måndag 4 mars 2013

Kudde med hjärtan

Ännu en kudde till soffan i TV-rummet...

Kudde med text: Åhléns.   Kudde med broderier: egen tillverkning.   Kudde med virkad kant: egen tillverkning (Mellantjejen som virkat spetsen)
Jag gjorde broderierna igår, och idag har jag sytt ihop själva kudden. Det var väl ungefär vad jag hann idag, på min tidiga dag. Ska tillbaka till jobbet alldeles strax för att ha det månatliga kvällsmötet... 



Tycker att broderiet är väldigt fint! För er som kanske inte hängt med så länge på bloggen, så broderar jag inte för hand! Nej, så händig är jag inte, men jag är lycklig ägare till en symaskin som gör jobbet åt mig! :) 

Ha en fin måndagskväll! Själv vet jag ju vad jag ska göra fram till kl 19:30... ;) 


Maria

24 kommentarer:

  1. Riktigt snygga hörn, tycker jag!
    Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera
  2. Fint. Själv har jag ingen sån maskin så jag får brodera för hand. : )
    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Skönt att man inte har problem med sysselsättning *ler
    Ha en bra kväll iallafall .

    och kudden..kudden är jättefin!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Såå fin kudde blev!!!
    Önskar dej en fortsatt bra kväll, på jobbet! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jättefin kudde! Smart grej att inte behöva brodera det för hand :-) De där kvällsmötena, hrmpf! Sena kvällar blir det... Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Vad fina dina kuddar är. Jag gillar det broderade.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Maskin eller inte, det blev jättefint! ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Wow vilka fina kuddar! Vilken lycka med en symaskin som broderar så fint! Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Så fin kudde! Vilken härlig terapi det måste vara att sitta och sy kuddar sådär! Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Kudden blev jätte fin. det måste ändå vara pilligt även om du använder maskin. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hej fina du!
    Nu har jag läst ikapp...vart ska jag börja?...woooow...
    Man blir alltid så himla inspirerad när man kikar in till dig!
    Wooooow vad kudden är fin! Jag måste verkligen göra slag i saken o damma av min maskin nu. Å bordet...OJ vilket kap..Jisses så snyggt det var och jag hade aldrig gissat att det kom från IKEA...
    Grattis till vinsten av de fina tavlorna och himmel vilken fredag du hade..
    Jag blev alldeles stressad bara av att läsa...fniss...
    Fast lite kul var det ju att mannen somnade...hihi..
    Vi testade ditt torskrecept förra veckan..suuuuper gott..fast mannen hade lite för mycket senap i. Jag tycker inte om senap så det får bara vara lite lite så att man inte känner smaken...Vi kommer helt klart göra det igen.
    Tack för det!
    Kraaaaaaaaaam katarina

    SvaraRadera
  12. Jättefint! Du kan det där, har den rätta blicken för vad som passar ihop. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  13. Vilka jättefina kuddar! Tittat flera gånger på en sådan där symaskin som kan brodera, men ännu inte kommit till skott!
    Det ser ju himla roligt ut att kunna göra massa fina mönster!
    Ha det gott!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  14. Helt ljuvlig kudde, måste vara hur kul som helst att sy så fina mönster. Inte för att jag hade klarat det, men du är så himla duktig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Så fina kuddar! Duktig du är!
    Tänkte sy mig några kuddar men jag får inte ens till några "vanliga"...
    Kramis Suss

    SvaraRadera
  16. Så fint! Fantastiskt, vilken maskin :) Kram!

    SvaraRadera
  17. Vilken"duktig" symaskin, så fint det blev!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  18. Så jättefint! Och en kudde extra till soffan får alltid plats ;)

    Du är SÅ duktig!!!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  19. Underbar kudde, älskar hjärtan förstås :) kram Diana

    SvaraRadera
  20. Kuddar! Man kan ha hur många som helst! Jättefina, du är himla bra på det där! Tack för dina gardintips! Jag kan verkligen inte sy överhuvudtaget...

    Gud vad jag längtar till helgens förmiddagskaffe när jag såg din söndagsbild nu...

    Önskar dig en fin tisdag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  21. Supersnygg kudde och färgerna på hjärtanen föll mig absolut i smaken. Lyxigt att ha "brodderimaskin"... Underlättar betydligt,än at sitta och sy "för hand" med maskinen..!
    Visst är det "tråkigt" att gå tillbaka och ha möte....
    Ha de gott, kram Kate

    SvaraRadera
  22. ...Ännu en ny underbar sak att dekorera ert vackra hem med ♥
    Broderimaskin...Undrar om jag är allergisk mot sådana också. -Skulle bli väldigt förvånad annars ;)
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  23. Så fina kuddar du gjort!
    Och varför göra något krångligare än vad det behöver vara när en broderimaskin kan hjälpa till:)

    Fin kväll till dig!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  24. wow vad fint!! jag själv tycker att de är väldigt kul att brodera men skulle inte kunna få de så fint. hade gärna haft ensån maskin!! jätte fint :-)
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...