söndag 31 mars 2013

Soft påskhelg

Här hemma njuter vi av en soft påskhelg



Igår kväll, åt vi traditionell påskbuffé här hemma. Sill, lax, ägg, prinskorv och en massa annat som nu finns som rester i kylen... Kan man någon gång laga till så lagom att det tar slut??? ;)

Tidigare på dagen, var vi på stan. Köpte födelsedagspresenter till dagens födelsedagsbarn! 18 år, minsann blir hon idag, vår mellantjej! Grattis! 
Jag fick en vårjacka också. En blå, snygg som Minstingen tycker att jag ska ha i stallet, på torsdag när vi ska dit... (Hm... vad menar hon med det? ;) :)
Vi tar dagarna lite som de kommer under påsken, njuter och har det bra... igår satt vi på porchen och njöt i solen med varsin ägtoddy, t ex.... (Lite nytta har jag gjort också, lite småfix i tvättstugan, bl a

Idag har vi haft svärföräldrarna här. Firat 18:åringen med lunch och tårta som födelsedagsbarnet själv bakade. Både jag och svärmor erbjöd oss att köpa färdig tårta, men nej, den skulle vara hemgjord. (Hon brås inte på sin mor, vad gäller bakning... ;)

Ni har väl inte glömt att det är sommartid nu? Att klockan ska ställas fram en timme!? Det blir skönt att få ljust en timme längre ikväll! 

Sommartid... känn på ordet... visst låter det skönt!? 


Maria

19 kommentarer:

  1. Grattis till 18 åringen- stort att fylla vuxen. Äggtoddy på verandan lät inte fel:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Låter som en perfekt påskledighet! Riktig kvalitetstid. :)
    Grattis till födelsedagsbarnet! Tårtan såg smarrig ut...
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Grattis till 18-åringen! Det är stort. Körkort på G?

    Ang maten, om allt hade tagit slut så hade man undrat om någon kanske hade velat ha mer och inte var mätt. Så lite över är bra men bara lite. :)

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att mysa under påsken, äta god mat o umgås. Grattis till 18 åringen, fin tårta hon fixat. Ha en fortsatt fin påsk. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Stooort grattis till 18-åringen! Sommartid... ordet låter såå härligt!! Så fint med fjädrarna till pärlorna i servettringarna! Ha en riktigt bra kväll nu också!

    SvaraRadera
  6. Grattis till 18-åringen! Vilken underbar bild på dukningen och fin tårta hon bakat.
    Vi har oxå haft en soft söndag. Nu försöker jag skapa en blogg till men när jag gör ändringar på den så ändras det på min "vanliga"... Jag får nog lägga ned för dagen!
    Ha en skön kväll, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Grattis till er artonåring! Visst ska man ha en hembakt tårta då... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Grattis till 18-åringen!! Jättefin tårta, ser så god ut.
    Vilken snygg jacka du köpt!!
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder:) hoppas du haft en underbar påskhelg med många chokladägg.

    Om du vill se ett drömhotell ska du kolla in mitt Måndagsinlägg:)

    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig dag och GRATTIS till 18-åringen! Här har också haft det skönt, badat ute i jacuzzin o rullat oss i snön minsann... Hm... grannarna flyttar nog snart...
    Kram! Judita

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder! Kul med artonårsdag!
    Tänk att du fick en jacka också!
    Ha en fortsatt fin påsk!
    kram Helena

    SvaraRadera
  12. Mmm jag fastnade för prinskorvarna. Det är så gott och finns inte här. Grattis till stora tjejen på födelsedagn. Tänk att ha så vuxna barn :-)
    Här ställer vi om klockan förstnästa helg, då går vi in i vår normaltid som det kallas här, inte vintertid.
    Det låter som om våren kan dyka upp hos er i år i alla fall ;-)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Sommartid det gillar jag stor kram raring/Diana

    SvaraRadera
  14. Sitta ute o njuta på verandan låter ljuvligt. Här kör vi varannandagskalas, så igår var det soft o idag blir det sillunch med nära o kära. Ha en skön dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  15. Precis så som en påskhelg ska firas, kalas,lugn och med familjen.Låter som ni haft en trevlig helg:)
    Ha en fin dag idag, här ska njutas av solen igen ser jag:0
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  16. Vilka fina bilder du tar, härligt med sommartid, önskar dig en fin annandag, kram

    SvaraRadera
  17. Grattis till 18-åringen! Låter som ni haft en riktigt skön påskhelg.
    Sommartid låter helt underbart, som jag längtat denna senvinter :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  18. Vilken snygg vårjacka. Det är ju lite roligt med just den modellen som är så populär bland "vanligt" folk nu. För mig har det alltid varit en typ av stalljacka men nu har jag köpt en sådan till Nellie att ha på dagis och till fint och jag skulle gärna vilja ha en egen. Var köpte du din?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  19. Ni verkar ha haft en riktigt härlig påsk. Vilken fin tårta dottern har gjort! Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...