fredag 5 juli 2013

Att dra iväg några dagar på egen hand

Fredag morgon och hemma igen...


I Tisdags morse, packade jag in de två yngsta döttrarna och lill-vovven i monstret (Ni vet, Mr Grey´s bil... lustigt nog benämnde jag min av samma sort, på samma sätt innan jag läst boken ;) och drog iväg upp till Dalarna. Mannen i mitt liv jobbar även denna vecka och jag kände att jag ville umgås med mina föräldrar och syskon lite :) Kvalitetstid kallar jag det! I vanliga fall åker vi alltid tillsammans till Dalarna, eftersom vi kommer därifrån både jag och Mannen. 



Det blev några fina, mycket trevliga dagar tillsammans med mamma, pappa och storasyster. Vi besökte min farmor och farfars grav och satte blommor där. Något som jag sällan gör... 

Fikade vid hamncaféet och som vanligt så tror jag att jag ska knäppa många fler bilder än jag gör... Jag hinner liksom inte med... måste ju umgås också ;) Det var det som var meningen med resan! ;) :) 




Jag och min mamma träffades väldigt ofta när vi fortfarande bodde i Dalarna. Hon var med mig som "extrahänder" ofta när jag var på BVC, med tvillingtjejerna t. ex, när de var små. Många goda skratt har vi delat och nu fick vi rå om varandra lite extra i ett par dagar. Känns som att ha tankat lite ny energi! Något jag behövde ganska väl. Lite annan energi än den jag vanligtvis tankar här hemma på olika sätt.
Jag bodde hos min storasyster som också hon ställt upp massor på mig (de åren när barnen var små, och Mannen i mitt liv jobbade på annan ort, tills vi bestämde oss för att flytta, hela familjen). Det blev mysiga kvällar och trevliga frukostar med viktiga samtal om livet, glada skratt och varma kramar precis som det ska vara med en syster! 


Döttrarna valde att bo i vår lilla stuga, så det blev lite sjöluft också ;) Plus att jag fick träffa mina svärföräldrar, som bor därute hela sommaren :)

Nu ska jag packa upp vår packning, för det orkade jag inte sent igår kväll, när vi kom hem ;)

Maria

13 kommentarer:

  1. Värdefullt med sådan kvalitetstid... Skönt att ha några dagar och bara umgås så där.
    Jättemysiga bilder du bjussar på!
    Fredagskramar till dig

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från vackra Dalarna! Tack Maria, det är skönt att vara tillbaka i gamla bloggen igen..hihi
    Kramar viktoria

    SvaraRadera
  3. Mysigt att få umgås med nära och kära.
    Fina bilder.
    Ha en fin dag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. det ser riktigt skönt och avkopplande ut i Dalarna! Så härligt att få lite mer tid med sin familj...
    Skönt med miljöombyte, trots att det tråkigaste som finns är att packa upp igen ;-)

    Ha en skön fredag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Låter himla skönt med riktig kvalitetstid med sina nära och kära. Och vackra bilder från Dalarna, min mormor bor utanför Rättvik och nu blev jag riktigt sugen på en resa dit! Ha en finfin fredag, kram Monica

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut, Dalarna är så vackert, kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig resa ni gjort! Du förmedlar en fin känsla och fina bilder.
    Önskar dig en fin helg. Själv är jag lite dagvill, men visst är det fredag idag:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Ni verkar haft det så mysigt! Viktigt att glömma kameran ibland och bara vara. Kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Va mysigt ni haft det. Härligt allt du skriver om din mamma, jag känner så väl igen känslan. Det ser ut att vara vackert i Dalarna.
    I sommar blir det en tripp till Gotland för där har vi aldrig varit, men sedan tror jag jag skall minnas Dalarna som framtida semestermål.
    Ha en fortsatt fin semester.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. låter som en underbar start på sommaren! Och de bilder du faktiskt tog visar fantastiska ställen.

    Härligt att du verkligen har njutit och inte fokuserat på allt annat :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vackra bilder! Så mysigt att träffa familjen, kram Suss

    SvaraRadera
  12. Men vad trevligt att hitta bilder här hemifrån Smedjebacken på en sån här stor fin blogg man följer! :) Är ni sugna på att prova rida westernhäst nästa gång ni är här i farten är ni så välkommna till oss på Keep Star western!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sara, för din fina hälsning! =)
      Ska absolut komma ihåg Keep Star Western, om det blir aktuellt!
      Kram /Maria

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...