fredag 12 juli 2013

Att vara före... ;)

Såg ni vad Ernst gjorde igår? 


Han hinner ju med en hel del på sin timme på torsdagar, förstås!  Men jag tänker på bordet han gjorde. Det lilla bordet som han ställde mot den snygga spegelväggen som han också gjorde. Kreativ karl, det där! ;)  
Det lilla bordet, som jag ju faktiskt var före med att göra... ;) Göra ett litet "sideboard", "konsol-bord" eller vad man kan kalla det...  Mitt har jag i min ateljé och ni kan läsa mer om det HÄR.


Mannen i mitt liv tittade "menande" på mig när vi förstod vad Ernst skulle göra av det slitna köksbordet. 

Jag kunde ju inte låta bli att lite löjligt halv-stolt utbrista ett konstaterande: Jag var faktiskt före! ;)


Maria

15 kommentarer:

  1. ha,ha.....nästa år får vi se dig istället kanske ?

    kram
    Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... eller hur Pernilla!? ;)
      Av en idé blir det ju säkert en hel säsongs program på ;) :)

      Radera
  2. Fint, fast vitsen var ju att Ernst ställde bordet mot en spegelvägg!

    SvaraRadera
  3. Fint, fast vitsen var ju att Ernst ställde bordet mot en spegelvägg!

    SvaraRadera
  4. Maria, jag gillar ditt bord mer än Ernst. Har ledsnat lite på hans program tycker det bara är för dom med mycket pengar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Härligt!! Det är alltid kul att vara först :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Kul att vara före Ernst med inredningstips ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Heja dig! Kul att vara före Ernst, du har så många bra idéer.
    Jättefint!
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. :-) Ernst kanske läser din blogg också!

    Jättefint är det och jag tycker du alltid får till det så bra. Ert underbara hem som inte bara är vackert utan fyllt med kärlek, familj och vänner.

    Ha en jättefin helg!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Jag jobbade ju kväll igår men spelade in Ernst och det var verkligen fina saker han gjorde, han kan den mannen och jag håller med om att spegelväggen och bordet var fint.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Jag gjorde om bloggen idag och bytte namn på den i onsdags tror jag det var. Kände att jag ville ändra lite för när jag startade bloggen bodde jag ju själv i min lägenhet här i Katrineholm, men tiderna och livet har ändrats lite.
    Kul att du tyckte den var fin med nya utseendet.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Jag har missat en massa Ernst på sistone... måste kolla ikapp nån gång! Ja, för han kan ju verkligen den där Ernst! :) Och det kan ju som sagt du med! Tufft att hinna före honom liksom! You go girl!!! ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Så fint,kan du göra ett sånt åt mig med ;) kram Diana

    SvaraRadera
  13. Det är verkligen fint ditt bord och det är ju ofta så att kreativa människor får likartade ideér, men du var först ! :)

    SvaraRadera
  14. Go kväll! Tack för din goa kommentar hos mig. Tänk vad det kan "slumpa sig" ibalnd med saker och då tänker jag på att min första kommentar var på ditt mest lästa inlägggrejen!! När du skrev vad det var om så minns jag faktiskt att det trista hände dig. Förstår att det inte var ett höjdar inlägg. Tror att badkaret hamnat högt för folk googlar ord och då hamnar jag där när de vill kolla upp badkar. antar att de blir rätt förvånade när de ser den bilden ;-)
    Åh vad jag minns ditt fina itusågade bord. Självklart är det så att Ernst har läst din blogg och fått (lånat) iden och nu visat den på TV. Tycker dock han kunde ha nämt dig som sin inspirationskälla iallafall, eller hur?
    Nej nu är klockan sent här hos mig så det får bli sista bloggläsningen innan jag lägger huvudet på kudden.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...