fredag 29 mars 2013

Påskledigt

Fyra lediga dagar... härligt!

Jag och Mannen i mitt liv firade ledigheten med att gå ut och äta igår kväll. Först ett glas bubbel i vimlet på det populära stället Stationen inne i Uppsala, sen god mat och gott vin på mysigt italienskt ställe och sist avrunda med en god drink, på ett tredje ställe... Gillas stort! 

Förresten så väntade ett gäng påskliljor på köksön, när jag kom hem från jobbet... 
Mannen i mitt liv undrade: -Är det påskliljor?? ;) 


Påskhelgen är ganska oplanerad. Skönt, det har varit fullt upp några dagar nu, så det blir mest avkoppling och lite fix här hemma, vilket också kan vara avkopplande att få göra saker när det finns tid ;) En 18:åring ska firas också! 

Vad gör ni andra i påskhelgen?

Maria

28 kommentarer:

  1. Glad Påsk vännen!!
    Härligt att bara ta det som det kommer!! Sen är det ju såå mysigt att gå ut och äta som ni gör...det är verkligen livskvalitet!!
    Jag var faktiskt i Sthlm nu tis-onsd...njöt av staden...vädret..och hotellet...:)
    Önskar dej en fortsatt mysig långfredag...och idag..kan man ju fredags mysa..länge...fniss!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt kväll för dig dig och mannen =)

    Min påskhelg ser ut som så att mannen jobbar över hela, och jag och barnen är själva, fast svärmor kanske kommer en sväng..
    Tråkigt men men..

    Ha det riktigt gott nu i helgen och det låter ganska skönt med lite oplanerat, njut av familj och god mat =))
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kväll du och mannen verkade ha igår. Vi är hemma och tar det lugnt i påsk.
    Önskar en Glad Påsk!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Fina påskliljor, jag fattade att du var på Il`forno hela kvällen enligt FB. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Härlig kväll på tu man hand:)).
    Det blir en lugn påskhelg vid havet för oss.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. VIlken härlig inledning på påsken ni fick! Härligt och man behöver det verkligen, kunna sitta och prata ensamma lite och äta och dricka lite gott.
    Här blir det kalas imorgon oxå så förbereder lite nu annars blir det lugnt här.
    Ha en fin helg nu.
    Varma kramar,Jennie

    SvaraRadera
  7. Sådana kvällar på tu man hand behövs ibland...
    Jag kommer tillbringa påskdagen i Skåne i en ishall, innan det har vi njutit av en god påskbuffé, hotellnatt och god frukost...
    Hoppas att ni får en härlig påskhelg ibland kan det va skönt att bara få vara när man är lite extra ledig också...
    Glad påsk
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. En riktigt glad påsk önskar jag dig! Verkar som att du fått en härlig start! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig inledning på ledigheten! :)
    Här blir det både "bara vara" med familjen samt umgås med våra nära och kära.
    Kramar Jessica

    SvaraRadera
  10. Så härlig start på påskhelgen! Skönt att få var ledig lite fler dagar!
    Påskfint hos dig, kram Suss

    SvaraRadera
  11. Fint med äggen och fjädrarna i ljusstaken, ska nog härmas lite!!
    Du min sambo skulle inte veta att det var påskliljor, han är urkass på blommor!
    Önskar dig en trevlig påsk!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Vad mysigt. Ha en fortsatt fin påskhelgen. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  13. Vad påskfint du har det! Här är det god mat, utflykt och trevligt umgänge som gäller:)
    En riktigt fin påskafton till dig kram Nilla

    SvaraRadera
  14. Vad snyggt det blev att göra den ljusstaken påskig!
    Mysigt med middag på tu man hand! Behövs verkligen ibland.

    Här har vi startat upp påskhelgen med att träffa en massa vänner och nu idag så ska vi åka till vår lilla hemstad och fira födelsedag!

    Glad påsk! Kram jenny

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig start på påskhelgen. Vi har varannandagskalas så det är riktigt mysigt. Idag ska vi hem till goda vänner på mat, men innan dess ska jag ut o promenera. Glad Påsk vännen o njut av ledigheten. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  16. Firar en 43 åring :) och åker till fjällen kramis raring/Diana

    SvaraRadera
  17. Mysigt! Ha en underbar påskhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Låter som att ni fick en jättebra start på helgen.

    Önskar er en fortsatt glad påsk.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Fortsatt glad påsk!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig kväll ni hade du och mannnen! Här hade vi stor påskbaluns igår så nu har vi skön egentid idag, ska premiärgrilla o smutta vin :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  21. Här är det också lugnt och skönt var bortbjudna både igår och idag ska vi också till vänner och äta middag, annars lite fix hemma som för er - himlans skönt. Ha en riktigt mysig påskafton!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  22. Och vad härligt ni har det!! Såg den härliga bilden på Insta...ni myser på porchen ;)

    Stor varm kram och en fortsatt fin påsk!!

    Lotta

    SvaraRadera
  23. Hihi, så han börjar lära sig lite om påskliljor? ;)
    Va fint du gjort i ljusstaken!
    Många PÅSK kramar!

    SvaraRadera
  24. Men åh vilken himla mysig kväll!!! Så kul att komma iväg på tu man hand och bara rå om varandra och njuta av god mat och dryck! Och vackert pyntat hemma hos dig också, fint med ljusstaken där, en sådan står högt upp på min önskelista :)

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  25. Önskar dig en riktigt fin påsk och en härlig ledighet.
    Stor kram

    SvaraRadera
  26. Njuter av ledigheten och idag bär det av till fjällen kramis Diana

    SvaraRadera
  27. Hallå där fina du!
    Men å va mycket fint jag missat..
    Den där pallen som bord, fina lampor och allt fint påskpynt...
    Å JAAA..himmel så gulligt sagt..haha...jag fick bita mig i läppen för att inte skratta högt o väcka alla andra här...haha..."jag hade velat köpa påskliljor"...;)
    Vad skönt det lät med en hel oplanerad helg.
    Vi ska strax kliva upp o packa bilen o åka hem..ääääntligen! Nu vill jag hem o grejja o fixa...skönt med ledigt i morgon!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  28. Vi firar pasken i Thailand for andra aret i rad. Glad Pask!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...