tisdag 19 mars 2013

Moppe-väst??!! Men hallåååå!!!!

Igår fick jag tag i en väst, som jag sneglat lite på ett tag...


Med 20% rabatt och "tillbaka-bonus" blev den snygga cremevita västen min för dryga hundralappen. Eftersom jag är lite osäker på hur länge jag kommer gilla den, och om jag egentligen är lite för gammal (nja... jag är ju faktiskt inte ens 42... men ändå... samma typ av kläder som döttrarna bär...? ja ni fattar? ) för den typ av plagg så känns det bra att inte ha lagt ut så stora slantar ;) 


Nöjd och glad över mitt fynd kommer jag hem, och möts av lite olika reaktioner. Först mellantjejens uppskattande kommentar: 
-"Åh, har du köpt en sån där!?
Sen Tvilling1: 
-"Åh, vilken storlek? Då kan jag låna?" (En kvart senare mannekängar hon glatt för mig, i den ;

Sen kommer Mannen i mitt liv... (håll i er nu!;)
-"Ska du köpa EU-moppe också??" säger han... 
-"EU-moppe????" svarar jag med en motfråga. Och fattar precis ingenting!
-"Ja, du har ju köpt en moppeväst..." Jag vet inte om det betyder att han gillar den eller inte ? ;) 

Själv körde jag aldrig moppe i min ungdom, och hade heller ingen moppe-väst. Men nu har jag tydligen en! ;) 


Maria



17 kommentarer:

  1. Roliga du! Jag körde moppe men inte hade jag någon väst...Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Moppeväst!? Aldrig hört talas om. Borde nog vara i jeans i så fall:)) Jättesnygg och klart du kan ha precis likadan kläder som sina döttrar! Man blir inte äldre än vad man gör sig ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha moppeväst?? Detta var ett riktigt kul inlägg... sitter här med ett smile och läser :- Jag har också kikat på moppevästar i så fall :-) Västen är kanonsnygg!! Bra köp!

    SvaraRadera
  4. Moppeväst var något nytt;) Kul att hitta det där lilla extra/udda när det inte kostar så mycket. Du kommer bli superläcker..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hihi...moppeväst!!!?? Aldrig hört tidigare! Hur som helst var den jättefin!
    Tack för ditt tips om bildstorlek hos mig!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Ha, ha moppeväst, han är rolig, mannen din. Snygg är den o vad spelar åldern för roll om du trivs i den? Jag tror du kommer bli supersnygg i den som en riktig "spätta". Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Ha ha vad roliga reaktioner! Tycker du ska vara supernöjd med din väst, trots att du inte har moppe!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Fniss, cool tycker jag :) kram Diana

    SvaraRadera
  9. hihi, snygg ihop med klänningen! Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Så fin väst! Jag har en moppen men ingen sådan väst:)).
    ha en bra onsdag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Tur att man gillar sin familj för då kan man ju stå ut med vad de säger?!? Häftig väst men jag förstår att han associerar den med moppe, jag fick själv den tanken när jag läste vad han sag fast då ska den vara svart. Din är mycket mera elegant. Kanske skulle du köpa en sådandär elegant Italiensk moppe som alla tjejer i Italien susar fram på? BAra en tanke.
    Kram anette

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Titta gärna in här: http://vittellersvart.blogspot.se/2013/03/grattis-till-tre-vinnare_20.html

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Moppeväst? Den var ju jättesnygg! ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  14. Hej! Jag sneglade jag med på en likadan här om dagen ...den är faktisk riktig läker! Men när jag mötte en ...typ 17 årig i provrummen med en , i kanske lite mindre storlek , så lämnade jag tillbaka den utan att prova...och jag är ju bara ...44 ...snart. ;-)
    Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera
  15. Hej fina du!
    haha..nu fick jag mig allt ett gott skratt..hihi..
    va du skriver roligt!! Man lixom ser er framför sig..haha...
    Du verkar ha en underbart härlig familj..;)
    Jag tycker allt din väst är riktigt fin och jag har då aldrig hört talas om "moppe västar"..eller jo...fast när jag hör det ordet tänker jag mig en jeansväst med hårdrockstryck på ryggen..;)
    Vilka otroligt fina spisar ni har. Jag älskar takhöjden hos er.. så där lite högre än normalt va? Å vad spännande med ett glatt mail.. jag gissar att någon vill göra hemma hos reportage i ditt vackra hem...;) Det vore kul att få se ert fina hem i någon tidning...särskillt sen i vår då man vill göra ordning på verandan...då kommer alla bli gröna av avund över er fina..;)
    Ha en fin dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  16. Haha moppe väst? Han kanske vill låna den själv och ge sig ut på en tur ;)
    Smidigt att kunna dela kläder med döttrarna!
    Tycker den är snygg ;)

    Såg något kul ute i bloggvärlden idag, så har du inte sett det än så ta dig en extra runda ;)

    Kramar!!

    SvaraRadera
  17. hi hi ja där ser man, aldrig är man för gammal för något! Bra betyg av döttrarna där:) då är du "inne" nu då, får ofta höra av min stora tjej att det är "inne" att ha sådant hihi.
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...