onsdag 27 mars 2013

Påskliljor

Jag har nog alltid gillat påskliljor!


Ja, faktiskt så länge jag kan minnas att jag överhuvud taget haft någon känsla för vilka blommor jag gillar, så har påskliljor varit en av favoriterna. Åtminstone till påsken ;) 


Antagligen måste jag ha berättat det i ett tidigt skede för Mannen i mitt liv... För den första påsken vi upplevde tillsammans (för 22 år sedan, då vi varit ett par i ca ett halvår), så hade han köpt blommor till mig, på skärtorsdagen, när jag kom hem från jobbet... Han hade köpt en kruka med såna här mini-påskliljor, men hade nog inte så stor koll på att det var påskliljor, även de små... eller så visste han inte alls vad påskliljor var? ;) 
För han sa kärleksfullt: - Jag hade velat köpa påskliljor, men hittade inga... 

Var inte det kärleksfullt och gulligt? ;)


Maria


15 kommentarer:

  1. Mycket gulligt! Ha en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej finaste Maria.
    Visst är det underbart vackra blommor och i o med att de hör påsken till så tycker jag extra mycket om dom eftersom dom talar om att våren är på gång :)
    Men du :) så gulligt av din man... det är kärlek det :)
    Ja, jag har inplanerat som det ser ut nu, i slutet på april och i slutet av maj och sen mitten av juni.
    Hur mysigt som helst att sitta och mysa på en uteservering med ett glas rött eller två :)

    Jag återkommer med datum så fort som jag vet :)

    Stor kram min fina vän!
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Inte det minsta avundsjuk... ;)

    Påskliljor är fantastiska, liljor av alla slag egentligen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Det var ju gulligt sagt av honom ;) Men visst är påskliljor fina funderar på att köpa hem några jag med
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Verkligen gulligt! Jag gillar också påskliljor.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  6. ja visst är de härliga påskliljorna, jag fick med en hel bricka med mig hem idag från kompisen med handelsträdgård :)
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Javisst är dom fina,och hör ju till påsken,så det är ett måste.Gullig liten historia:) ha det så bra..kramizar

    SvaraRadera
  8. Ja, ibland lyckas dom även om de inte vet om det eller så var det ett smart trick att få dig på fall. :)
    Köpte hem en kruka idag som får bo på trappen.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Så gullig. Ha det gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Så gulligt, glad påsk raring.Klart vi måste boka in en träff kram Diana

    SvaraRadera
  11. Hihi så gulligt ;)

    Sv. Har inte haft humöret för bloggandet, så är sen på att svara. Självklart ska du ju ha en sko ;) Ska fixa en till dig vid nästa beställningstillfälle.

    Glad påsk på dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jo det var allt lite gulligt:)
    Jag heter Outlawsofnox på instagram jag hittade inte dig tror jag inte , hittade någon med en 7:a i slutet bara , fanns inga foton. Någon med 71 i slutet fann jag ej.
    Hoppas du får en fin påsk.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  13. Härligt, ja visst har man sina favorit blommor..
    Önskar dig en fin påsk, kram

    SvaraRadera
  14. Vilken mysig historia du dela med dig av. Påskliljor är så fina. Här får jag vänta på dem tills i augusti då det ju är vår hos oss. Ja vet upp och ner vända världen.
    Glad påsk till dig och din familj.
    Kram vännen!
    Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...