lördag 6 juli 2013

Semesterbubbel

Nu har Mannen i mitt liv också gått på semester!


Själv har jag ju hunnit vara ledig i en och en halv vecka redan... Men nu har även Mannen fått semester och det känns skönt. Att vi båda kan vara uppe längre på kvällarna, sova längre på morgnarna, åka på utflykter tillsammans... Härligt!

Vi firade med bubbel igår kväll. Vi gillar att dricka bubbel, har jag märkt ;) Känns festligare att korka upp en "smällkork". (Stora vovven fattar inte det festliga över smällen, som blir. Han är larvigt rädd och vill helst gömma sig. Han föredrar nog vanligt vin... ;
Ibland blir det riktig champagne, ibland blir det något annat. Igår testade vi något nytt. Ett mousserande rosé. En nyhet som dessutom var ekologiskt odlad. Gott och  prisvärt!(Vääääldigt prisvärt, endast 55 Kr!) Gillar ni bubbel? 
Mer bubbel blev det senare... i bubbelbaljan. Det är så avkopplande att sjunka ner i det varma vattnet och dra igång massagen en liten stund. Mannen i mitt liv och jag har förresten likadana badrockar, när vi tassar ut till vårt älskade bad. Snygga badrockar som är vita med svarta detaljer från Hemtex och heter "Solsidan"... Ni kan ju gissa att vi känner oss snygga då? ;) ;) :) 
(så där "flotta" som Fredde och Mickan, vill jag lova *fniss* ;) ;
Mannen han skojade lite om det där med husvagns campare och deras likadana träningsoveraller... Ni kan se det framför er va? ;) Han är dock inte direkt villig att ställa upp på bild tillsammans med mig iförd denna badrock... ;)
Även om det är lördag och semester, så är jag uppe i tid idag. Mannen i mitt liv tjänstgör som flygledare/bogserare och jag tänkte nog måla på baksidan. Fast först ska jag nog ta en kopp kaffe och kolla in vad allas vår Ernst hade för sig i torsdags? Själv rattade jag ju monstret hemåt då, så jag missade hans påhitt... 

Vad ska ni göra denna lördag? Har ni semester, eller är det någon veckas jobb kvar? Eller är semestern slut redan kanske...?



Maria



13 kommentarer:

  1. Bubbel kan man aldrig få för mycket av, det sätter guldkant på vilken dag som helst! Härligt med semester och nu drar vi till Danmark!
    Jag skulle heeemskt gärna se en bild av dig och maken i likadana badrockar, hälsa det! ;-)

    SvaraRadera
  2. Härligt, lite bubbel är aldrig fel :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Skönt med semester! Det har vi också nu o alla har kommit hem igen. Kul med lite egentid med 2 av barnen. Låter som ni haft det bra!
    Nä, bubbel ska bara vara i läsk annars får det vara. : )

    Stämmer. Blev 3 tatuerade armband, ett för varje barn.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Skönt med semester njut av alla dagar. Hoppas ni får en bra semester ihop med mycket roligt som händer.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Bubbel i flaskan är jag inte så förtjust i men bubblet i erat spabad hade jag lätt kunnat stå ut med. ;0)
    Vad mysigt med lika morgonrockar. De måste jag kolla in hos Hemtex.

    Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Njut av semestern tillsammans och bara ha det gott!!
    Om jag gillar bubbel...fniss...Bästa jag vet...älskar verkligen champagne!!
    Ha det gott, vännen!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Åhh, vad mysigt att ni har semester tillsammans nu.
    Vad gulligt att ni har samma morgonrockar.
    Ha en fin lördag kväll. Här har dagen bara börjat.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Bubbel är inte dumt alls ;-) Lessini Durello har blivit en favorit här hemma. . .

    SvaraRadera
  9. Semestern är absolut värd att fira :-) Ha det riktigt skoj!

    SvaraRadera
  10. Fira semester med bubbel är underbart. Säger som Churchill, champagne ska vara torr, kall o gratis, ha,ha.....ha en härlig söndag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Så härligt det låter! Inte fel med bubbel:).
    Här på går semestern för fullt:). Underbart!
    ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Låter ju huuur mysigt som helst!!!! Och vad härligt med ett kvällsdopp i poolen :) Kan tänka mig att ni känner er lyxiga i era badrockar, haha :) Och jaaaaa, vem gillar inte bubbel, sååå fräscht och gott så här på sommaren tycker jag :)

    Hoppas du och maken får en fab semester tillsammans! Njut nu Ernst och dregla, den karln kan ju ALLT!!!!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  13. Vi korkar också gärna upp en pava bubbel när det ska firas lite eller så.. Jag vill gärna se er i era badrockar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...