söndag 14 juli 2013

Söndagsbilder - en jakt på slott!

Fabriken har tagit semester från Söndagsbilden ;)


Men söndag är det likväl.. Och här kommer ett par bilder från Gripsholms slott denna söndag. 

Är det någon av er därute som kan hjälpa mig med tips på slott/herrgårdar där man kan få en guidad rundvisning? I området Uppland/Västmanland/Stockholm/Södermanland? 

Gripsholm slott, Steninge slott och Skokloster slott har vi redan avverkat, och nu vill jag alltså ha er hjälp med tips på flera :) (Klart jag söker på nätet, men det kan vara kul att få tips från er också ;) Berätta gärna! 

Trevlig söndag till er alla!

Maria

13 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Vad glad jag blev när du skrev till mig!
    Jag har tittat in en snabbis på din blogg och den är verkligen väldigt fin. Du har mycket som tilltalar mig och jag återvänder gärna. Din altan ex. Vi letar utemöbler till vår nybyggda del men har inte hittat något som vi vill ha ännu. Ja eller ska väl säga att de som vi hittar är så fasligt dyra. Nåja, det dyker väl upp något snart..hoppas jag.

    Sv;) våra kaniner är så söta och dottern är där så mycket hon kan. Får väl erkänna att jag gullar med dem en hel del oxå.

    Ha en fortsatt toppendag!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  2. Inga bra tips på slott, jo Rånäs fast jag vet inte om dom ar guidade turer. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar inte finnas några guidade visningar där, men säkert jättefint att bo en weekend på, med älsklingen ;) :)

      Radera
  3. Ett förslag kommer här: Ängsö slott (spökvandring), med en varm hälning :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, det har jag kollat. Men det verkar som att tidigaste spökvandring är 29:e augusti... Så länge tänkte jag inte vänta ;)

      Radera
  4. Åååh underbar miljö!! Har varit där men inte på någon guidad visning, fick bra tips om att göra det nu via ditt inlägg :)

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Gripsholm är så fint!!

    Å, vi var ju vid ett slott i de trakterna som jag såklart inte kommer på namnet på. Skriver när (om ;)) jag kommer på!

    Älskar att besöka Sveriges fina slott.

    KRAM!!

    ps. tack underbara för de fina orden igår....betyder massor!

    SvaraRadera
  6. Såå vackra bilder!! Nä det enda slott jag kommer på i Sörmland heter Stjärntorp (eller nåt..) och ligger mellan Nyköping - Oxelösund. Vad de har för utbud vet jag inte - jag och min man stannade där en natt i höstas och det var himla mysigt! Kram Sara

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder stor kram raring/Diana

    SvaraRadera
  8. Wow, vilken läcker bild. Älskar slott :)
    och sommarkvällen hade du fångat fint!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  9. Hallå där!
    Men å så mysigt att gå på slottsvisningar!
    men duuuu ååå ert hus...det är så gudomligt fint och knutarna....woooooooooooow!
    Viiiiiiiiiill haaaaaaaaaaa...
    Ååååååååååååå sååååååååååå snyggt!
    Å hela verandan..å det är så fint så man smäller av. Jag ser framför mig hur det bara blir ännu bättre när planteringarna växt till sig...ååå så snyggt!
    Mysigt att sitta ute och små citroner gula..
    Det är en underbar film..;)
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  10. Häftigt med alla slottsbesök! Funderar på Strömsholms slott...(Västmanland) Där har Ni ju dessutom alla vackra stallar mm för intresserade hästtjejer..!!
    Önskar Dig en ny magisk vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  11. Tidö slott, Västmanland. Länge sedan jag var där, men tror de har ett leksaksmuseum bland annat. Och Grönsöö slott utanför Enköping, helt fantastisk interiör. På vägen till Grönsöö finns ett supermysigt fik, Nibble gård. Förresten, i Grönsöös park finns ett lusthus,gjort av snäckskal invändigt! Örbyhus slott där Erik den XIV satt fängslad tror jag också man kan titta på.
    Hälsningar slottsnörden L8!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...