söndag 3 mars 2013

Halv åtta hos oss!

Igår kväll körde vi en "Halvåtta hos oss"...


Det var länge sedan jag köpte kokboken på bokrean... Tänkte att vi skulle tillaga någon meny någon gång. Denna "någon gång" blev först igår...

Vi valde denna, jag och tvillingtjejerna:



Jag måste nog säga att just förrätten var den som fick högst betyg! I receptet skulle man ha havtornssylt på ädelost. Nu fanns det (så klart) inte det i vår butik, så jag tog hjortronssylt istället. Kan verkligen rekommendera den kombinationen! Hjortron och ädelost... så gott det var! Gick dock inte hem hos döttrarna ;) En mer "vuxen" smakupplevelse kanske? ;)


Varmrätten var väl egentligen inget speciellt, men gott och nyttigt! Kyckling och rostad potatis och grönsaker. 


Efterrätten blev uppskattad av de flesta. De äldsta döttrarna tyckte att den var FÖR söt... ;)


Sen satt vi kvar i köket, jag och Mannen i mitt liv och smuttade gott rött och samtalade om ditt och datt ;) Vi är rätt bra på det, att prata med varandra. 

Och "mello" eller "melo" eller vad det nu envisas med att kallas (Själv har jag vansinnigt svårt för det ordet...) det tittar vi INTE på... Är vi verkligen de enda som inte gör det??? ;)


Maria

8 kommentarer:

  1. WOW vad gott det ser ut! Vilken brakmiddag! Nä, i går blev det inte mello för vår del utan istället en go film :-) Ha en riktigt bra söndag!

    SvaraRadera
  2. Vad gott det ser ut, gillar blandning hjortron och ost... Vi kollar på mellon, men det är inget tvång vi kan lika gärna låta bli. Roligt med lite inspiration i form av en kokbok. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken festmåltid och vad mysigt med hela familjen ;)
    Vi kollade på Mello som vanligt ;)
    Önskar en skön söndag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Smarrigt och gott lät det i mina öron.
    Ja det där med melodifestivalen och den nya varianten av "mello" som det tydligen kallas numera fattar jag inte mycket av. Tror att det hade börjats med deltävlingar i mindre utsträckning innan jag emigrerade till Australien men nu verkar det ju helt galet. Via FB så hör jag ju hur mycket som helst varje lördag i flera månader känns det som.
    Så svaret på frågan är att nej jag tittar inte på den, inte ens via SVT play om det skulle gå. Vi brukar dock kolla lite av och till på den stora festivalen. Den sänds här på en "udda" kanal och brukar ha dödssköna personer som refererar det hela. Helt klart mer ironiska än den europeiska blir.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Mysigt! Visst är det härligt att bara sitta och prata med varandra!
    Hoppas ni har en bra söndag i solen!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter väldigt gott. Härligt med en mysig stund tillsammans.
    Ha fina söndagen, kram

    SvaraRadera
  7. Så mysig lördagskväll ni hade! Melodifestivalen är inget vi prioriterar, har sett något program men ska nog se finalen.
    Ha en härlig söndag
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Det såg riktigt mumsigt ut, allt utom förrätten (som ju ser god ut förstås) men jag gillar bara ädelost i såser, ej naturell. Jag sällar mig till barnen vad gäller detta, haha!! Vilken himla osis för jag skulle verkligen ha behövt tips på en förrätt till nästa helg då vi ska ta med en sådan till en fest. Resten av menyn ser riktigt smarrig ut:)))

    kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...