torsdag 21 mars 2013

påsk - pyssel - pynt

Torsdag redan! Och nytt tema hos Fabriken


Denna gång är temat påsk - pyssel - pynt. 

Jag gillar att ändra och pynta, "piffa", efter årstid hemma. Nu till vår och påsk blir det lite påskpynt. 

Absolut inte lika mycket pynt som till jul!



Nej, nej... men det blir vårblommor, pärlhönsfjädrar, lite ris eller kvistar, några ägg... (naturfärger och inget gult eller orange...


Mina nya porslinsägg på köksbordet gillar jag mycket!

Silvriga äggen har putsats upp och blänker på rumsbordet.

I den stora ljuslyktan har jag planterat en kungsängslilja och pyntat med ris, fjädrar, ägg och en hållare för värmeljus. (en liten fågel sitter där också)

En krans med fina ägg, känns "vårigt och påskigt" 

Och faktiskt, så hittar man en tupp också i vår hall, om man letar noga ;) 


Maria

23 kommentarer:

  1. Gud vad fint Maria! Jag ska se om jag orkar hämta in lite ris idag, jag som älskar påsken har inte ett dugg pyntlust just nu. Det kanske kommer.... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Såå mycket fint! Det börjar bli hög tid att plocka fram påskpyntet. Får se om jag hinner idag. Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du bjuder på! Ha en fin dag! kram elin

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Stilrent och fint påskpynt, du bjuder på..i bildväg!!
    Önskar dej en fortsatt härlig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jättefint. Älskar den näst sista bilden!!

    SvaraRadera
  6. Wow, vad snyggt du har pyntat. Helt i min smak:). Åh vad jag gillar kungsängsliljan i din stora ljuslykta. Jag hade tänkt göra något liknande, men än så länge ligger riset ute på trappen...:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Precis sånt påskpynt som jag också gillar !
    -Själv har jag bara tagit in björkris och några ägg som ligger framme.
    Jag skyller på att jag väntar barnbarn, så tankarna är på annat håll ;)
    Sköt om dej ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Fina påskpynt.. jag älskar kungsängsliljan..
    Ha fina dagen, kram

    SvaraRadera
  9. Åh vad fint du gör , gillar din blogg jätte mycket , lagt till den i favoriter & måste in o kika nästan varje dag :-) Ha en fin torsdag // `Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar mitt pynt, och min blogg! Tackar för det! :)
      Ha en fortsatt fin torsdagskväll!
      Kram

      Radera
  10. Jättefint!
    Nu blev jag påmind om en viss tupp som finns på vinden,
    får nog upp och hämta ner den!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  11. Så fint du påskpyntat. Här stannade det upp men får väl börja göra iordning lite igen..kanske imorgon om inspirationen infinner sig, står still på den fronten känner jag:)
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  12. Väldigt fint pyntat hos dig! Alldeles lagom!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  13. Så fint du har pyntat! Jag älskar påsken och då framförallt maten och godiset! Jag pyntar med massor av blommor och några små ägg o fjädrar, kram

    SvaraRadera
  14. Tycker du har pyntat alldeles lagom, jag pyntar knappt alls. Påskris får det bli iaf!
    Nu är din blogg tillagd ;)
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. Vad mycket fint påskpynt! Men också så lagom med hjälp av dova färger:)
    Hos mig har det inte blivit något då vi åker bort imorgon och är borta hela påsken.

    Kram Fredrika

    SvaraRadera
  16. Wow vad mycket fint påskpynt! Gillar allt! Gillar äggen, både de i köket och på soffbordet.
    Dåligt med påskpynt här... Kram Suss

    SvaraRadera
  17. Du har det så himla fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Riktigt fint! Kungsängsliljan är underbar...
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  19. Vad jättefint du har påskpyntat. Nu vill man ju pynta när man ser ditt vackra pynt. Men tyvärr finns det inte mycket fint pynt att få tag i häromkring så det blir inte mycket pyntat här hemma.

    Så 40+50 klänningar, där slår du mig! Men visst är det härligt med klänning!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  20. Mmmm så mysigt påskpynt. Mitt går nog mera i gult men av förklarliga skäl. Allt är importerat från Svedala och är från den tiden när jag fortfarande bodde i Sverige. Så typ 10 år sedan. Här har jag upptäckt att det faktiskt inte finns så mycket påskpynt alls. Tror jag får ordna med en Sverige tripp runt påsk om jag ska ha något nytt. Under tiden får jag köra vidare på det gula temat och njuta av alla bloggares snygga och nyare stil :-)
    Kram Anette
    PS Ha en superfredag, min är redan här!

    SvaraRadera
  21. OJ vad otroligt fint du gjort! Imponerad!

    ha en mysig fredag

    Kram

    SvaraRadera
  22. Jättefint pyntat! Gillar särskilt alla blomsterarrangemangen! Jag har massor av påskpynt, kanske ska det fram idag..../Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...