tisdag 2 juli 2013

Uteplats

Det blev en "fegvariant"...


Fixade lite smått till uteplatsen vid "bubbel-baljan" igår. Men det blev inget färgsprakande orientaliskt... Nej, det blev blått och vitt. Just nu kändes det mest rätt ;) Kanske det blir något annat nästa sommar??? ;) 

Hade en stor portion tur på IKEA också, minsann! Skulle köpa ett konstgjort olivträd för 349:-, hade jag tänkt. Men det visade sig att det var rea på dem. Endast 99:- styck! Så det fick bli två ;) De skärmar i alla fall av lite mot grannarnas håll, tills det kommer upp ett uterum... 

Jag rotade fram lite gammalt "sjöbodspiff", från min tid med fyrar, måsar och fiskenät... Egentligen så är jag inte så mycket för den typen av piff längre. Men det var liksom där det började... mitt "New England-inrednings-intresse" ;) 

Det lilla ankaret köpte jag i lördags. Enbart för att jag älskar Fjäderholmarna. Bara därför! Nu får sakerna sitta på väggen, en stund. De ska ändå ner snart för jag har inte hunnit måla där än, så om de kommer upp på väggen igen, det låter jag var osagt ;)

Vad tycker ni? Vara eller inte vara? ;)Hiss eller diss?


Maria

16 kommentarer:

  1. Fegis! Hi hi... Snyggt med blått och vitt och visst passar det med nät och flöten då... Du gillar ju den stilen så varför krångla till det. Alltid fint där du varit framme... Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Om du gillar det så är det ju bara så. Svårt att "tvinga2 på sig någon annan färg bara för att man ska. Tycker det ser jättemysigt ut där hos er. Fast om du är sugen på något mer färgstarkt och springer på något du gillar kan man ju alltid köpa och prova, ta hem och testa och sedan lämna tillbaka om du inte gilla det.
    Fiskenät är svårt. För mig är det så sprotstugebetonat med furu runtomkring. Kanske för att mina föräldrar hade det en gång i tiden på landet. Säkert bortplockat för länge sedan men det sitter i. Fast jag gillar det också när det finns i sjömiljö och liknande. Men med ditt blåa där passar det tint tycker jag och om du ändrar dig efter målningen så har du ju haft det ett tag och bara bytt ut det. Oj vad jag svamlat på här haha! Lite trött idag och så där ledighetsslö så det kanske är därför?!
    Kram Anette
    PS Utemöblemanget du har är det någon slags plastmaterial som tål regn? Tycker det möblemanget är jättesnyggt. Vi funderar på något åt det hållet för vår uteplats för nästa år.

    SvaraRadera
  3. Snyggt! jag håller med dig om det där med mycket färg. Tycker det är snyggt men jag får inte till det utan det blir lätt rörigt. Gillar ditt fiskenät, skönt med lite egna idéer.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev ju så fint! Blååt och vitt är klassiskt! :)

    SvaraRadera
  5. Tycker det blev jättefint med blått och vitt!
    Ibland har man tur och det måste man ju säga att du hade.. vilket kanonfynd olivträden blev :)

    Jag tycker sjöbodspiffet funkar alldeles utmärkt nu när du har det blå vita.

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Så mysigt ni fått vid bubbelbaljan! Blåvitt passar ju bra på sommaren, man kan ju byta framåt sensommaren om man / du känner för mera färg då!
    Jag är inte heller så mycket för fiskenät od men om du saknar det efter att du målat så hör det nog hemma, där på väggen. Man ska inreda med hjärtat!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag tycker faktiskt att orientaliskt är väldigt fint ändå vill jag själv inte ha "färg stilen" hemma... Men det ger ett lugn...
    Tycker att du har gjort det kanon fint på utsidan!!!
    Jag är båträdd så jag har inget fisknät ;-)
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Jättefint och vilken härlig baksida ni har med skogen så nära! Underbart ju!

    Hoppas du har en fin kväll!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  9. Hej hej!
    Men ååå vilken hörna ni har där! Vilket relaxställe..;)
    Kuddarna är ljuvliga!
    Jag gillar också fiskenät men har ingen plats hos mig där det passar.
    jag tycker det blir endera HELT RÄTT eller också blir det kitch.
    Allt beror på hur mycket annat man har runt om...å så övriga miljön..;)
    Du vet det där så du får till det!
    kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  10. Menar du att det är olivträdet på bilden du köpt för bara 99?? Det jag köpte nyligen är också med på bild just idag men jag fick betala mer än 99 för det trädet - hoppas det håller!!! Kram Sara

    SvaraRadera
  11. Blev ju jättebra! Fräscht med blått och vitt! Eftersom jag är från den Bohuslänska kusten...:-) tycker jag nätet skall få hängs...iaf ett tag till!!
    Önskar dej en ljuvlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Navy känns rätt nu när det är semester och sommar:) Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Jag landar också alltid i det blåa och vita... det är fint och lugnt.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Navykänsla infaller sig. . . alltid rätt :-) kramis

    SvaraRadera
  15. Du får alltid till det så fint. Blått o vitt förknippar jag med svensk sommar, ger en lugn o harmonisk känsla o är alltid rätt. Snyggt! Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. Mysigt! Jag vill också ha såna utesoffor men först ska vi bli klara med altan och det blir väl ett ryck i helgen.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...