. Silver ..det låter inte helt fel ..och det där kommer ju bli så fint när det blir färdigt.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så härligt att hela familjen är lediga nu...
    Tycker det blev fint med det runda bordet, du får ta in och ut det om det "svenska sommaren" kommer ;-)
    Här har också fixats och donats och slappats i helgen...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Jisses så många inlägg jag hade att läsa ifatt under veckorna som gått! Ni gör så fint hemma hos Er! Blir nog läckert att spraya till silverkrukor! Smart med fuskoliver..!
    Tack för dina ord hos mig. Ja, en behövlig semester tillsammans med familjen behövde vi!
    Kramis Kate

    SvaraRadera
  4. Uj vad du varit energisk när jag varit borta, mycket att läsa. Väldigt fint har ni gjort!! är sugen på ett liknande brickbord som ni. vart är det från?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Skönt att ha fått lite "måsten" gjorda, samtidigt som ni hunnit njuta också... bra kombo! :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad mycket det har hänt sen jag varit borta. Jag suckar så fint ni har det! Tack söta du för din kommentar hos mig ;-) Den värmde ska du veta.
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen mysigt och fint ut.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Jätte fint och mysigt, ser verkligen inbjudande ut.
    Hoppas på en fin dag. Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Härligt med sommar Maria .), här i Paris är det 35 c love it kram Diana

    SvaraRadera
  10. Vinterträdgård... orangeri, det kommer att bli så fint :)
    Härligt med sommarvärme. Kram.

    SvaraRadera
  11. Låter som en perfekt söndag!
    Just värmen..saknar jag...fast idag skall jag inte klaga!!
    Ha en fortsatt härlig måndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. En plats att njuta på!! Härligt!!!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...