måndag 3 mars 2014

Mera av Home sweet home

Ännu en ljuslykta...

...med texten "Home sweet home", har hittat till vår whiskyhörna ;)

Den här är lite större, har en annan undertext, men är minst lika snygg! Jag hittade den på Ica Maxi, förra helgen när vi var där och handlade lite "lördagsmat". Det var ett tag sedan jag var på Ica Maxi, och blev ju liksom påmind om allt snyggt till hemmet, som faktiskt finns där ;) Den här scannades och smögs ner i botten på kassen kvickt som attan utan att Mannen i mitt liv hann med och se den ;) Han tycker ju som många andra män, att det räcker med de ljuslyktor man redan har ;) 


Jag såg faktiskt senare att "vårat" Ica Kvantum också hade den här större modellen, men jag blev väl så exalterad när jag hittade den lilla, så jag missade den större? ;) Igår när jag var på "vårat" Ica Kvantum, så var de slut. Både den mindre och den större varianten, så vi är nog ett antal som har dessa hemma, här i trakten ;)

De har fått flytta ner på kofferten och samsas där med ett par gamla böcker. Jag är fortfarande svag för de här böckerna, och de söta rådjuren får vara framme ett tag till. Kanske de får ligga där året om? Tror faktiskt inte det är "julpynt", egentligen? Men jag har haft det som vinterpynt ;) 

Nu är det dags att ta tag i vardagen denna måndagsmorgon! Jobbet kallar ;) Med APT (Arbetsplatsträff) på det... 


Maria

15 kommentarer:

  1. Jättefina. Jag kom ju aldrig till Ica Maxi förra veckan, och nu kanske de är slut då. Du har gjort fina fynd.
    Ha en bra dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fina, älskar Ica Hemmas sortimnet kram Diana

    SvaraRadera
  3. Å vad söta ljuslyktor .Ica Maxi har mycket fint .Ha en skön måndag .Krama Rita

    SvaraRadera
  4. De är supersöta men jag har inte hittade dem här där jag bor :( förmodligen har de tagit slut fort.

    Hoppas du har en skön måndag

    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    De där har jag också stått å fingrat på men precis som du behöver jag egentligen inga fler och jag kom int epå vart jag skulle ha dem... men hur snygga som helst och så himla kul när Ica kan ta in lite snygga saker ju.
    Vet du jag berättade för Maken i helgen (vi var hos syrran o hon babblade om att hon ville göra om ett litet rum till bibliotek med fåtölj och ett bord där hon kunde ställa ett glas vin eller en wiskey..).. att Maria som jag "bloggar med"... de har minsann en hörna i vardagsrummet som de kallar wiskeyhörnan.. å det är så coolt för hon är verkligen konsekvent och kallar den så...den delen av deras vardagsrum heter lixom inget annat.
    Maken som är en stor wiskeyälskare fick något drömmande i blicken och jag kunde höra små mumlande ljud följt av ett åååå...aaa...men ååå va häftigt!!
    ;)
    Så nu vet jag vad vi ska göra då första ungskrutten flyttar hemifrån (om flera år hoppas jag)...men ändå...drömma o planera kan man ju.
    Ha en fin dag i dag nu även om den verkar bli lång för dig.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Gillar de där lyktorna. Hittade något liknande på Cervera, men de var lite ”plastiga”.

    Snygg fåtölj också!

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig hörna ni har där :)
    Fåtöljen och väskorna, böckerna och såklart lyktorna :)
    Ica Maxi har otroligt mycket fint nu till hemmet :)
    Hoppas du haft en skön helg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Så fina de var!! Kul när man kan köpa fina saker i mataffären :)

    Hoppas veckan börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  9. Kollade in dom där fina ljuslyktorna jag med. Vad fint med koffetren, den har jag bestämt missat. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Jag tror att jag skulle kunna ha hur många ljuslyktor som helst, det är ju så fint. Du har hittat ett par riktigt fina där. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hej ja visst är de lyktorna fina. Jag jobbar just på den avd med ljus, porslin och allt pynt på Ica så de är svårt att
    låta bli att handla. Tur att inte mannen min är med då :)

    Fina rådjur, klart de är året-runt-pynt

    Kram Camilla

    ps missa inte min utlottning

    SvaraRadera
  12. Jätte fina lyktor de hade absolut gjort sig fina i detta hemmet också, bra smak du har!
    Ha en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  13. Såg dom också i matbutiken, jätte fina. Ljuslyktor kan man aldrig få för många av, så
    där har dom helt fel ;) ;)

    Ha det gott.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Åh, så mycket jag hade att läsa igen... Har inte hunnit läst så många bloggar på flera dagar.
    Jag har försökt tittat åt ett annat håll när jag gått förbi "hemmaavdelningen" på Ica... Himla fina är dom, ljuslyktorna!
    Åh, så spännande med en träff :) Vad tycker du?! Jag ser lite varmt och soligt väder framför mig och en härlig fika på ett café, eller nåt... April/maj någon gång? Jisses så spännande... :)
    Fettisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  15. Superfina lyktor som man absolut inte kan få för många av. Måste vara underbart att krypa upp i whiskeyhörnan o mysa med en bra bok, något gott i glaset o bara njuta, en härlig hörna. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...