söndag 23 mars 2014

Myshelg

Söndag eftermiddag och helgen lider mot sitt slut...


Det känns som att det blev en kort söndag, här hemma, även om den inte är riktigt slut än ;) Vi sov länge, hela familjen. Klockan visade på strax efter halv elva, när jag vaknade till. I och för sig var jag vaken redan innan halv åtta och tog ut hundarna snabbt. Men inte trodde jag att jag skulle somna om och sova sååå länge!?? Egentligen gillar jag inte att sova bort halva dagen, typ. Men, men... det fanns väl ett behov av sömn då ;) 


Det kanske inte gör så mycket ändå, att söndagen blev kort. Lördagen blev ju en riktigt mysig lördag! Först besök på Blomsterlandet, med en massa vårinspiration och lite blommor till porchen! Sen pirriga vårkänslor inne i ett soligt Uppsala. Mannen och jag fick lite "på-tu-man-hand-tid" med en kaffe och räkmacka på mysigt ställe. Jag shoppade ett par snygga skor, till fyndpris! 


Eller vad sägs om 600 spänn istället för 1900.... ;) =) 

Jag gillar dem redan mycket! Snygga till jeans, så klart. Men jag undrar jag om de inte kan vara lite tuffa till en kjol, eller klänning också! Eller vad tror ni? Jag ska testa dem till nya kjolen, tror jag. 

På kvällen kom ju grannarna "Bakom trädet" in. Med sig hade de sina rara minstingar, twinsen. Fast twinsen såg vi inte så mycket av, efter Gladiatorerna sov de gott (?) i soffa och fåtölj ;) Vi vuxna hade det trevligt vid köksbordet med vin, ost, kex, salami... och prat. Och skratt. Klockan hade passerat midnatt, när vi skildes åt och de bar hem sina sovande små de få metrarna över till sitt hus. Jag och Mannen i mitt liv konstaterade att det var en lyckad kväll, tiden gick fort. Jag gillar att träffa och lära känna nya människor, och den här familjen hoppas jag att jag får fortsätta lära känna ännu mer! =) Tack för en trevlig kväll C och M!

Nu är det dags att börja förbereda kvällens middag, som blir  burgare med pulled chicken, vilket tar lite tid ;) 
Har ni testat pulled chicken?



Maria
  

13 kommentarer:

  1. Vilken mysig lördag med lite egentid med mannen .Supersnygga dojor som passar till allting . Ja älskar också träffa nya människor .Härligt med lite sovmorgon .Ha en skön kväll .Kramar Rita

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig helg. Roligt att bjuda in grannarna också:)
    Och lite egentid på tu man hand är så mysigt.
    Pulled chicken har jag aldrig ätit, låter gott. Och vilka fina skor du köpt!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Fin och mysig helg du haft. Vad snygg du är i håret, ny frisyr? Tuffa skor som absolut blir bra till kjol. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  4. Soupersnygga och hela du är så fräsch! :)

    SvaraRadera
  5. Så jättekul med nya bekantskaper! Kul att er kväll blev lyckad.

    Supersnygga skor! Var hittade du dem?

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Oj så länge har jag inte sovit på evigheter, men behovet fanns nog ;)
    Super snygga skor och till bra pris.

    Ha det fint. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Jättefina skor! så trevlig kväll ni verkar haft och den blombutiken i Uppsala gillas mycket! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Låter som ni fick en trevlig lördag. Helgerna bara avlöser varandra och veckorna också. Snart sommar!
    Jag passa på att shoppa på trädgårdsmässan idag.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. You look stunning girl!! Supersnygg! Och wow vilket kap, supersnygga skor! Där gjorde du ett riktigt klipp!! Och vilken trevlig helg du haft, heeeeelt perfekt!!

    Tack snälla för din kommentar hos mig också, gjorde mig jätteglad <3

    kramiz aka

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig lördag, du är en riktig livsnjutare fina du :) kram Diana

    SvaraRadera
  11. Så länge skulle jag också behöva sova, men det vill inte min kropp, trots att jag tror att den skulle behöva det då och då...
    Woow, dom skorna var supersnygga och kommer bli kanon till kjolen med tror jag!!
    Nu är man riktigt sugen på att göra fint med blommor runt huset...!
    Önskar Dig en fin-fin vecka Maria, kram Kate

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig Lördag ni haft.
    Jag har väl tagit helg nu kan man säga eftersom att jag jobbat tor-sön så så mycket helg känns det inte som att man haft, men vi hade en himla mysig Lördag med.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Låter som en härlig helg!!
    Visst är det kul, att lära känna nya människor!!
    Ha nu en fortsatt mysig måndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...