måndag 1 juli 2013

DIY - med kopparspray

Jag vet att jag inte är först eller ensam med att använda kopparspray...


Jag vill ändå visa hur fina mina loppis-ljusstakar blev!

Från början var det två vanliga lite halvtråkigt "moderna" silverfärgade ljusstakar, med lite repskador på foten.

Med en flaska sprayfärg i kopparfärg, så blev de riktigt snygga! Men jag trodde nog att det var enklare än det faktiskt var, att få ett jämnt snyggt resultat ;) Skulle kanske testat på något som inte hade så mycket former, först? 
Jag är i alla fall mycket nöjd med resultatet och med vita ljus och svarta manschetter av pärlor blev det en liten "färgklick" på skåpet i hallen. Kolla in vad min scarf inköpt i Köpenhamn, passar bra till ;) 
Har ju sett på flera håll, detta med kopparspray, så jag blev också nyfiken. Kan rekommendera er att testa :) Ibland behövs inte så mycket, för att piffa upp något rejält.

Gillar ni "DIY"? 


Maria

18 kommentarer:

  1. DIY är jättekul tycker jag :-) Vad fina ljusstakarna blev!! Väldigt stor skillnad! Min kopparspray är på gång här också igen... har ett litet koppar-projekt på gång :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Sprayfärger i alla möjliga kulörer kan förnya det mesta. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Alltså vad lite färg kan göra supersnyggt. Måste nog erkänna att de där tråkiga ljusstakarna står långt in i ett skåp här med, men nu gav du mig ideer. Kul att du gillade armbandet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Blev ju två nya ljusstakar! Färg i alla de valörer gör susen, och här blev det verkligen finemang!
    Ha en fortsatt härlig måndag och njut av semestern!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jättesnyggt, måste mog pröva jag med.
    Ha en skön dag
    Kram

    SvaraRadera
  6. DIY är toppen!! Vilken skillnad det blev på dina ljusstakar! Kul!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Absolut är DIY toppen!
    Wow, vad fina ljusstakarna blev, kanon fina ju.
    Det måste man ju prova!
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Vad snyggt det blev! Är sugen på att spreja några konservburkar med kopparspray!

    SvaraRadera
  9. Jag gillar DIY, ibland blir jag en härmapa ;-) Jag tycker också det är svårt med sprayfärg, det bara rinner men det är väl då jag gör fel och tålamodet tryter ;-)

    Njut av din dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Ljusstakarna blev jättefina i koppar.
    Ska se om jag vågar mig på att försöka. Kan vara lite trixigt att få det jämnt och snyggt.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Du var iallafall först med att visa kopparspray för mig! Jättesnygga blev de!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Vilket tips!! Har precis skrivit ett inlägg om hur fint jag tycker att det är med koppar och så får man detta tipset!! Tjohoo! Så snyggt!! Kramar!

    SvaraRadera
  13. Vad snygga de blev ljusstakarna när du sprayade dem med kopparfärg.
    Ha en bra kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Superfint, så roligt att fixa själv oxå. Jag har några 5 armade gamla ljusstakar som jag länge har funderat på att fixa. Ska nog ta tag i det ser jag.
    Ha fina kvällen, kram

    SvaraRadera
  15. Så fina ljusstakarna blev! Kul med lite nytt hemma, kram Suss

    SvaraRadera
  16. Hallå där!
    Va du är pysslig! de blev verkligen jätte fina. Man tror inte det är samma..
    Vilken mysig tripp ni tog du och maken o det ser underbart ut att sitta o sippa lite rosé..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  17. Tack för dina fina ord om vår veranda.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  18. Pysslig du är, superfint blev det kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...