lördag 9 mars 2013

Åtta saker du kanske inte visste om mig

För en tid sedan fick jag en utmaning av ANNLIN´S. Titta gärna in till henne! 
(Tack snälla du för att du tänkte på mig, när du sände vidare!
Utmaningen var att jag skulle berätta åtta saker om mig själv. Åtta saker som mina bloggläsare kanske inte känner till om mig.

Jag bjuder på den här också, som bonus: Är verkligen inte bekväm med "dagens-bilder" ;) 


Jag har funderat ett tag nu, och varsågoda här kommer åtta saker. Åtta "oviktiga" saker att veta om mig ;)


1.    Kan inte knäppa med fingrarna, blir liksom knappt ljud när jag försöker ;)

2.    Såg ALLA avsnitt av Rederiet, när det begav sig, utom ett,  då jag var på förlossningen och skulle föda Mellantjejen ;) 
(Jag som nästan aldrig ser på TV, numera...men ni minns serien, va? ;)

3.    Har  minsann aldrig besökt Gekås, Ullared… 

4.    Har alltid haft ett visst intresse av bilar.  ”Går igång” på breda däck, med låg profil…  ;)

5.    Är en väldigt bekväm person som aldrig skulle få för mig att tältsemestra!

6.    Är inte road av att spela  sällskaps-spel och förstår mig inte på TV/data-spel. 

7.    Är förskräckligt rädd för grävlingar och ormar.  Stampar alltid, när jag går vid högt gräs.

8.    Är inne på mitt tredje efternamn, men bara gift mig en gång ;)


Se där, det var åtta saker ni inte visste, och knappast behövde veta egentligen heller, va? ;) :) 
(Jo, några av er läsare kände förstås till vissa saker;)

 Tanken är sedan att sända utmaningen vidare. Jag utmanar er alla som läser min blogg, att berätta åtta saker om er själva, om ni vill! Så varsågoda! ;) 


Maria

13 kommentarer:

  1. Vilka härliga svar :)
    Kan du vissla då? :P

    Hu ja, ormar! Finns en stark fobi för det..
    Grävlingar har jag också respekt för. Mina äldre syskon skrämde mig med att det bodde några där vi hade vår båt i skogen..dom fick mig att ha knäckebröd i stövlarna :P För grävlingar släpper när de "knäckt" benen. Om det är sant vet jag inte?

    Ha en fin lördag!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hallå! Vad kul grejer du hade kommit på att berätta. Här är en till som aldrig varit i Ullared och det känns bra :) Ha en finfin lördag Karin

    SvaraRadera
  3. Kul!
    Har aldrig heller varit på Ullared, har inget sug heller för den delen. :)
    Men tälta gör jag gärna.

    Ha en toppen lördag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Wacker Bild på dig Maria! Vacker på utsidan och på insidan <3

    Jag kan inte heller knäppa med fingrarna ;)

    Ha en toppenlördag fina du!

    xx

    SvaraRadera
  5. Kul att veta lite mer! Superfin bild på dig! Jag är inte heller bekväm med dessa bilder men jag bjuder på en jag med idag;) Kramis Suss

    SvaraRadera
  6. Fin bild på dig. Jag känner inte heller bekväm med bilder av mig själv.
    Vad kul att få reda på lite saker om dig.
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  7. Jättefin bild! Hihi grävlingar :-) Det skulle jag också vara men hur ofta ser man en sådan? Jag har nog aldrig gjort det :-) Däremot spindlar... oj vad jag fäktar då :-) Ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  8. Rederiet såg jag oxå på och hatar ormar, Kul att få veta ännu mer om dig. Du är jätte fin på bilden så det behöver du verkligen inte vara obekväm med:)
    Ha en fin kväll nu.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  9. Men, jag blir så förvånad att du bara kommer på såna här saker! Började fundera lite om mig själv, men kom inte på något bra! Imponerande och kul läsning! Väldigt fin bild på dig!
    Ha e trevlig kväll o Lofsdalen!
    Kram helena

    SvaraRadera
  10. Underbar bild på dig :)
    Jättekul att läsa om dig :) så kul när det är såna här utmaningar, man lär känna varann lite mera ju.
    Va roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Stor kram o fin kväll till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Du är jättesöt Maria, superfin bild på dig!! Och så kul läsning:)))) Håller med ovan, man lär känna personen bakom bloggen lite mer genom dessa utmaningar, kul:)

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Så fin bild på söta du! Kul att läsa om dig och att du är bilintresserad:) Bekväm är nog jag med, ingen tältsemester är inte:) kram Nilla

    SvaraRadera
  13. Kul att få veta lite mera om dig! Jag har faktiskt heller aldrig varit i Ullared!

    Önskar dig en fin söndag! Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...