lördag 22 mars 2014

Första vår-lördagen??? ;)

God förmiddag!


Lördag förmiddag, solen skiner och all snön är borta! Nja, det finns kanske någon rest efter en "ploghög" här och var och en skvätt inne i skuggiga skogen, men annars så är det barmark! Så skönt! Min snöångest släppte igår, i takt med att snön smälte bort ;) Törs man fyra av det det där vårskriket nu? Det sägs ju att våren kom den 20:e mars? 

Efter vad som absolut skulle kunna klassas som hotellfrukost (bacon, äggröra, rostbröd, thé, vaniljyoghurt med hallon) intar vi nu en kopp nescafé... inte så lyxigt kanske, men tur vi hade den där burken med pulverkaffe, eftersom perculatorn tydligen stått på ett tag, och gammalt kaffe var fastbränt ;) Kanske går att skura rent? Annars blir det till att köpa en ny idag. 

Det blir en tripp in till Uppsala nu på dagen. Vill köpa vårblommor till porchen och så vill jag köpa pennor av något slag i metallfärger. Har en liten idé som jag bara måste testa om jag klarar av att genomföra på "värdigt vis" ;) Möjligen kan jag tänka mig ett besök i stans tygbutik också, men jag har en känsla av att Mannen i mitt liv inte vill hänga där inne någon lång stund, så jag tror jag spar det till en annan gång då jag åker själv ;) 
Ikväll kommer grannarna, som numera går under benämningen "grannarna bakom trädet" (efter en Facebook-konversation ;) över på ett glas vin eller två...;) Det ska bli så trevligt att få lära känna dem lite bättre. Hittills har vi "bara" småpratat mest utomhus och sagt tusen gånger att vi ska få till en liten "dejt" ;) Ikväll blir den av! =) 

Vad har ni för er denna första "riktiga" vår-lördag? 


Maria

6 kommentarer:

  1. Solen skiner på västkusten men vinden viner! Ha en trevlig "dejt" kväll med grannarna
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Kul att dejta med grannarna. Undrar vad du ska bjuda på för gott till vinet Kraam Pia.

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig dag du ska ha!;)
    Jag har en ensamhemmadag och det är skönt ibland och ska bl a måla lite!;)

    Kramis
    Adela

    SvaraRadera
  4. Haha, vårdag tänker jag och tittar ut på all den snön vi har, nej, här dröjer det ett tag till.
    Vad kul att lära känna grannarna bättre. Så himla kul att lära känna nya människor.
    Ha en fantastisk helg.
    Här tar vi det bara jätte lugnt och gör inte mycket alls.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Vilken god frukost ni har ätit idag. Blev allt lite avundsjuk. :) Här var vi och köpte frysta crossianter på Ica Maxi idag som ska bakas färdigt i ugnen imorgon på morgonen. Mmmmmm, så gott!

    Önskar dig en trevlig lördagskväll.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder från dig, fina blommor!! Och wow vilken superfin blus nu sytt (tidigare inlägg)!! Du kan du, verkligen Odd Molly style - me like :)

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...