måndag 15 juli 2013

Mera kopparspray

Alltså den där burken med kopparspray...


Ni som följer mig på Instagram (Wiker71) kanske såg att jag lekte med kopparsprayen igen, förra veckan? ;) 

Jag fyndade en liten ljuslykta (Det är samma med ljuslyktor som med kuddar.. man kan inte få för många av dem!)för strax under tjugan förra måndagen.

Dottern ifrågasatte om det verkligen var min stil??? Nej, det kan jag väl inte påstå... inte i den färgen i alla fall...

Men jag hade ju kvar i sprayburken! Och det visste jag ju när jag stod där i butiken och vred och vände på ljuslyktan som även fanns i en ill-grön färg... Inget stort hål i plånboken, för att göra ett försök... ;)

 Pys... pys... några gånger så blev den helt i min smak! 


Maria

P.s Tack snälla ni för alla fantastiska kommentarer på vårt hus och veranda (eller "porch", som vi NewEnglands-nördiga säger ;) i tidigare inlägg. Era ord värmer gott! Och tack för tips om slott. Blir nog eventuellt en tur någonstans i morgon eller på onsdag? :) 



16 kommentarer:

  1. Spray gör underverk!! Visst är det roligt? När man väl börjat är det svårt att sluta :-) Jättefin lykta ju! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad! Jag har också en sådan sprayburk men har inte kommit till skott än..
    Ha det gott Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Ett bra sätt att förnya och förändra på. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Sim sala bim... Tänk vad lite färg kan göra skillnad! Snyggt blev det också!! Ett tag hade jag pippi på att måla och "marmorera" möbler både högt och lågt. Marmorerade bla en stolpe i trapphuset där jag bodde som jag blev jättenöjd med, såg verkligen ut som en pelare i Kolmårdsmarmor!
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Tänk när man ser någonting, som inte alls kanske är ens stil eller smak. Men just tanken på hur det kan bli..och då med lite färg!
    Blev fantastiskt bra...en helt ny ljuslykta!!
    Önskar dej en underbar dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Ja, verkligen en ny ljuslykta! Snyggt!
    Tack för kommentaren i min blogg :)
    Nu måste jag ju kika runt här inne hos dig lite :)

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev. Trodde nästan först att du köpt något till julen redan. Minns ju att du gillar julen (skidorna!) Tänk vad lite färg kan göra underverk. Kanske skulle köpa mig en sprayburk och sätta fart på förvandlignen.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Vad fin den blev man kanske skulle införskaffa en sådan spray.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Sån tur att jag köpte kopparspray häromdagen. Här ska sprayas!
    Må så gott
    //bara anna
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. Lyktan blev ursnygg japp lite färg kan göra underverk. Tar det som en komplimang om du länkar o det gör mig såklart glad vännen. Ha en fin kväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Man får alltid se hur det kan bli med lite färg när man ser något mindre fint/fin färg... För lite färg kan verkligen förändra!!!
    Snyggt blev det!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Jamen du! SÅ SNYGGT!! Och billigt också, kan ju inte bli en bättre kombination! ;-)
    Kram! Judita

    SvaraRadera
  13. Så fin den blev! Jag har aldrig provat att spraymåla, måste kolla i gömmorna när jag kommer hem efter något attprova på :). Alltid lika trevligt att kika in hos dig.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Så snygg den blev! Visst är det så, blir aldrig tillräckligt med ljuslyktor tycker jag och mannen min blir tokig på mig ;) kram Suss

    SvaraRadera
  15. Hej min fina vän :)
    Den blev hur fin som helst :))
    Hoppas verkligen vi kan ses efter semestrar o allt annat :))¨
    Såklart vi ska!!
    Allt är bra med dig hoppas jag, o resten av familjen såklart!
    Stooor kram kära vän
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Så fint!
    Färg kan verkligen göra underverk..:-)

    Må så gott
    KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...