fredag 15 mars 2013

Den där underbara magiska dagen...

Många, eller kanske till och med de flesta, fattar att jag menar...


...fredag!!!!

Udda fredag betyder sluta tidigt. Tyvärr slutar jag så tidigt att det är svårt att komma iväg i tid... nåja, jag får stå ut med lite övertid. Klockan var fortfarande "tidigt" när jag gick hem ;)
Ett besök i byns fina blomsterbutik.... farligt, farligt... vill ha det mesta ;) Dyra fina arrangemang väcker definitivt min kreativitet. "Jag kan själv" flyger naturligtvis genom mig ;) Vips så har jag köpt med mig det viktigaste. Ja, blommorna... resten har jag i gömmorna, eller tänker plocka i naturen ;) 
Har hunnit gjort ett par arrangemang redan. (En liten "sneak peak" där ovan...) Och vill genast göra mer! Älskar att "pyssla" med fingrarna. 
Trallar runt här hemma och myser, plockar fram lite påskpynt, äter mellanmål med tre fjädedelar av döttraskaran. Njuter av solen och är lite löjligt glad över ett spännande mejl jag fick igår... 
Ikväll ska jag och Mannen i mitt liv bort en sväng, hoppas kunna titta in till er senare ikväll, känner att jag inte hunnit med er andra... men jag lovar att kika in mellan varven under helgen! Och tack snälla rara ni för alla fina goa hälsningar och er omtanke! Jag blir alldeles rörd!

Njut av fredagskvällen! 

Maria


12 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt bra fredag! Du gör så snygga insallationer.
    Önskar en bra fredag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Låter härligt! Kul att göra egna blomarrangemang, och jättefint blir det dessutom!
    Ha en fortsatt skön dag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Ja blommor ja.....tur att man inte har en aning om hur mycket pengar man lagt på det ..*skrattar

    Ha en trevlig helg .

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det lite avkopplande att få jobba med händerna lite och göra fina saker! Vilken härlig semester ni haft ser jag och jag hoppas det går bra med det där samtalet du fick av en närstående, alltid jobbigt när någon inte mår bra!
    Ha nu en fin kväll och helg Maria.
    Kramar till dig.
    Jennie

    SvaraRadera
  5. Kikar in..för att önska dej en mysig fredag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Härlig färg på ljuset!
    En trevlig kväll till dig!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Något riktigt fint o påskigt ser det ut som. Önskar dig en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Turkost är läckert och lagom vårpastelligt. Ha en bra dag! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Jättefin och så snyggt med turkos nu till våren, ha en härlig helg Karin

    SvaraRadera
  10. Härligt med en tidig dag!
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Visst är det mysigt med sådanna dagar, när man slutar tidigt och får roliga och härliga saker gjorda. Mys! Himla fint arrangemang du fått till där.
    Trevlig helg!
    KRam Anette

    SvaraRadera
  12. Hej visst är de mysigt o sluta tidigt men vet precis vad du menar med svårt att komma hem i tid då :)
    Slutade 15 igår o de va riktigt skönt.

    Ja visst finns de fina arrangeman i butikerna. Va själv in på en blomsterhandel o inhandlade blomman o några andra små saker som jag pysslat med idag.

    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...