lördag 2 mars 2013

Att överraska med bubbel...

Jo, men visst blev det bubbel igår...


men inte riktigt som jag tänkt... ;)

När jag kom hem igår, från jobbet hade jag en vision om att hinna både handla, snygga till mig själv och hemmet, men även hinna med en stund i ateljén...  Naiv tanke! ;)
När jag och Tvilling1 kom hem med 6 matkassar, blompåsar och det där, så möttes vi i hallen av att den lilla vovven hade behövt gå ut... Det blev till att ta reda på det först och främst ;) Sen gick tiden i en rasande fart! Kaffesugen och hungrig samtidigt som man ska plocka upp varor... farligt, farligt... Ett par godisbitar ur påsen blev en snabbräddning....
Innan jag visste ordet av så skulle minstingen hämtas på sin prao... och just då kommer ett sms om att Mannen i mitt livs tåg från Dalarna är försenat och han beräknas komma hem en dryg timme senare än planerat. I en diabetesfamilj, som behöver hålla lite tider, får man raskt tänka till ;) Men allt går att lösa! 
Hem och snygga till lite snabbt, ta en dusch och sedan börja med middagen. Bubblet ligger på kyl! samtidigt får jag veta att Mannen gjort sällskap med en kollega från Stockholm i bil, istället för tåget från Dalarna, så han ska ta tåg från Stockholm sen. Beräknas vara hemma ca 19:30. Jag tänder brasan och ställer fram bubblet vid 19:30 och väntar... och väntar...
Eftersom jag vet att stora vovven är löjligt rädd för allt som smäller...inklusive champagnekorkar (Han t o m blir orolig när flaskan och champagneglas tas fram...) så tar jag ut honom en extra gång, ifall han inte kommer vilja gå ut på en stund sen... 
När jag kommer in frågar jag döttrarna om pappa hört av sig, men nej det har han inte. Skickar ett sms och får till svar att han anlänt till byn. Då så, då är han på väg! 
Strax efter kl 20, kliver han in genom dörren och bekänner att han varit till Uppsala... (grannstaden) Uppsala??? Säger jag dumt och fattar inget? Har han varit i Uppsala hela dagen, tänker jag snabbt? Varför har han det och inget sagt? (Han jobbar i Uppsala)
Jag hinner inte tänka mer än så, förrän jag får en förklaring... Han säger nästan skamset "Jag somna på tåget... vaknade till innan ikea, skymtades..." ;) :) Så han fick åka tillbaka... Så kan det gå när man ska åka kollektivt och samåka m.m... 
Middagen var i alla fall trevlig och bubblet gott, men sen var jag så trött så före 22:30 sov jag gott! :) Det blir ofta så de fredagar jag slutar tidigt... jag börjar ju tidigt också då ;) Redan kl 6:20. 

Idag blir det mys-fika i Stockholm i alla fall! Vad ska ni andra hitta på denna lördag?


Maria




8 kommentarer:

  1. Hihi... Ja så kan det gå! Va jobbigt att vakna lite för sent på tåget... Tur att han inte hann ännu längre iaf (om det nu va ett tåg som fortsatte vidare)! Nä, det blir sannerligen inte alltid som man tänkt sig! :) Men ni fick ert bubbel till slut iaf...
    För oss blir det Östhammar idag för att hälsa på mannens bror m familj. Myspys!
    Ha så mysigt i Stockholm!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. ;) ibland blir det lite tokigt! Lätt att somna och vakna för sent ;).
    Vad bra att ni fick en bra kväll trots allt ;)
    Här somnade vi tidigt också. Brukar vara så på fredagskvällar.
    Önskar dig en trevlig lördag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Vad tokigt det kan bli.Slutet gott allting gott! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Fniss min man brukar också somna på tåget...kram Diana

    SvaraRadera
  5. :)
    Hihi så det kan bli men hoppas ni får en mysig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. hihi ja så kan det gå!
    Man är ganska trött på fredag tycker jag efter en veckas jobb.
    Gott och mysigt ni hade det igår.
    ha en fin kväll idag med.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  7. Haha vilken fredag! Jag känner igen det där, jag är oxå en tidsoptimist och tror att jag hinner mycket mer än vad jag gör...
    Hoppas lördagen har blivit bättre för dig, kram Suss

    SvaraRadera
  8. Hahaha vilken dag! Härligt inlägg :-) Ha en riktigt go kväll!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...