lördag 8 mars 2014

Vårlängtan

En vecka in i mars...


Det blir ljusare för varje dag. Det händer mycket på en vecka. Dagarna känns längre och det är skönt att det är ljust på morgonen när man går till jobbet och även när man går hem.
Jag längtar efter att sätta vårblommor på porchen, att fika ute, att köpa plantor och sätta igång med vår tomt, att göra en trädgård, helt enkelt ;) Jag vill storstäda hela huset, göra en riktig vårstädning, jag vill ta fram mina vårjackor, och ha lättare skor på fötterna....  Åååh vilken lust jag har till allt det!

Längtar ni också efter sådana saker?

Maria

13 kommentarer:

  1. God morgon! Underbart väder att få vakna till en lördagmorgon! Solen fyller hela vardagsrummet och hallen genom mycket skitiga fönster. men det gör inget, bara solen skiner!!! Ja, nu vill man verkligen ta undan alla tjocka kläder och in med det lätta!!
    Ska strax ge mig ut på en härlig morgontur i solstrålarna, för att senare idag förbereda en överraskningsfest för maken. En "Hjärtefest" ska det bli. 1 år av tacksamhet, och det ska firas med alla nära & kära. Tacksamhet att vi har varandra <3
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Idag ser ut att bli en helt fantastisk dag :)kramis fina du/Diana

    SvaraRadera
  3. Vilka vårkänslor du har! Verkar som vi får en vacker helg, härligt! Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha, jamen nu fick du ju mig att få lust med allt det också! Här skiner solen och det är ju bara ljuvligt! Kom våren, kom nuuuuu!

    SvaraRadera
  5. Och idag skiner solen! Aaaahhh! Man får väl låtsas att det inte tokblåser så är allt perfekt!

    Ha en härlig lördag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Ja gud, här har du en till som VERKLIGEN blir sugen på att sätta igång utomhus :) Konstigt det där, så snart solen börjar titta fram på våren så har jag inte alls lust att hålla på med insidan längre :)

    Jättefint fönsterparti du har och snyggt pyntat med fina detaljer!

    Måste också säga stort tack för din fina kommentar om vår sorg <3

    kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Låter ljuvligt!! Jag väntar också på..lättare kläder och blommor utomhus!!
    Ha nu en fortsatt mysig lördag! Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Mitt hem skulle verkligen behöva sig en omgång...ialla fall fönstren, hua vad dom ser ut.
    Här har både nya vårskor och vårjacka kommit fram, underbart väder vi har haft idag, trots blåst.
    Du har så fint :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Japp jag vill göra allt det där! Kanske inte putsa fönster men jag vill ju gärna se ut så... Nästan lite sugen på på att göra som tonåringarna och börja med converse alldeles för tidigt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Ja det är ju helt fantastiskt härligt nu med våren! Man får faktiskt lite mer energi!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. ååå där slog du huvudet på spiken! Som om jag hade sagt det själv ju... allt det där längtar jag också efter.
    Ni har så fina fönster...viiill haaaaa..;)
    Ha en ny fin vecka nu!
    Kraaaaaaaaam katarina

    SvaraRadera
  12. Ja nu vill man sätta igång o fixa i trädgården, plantera o vårstäda....energin börjar flöda i kroppen o man känner sig såå mycket piggare. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Man riktigt ser ljuset genom fönstrena, det ser vårigt ut, ljusare. Snart så, det går ju oftast ganska fort ändå.
    Här är det ju omvänt, det blir mörkare varje dag. Men oftast tar det ett par dagar innan man märker någon skillnad. Som idag när jag läst för stora tjejen och vi höll på lite längre än normalt. När jag kom ut från hennes rum skulle jag gå ut och vattna blommorna för det hade varit så varmt. Kommer ut i vardagsrummet och det är så gott som kolsvart därute!! Snoppet! Fast med lite utebelysning så gick det ju ändå. Men det var bara det att förändringen kommit så snabbt. Bara häromdagen gick det att se när jag gick ut 20.20 men inte idag.
    Ha en skön vecka.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...