lördag 16 mars 2013

Att ha det bra

Det är lördag kväll...


Hela familjen är samlad. Vi har hälsan allihop, i familjen, även om några av oss dras med små förkylningar. Vi har det bra, med andra ord! Mannen i mitt liv kom nyss hem med en bukett tulpaner. Kärlek och uppskattning. Gillar! 


Strax dags för lite god mat, vi njuter av livet. Jag är rätt bra på det, faktiskt. Att njuta och vara glad över det jag har. 

Igår träffade jag och Mannen i mitt liv ett par som jag också tror att de är glada över vad de har... Ett par, där mannen fått en kraftig stroke för ett par år sedan och numera är rullstolsburen och kan inte tala. De verkar ändå glada över att han lever och att de fortfarande har varandra. Det var så härligt att se all kärlek dem emellan, trots att de drabbats av en stor sorg... 
Och jag... ja, jag påminns ju så klart åter om att det är så viktigt att vi tar vara på varandra så länge vi har varandra...

Ha en underbar lördagskväll och var rädda om varandra!


Maria

14 kommentarer:

  1. Vilken härlig lördag! Jag är dålig på att leva i nuet och ta tillvara på det man har. Men jag har bättrat mig de sista åren, men jag är inte där än....
    Önskar en bra löradag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Jo man blir ständigt påmind om det som kan drabba en i livet. jag är också rätt bra på att lyxa till tillvaron:) Ha en fin kväll Maria! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Trevlig lördagkväll till dig och de dina!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att du känner så :)
    Hoppas ni har en trevlig kväll!

    Sv. Va synd att dom inte passade. Behöver du en annan storlek?
    Nä jag förstod vad du menade, utan tänkte om du kunde skicka en bild, eller att jag "snodde" en från ditt inlägg bara :) Och om det skulle vara okey att ha bilden med i bloggen under där man beställer fjärilarna. Det vore kul att visa upp hur fint det kan bli ;)
    Skor kommer det bli! Men jag har inte hunnit börja än.. Det var ett bra tips!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Visst är det viktigt att vi är rädda om varandra och gläds åt det vi har! Ibland blir vi extra påminda om det.
    Mysiga bilder på vackra blommor, kram Suss

    SvaraRadera
  6. Läckert. Mums. Fina bilder. Och läcker blogg du har
    Eva

    SvaraRadera
  7. Följer din blogg nu. Ha en mysig kväll.
    Eva

    SvaraRadera
  8. En riktigt trevlig lördagskväll öskar jag dig!

    SvaraRadera
  9. Låter som en riktigt härlig lördag.
    Ja, det gäller att verkligen njuta här och nu. Livet är så skört...
    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  10. Härligt Maria! Jaa jag ser att du är expert på att lyxa till livet, så där härlig, fast ändå enkelt!
    Ang spabadet som jonas säljer så är det åt swebad.se!
    Kram kram helena

    SvaraRadera
  11. Härlig lördag och kloka ord fina Maria stor kram Diana

    SvaraRadera
  12. Härligt att du njuter av livet. Det känns i ditt inlägg! Ja, från den ena dagen till den andra dagen kan ALLT förändras :( Nu ska jag njuta söndagen :) Kram

    SvaraRadera
  13. Bra att du påminner om ur skört livet är. Jag försöker också att ha det bra alla dagar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  14. Ja det stämmer så bra!! Gäller att ta vara på Livet..och leva här och nu!
    Ha en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...