onsdag 24 juli 2013

Mer från utflykten

Här kommer några fler bilder från vår utflykt förra veckan...

Utanför slottets park, låg en mysig liten bod. Slottsboden. En fin liten butik med diverse hemtrevliga saker ;) Fin keramik och andra små saker. En och annan större pryl, fanns där också. och glass ;) Köpte dock inget. Svårt att välja något, när man egentligen inte är i behov av något ;) 


Fina gamla röda hus...


När vi åkte hem, tog vi vägen via Strängnäs.
Det blev ett stopp i hamnen för glassköp! 
Och beundra båtar...

Och en vacker väderkvarn! 

När vi åt våra glassar var vi ordentligt iakttagna av två tiggare. Två änder. De stod framför oss hela tiden som vi åt vår glass. Jag råkade spilla en chokladflisa och slängde den åt dem... Varpå ena dottern väser lite småsurt: "Bra mamma, nu blir vi aldrig av med dem!" 

Vi gav upp och gick vidare med våra glassar... ;)

Maria

11 kommentarer:

  1. Härligt med små utflykter till mysiga ställen! Strängnäs tror jag allt vi får besöka nästa gång, åker ju bara förbi varje gång vi ska till svärföräldrarna.
    Önskar dig en fortsatt härlig vecka fina du!
    Kram kraaam! Judita

    SvaraRadera
  2. Var i Strängnäs för några veckor sedan men bara för att leverera pool, så jag missade allt det fina. Men Sverige har många fina pärlor som man vill besöka.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vackra Sverige! Er utflykt är som en dröm med faluröda hus, slottsbod, bryggor, glassar, mysiga ställen.

    Tycker du fångat allt så jättefint!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Kul att göra små dagsutflykter till smultonställen man hittat. Äntligen kan jag oxå sticka i väg på lite äventyr för idag kl tre går jag på semester, tjohoooooo. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med små utflykter på sommaren! Passerade Strängnäs förra helgen och passade på att äta kebab... Den är rkitigt god där! Och så har de en mysig hamn att strosa i, precis som du skriver.
    Ja i Slottboden i Strömsholm hittar man alltid något! Köpte en perfekt pajform där sist. Och så kan man ju äta glass eller fika uppe vid Markan...

    Tack för trevliga utflyktsbilder!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  6. Si himla fina bilder du bjuder på idag, ser rktigt lockande ut at åka dit!!
    Dom där änderna kan man bli tokig på... Om dom kunde hålla sig på lite avstånd!!
    Njut av dagen vännen, kramis Kate

    SvaraRadera
  7. Åhhh, vad härliga bilder du bjuder på. Nu blev hemlängtan snäppet värre, haha
    Ha en fin torsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Jag kan inget om Strängnäs mer än att jag träffade en tjej i USA när jag bodde där som var därifrån... Men det ser mysigt ut :)
    Hehe... Glassgamar är dom allt dom där fåglarna!!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! Det är ju så mysigt att åka iväg på såna där utflykter. Strängnäs har jag inte varit till, men verkar vara värt ett besök. :)
    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...