tisdag 12 mars 2013

Snart vår och påsk...

Nu är det inte långt kvar till påsk!

Kruka: Berry Details  fjädrar: Panduro 

Till helgen kan jag inte hålla mig längre! Då åker påskpyntet fram. Alldeles lagom med två veckor kvar till påsk ;) Så värst mycket pynt blir det inte. Och inget gult och orange... Inga fjädrar i regnbågens alla färger i riset heller...
Nej, det blir mer "naturliga" färger på pyntet. Lite smått här och där på bord och i fönster, kanske.  En ny turkos kruka har jag köpt, den får sätta "vårfärgen" här hemma ;) 


Den passar utmärkt till den annars enda färgklicken, som finns i  köket redan. Den gamla köksvågen som står på hyllan. 

Pyntar ni till påsk? 


Maria

18 kommentarer:

  1. Jag pyntar väldigt lite till påsk. Det blir mest påskris med fjädrar i.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Nej jag pyntar knappast inget! Två ris åkte med hem igår och bara ett av dem med fjädrar, vita!

    Jätteläcker våg, perfekt färg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Jag har tagit fram lite idag och gjort iordning lite ris men är inte helt färdig med det ännu:)
    Den där vågen är ju jätte fin! Man har tur om man hittar sådana nu för tiden.
    Ha en fin kväll.
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  4. Vilket fint påskpynt du hittat! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Liknar lite mitt påskpynt! Lite bruna fjädrar och ägg, sen får det räcka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Men åhh så snygg bild. Härliga färger som bara tokpassar ihop.Massor med påskpynt hos mig. Jag tycker påsken är den allra bästa högtiden/helgen så här kommer det att vimla av tuppar och annat påskigt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Läcker kruka, och köksvåg. Turkos/blå är en härlig färg!

    Har panduro de fjädrarna? Varför missade jag det. Har ett paket från dom som väntar på att jag ska hämta ut det, men inga fina fjädrar i det inte :( :P

    Jag pyntar inte heller mycket. Knappt inget. Men som sagt, de där fjädrarna är fina! Helt rätt färger, de skulle smälta in i allt annat så bra.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hallå! Vilken fin bild på pärlhyacinterna och jag pyntar inte heller så mycket men ett stort ris vill jag ha inne. Ha det fint Karin

    SvaraRadera
  9. Lite pynt till påsk blir det men väldigt lite. Julen är den stora pyntarhögtiden för min del :-) Kanonfin bild! Gillar färgerna ihop!

    SvaraRadera
  10. Fina fjädrar! Jag pyntar heller inte såmycket till påsk. Påskris a la Sverige är det inte lätt att få tag i och jag har löst det på olika spännande sätt genom åren. Förra året gav mig "min" florist ett gäng grenar som jag använde och som fått stå kvar med diverse pynt i, julkulor i julas. Där ska jag hänga upp målade ägg och lite fjädrar och så åker påskhäxan fram men inte så mycket mer. På tok för mycket jobb för så få dagar.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Ja, jag pyntar och jag tycker din pyntstrategi är läcker! Underbar bild på pärlhyacinterna.

    KRAM!!

    LOtta

    SvaraRadera
  12. Hej min fina vän.
    Jo, här pyntas det också till påsk, lite olika från år till år :)
    Turkos är en underbar färg och den passar året om men absolut till påsk :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du får en fin onsdag.
    Vill bara säga att alla dina hälsningar inne hos mig känns verkligen varma och äkta.... Det känns att du är äkta!
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  13. God morgon!
    Trodde våren var på väg..eller iaf lite!
    Men har fått ändra mej..för idag snöar och blåser det...så nu är det vinter igen!
    Pynta till påsk..det gör jag väldigt lite..! har redan tagit fram det lilla jag brukar ha...:)
    Önskar dej en härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Va´? Ska man börja påskpynta redan?? Hänger inte med riktigt. Inte för jag har så mycket pynt direkt. :)

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Hos oss snöar det idag.Jag pyntar inte alls längre,blev mera så när barnen var små och då var det gult:) Nu blir det lite pynt på matbordet under påskmiddagen bara:)
    ha de gott..kramizar

    SvaraRadera
  16. Hos oss snöar det idag.Jag pyntar inte alls längre,blev mera så när barnen var små och då var det gult:) Nu blir det lite pynt på matbordet under påskmiddagen bara:)
    ha de gott..kramizar

    SvaraRadera
  17. Lite påskpynt blir det men precis som du pyntar jagi väldigt dämpade toner. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  18. Visst påskpyntas det i vårt hus, dock ej lika mycket som vid jul. Kram Ester

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...