onsdag 5 mars 2014

Solsken i hallen och musik från förr

Igår när jag kom hem sken solen...


Den sken så där blekt och vackert som den gör på våren. In genom smutsiga fönster runt ytterdörren och lade sig på vårt svarta skåp i hallen.

Skåpet som börjar bli så slitet så man nästan skäms för det... Nej, jag gillar ju inte "shabby chic", så jag kan ju inte säga att det är det, heller... ;) (Men jag har en tanke om vad som ska få ersätta skåpet så småningom)
Men i alla fall... Där på skåpet står den gamla grammofonskivan som jag köpte i byns prylbod för några veckor sedan. Skräp tycker Mannen i mitt liv! ;) Vintage tycker jag ;)

Dessutom tycker jag den gör sig rätt bra till mattan i rött. Tanken är i och för sig att skivan ska sättas upp på väggen ovanför toalettdörren och spegeln, tillsammans med andra tavlor.

Vi har ju ganska högt i tak, så jag tror det skulle kunna vara effektfullt att "fylla upp" med diverse tavlor upp till taket. Men innan jag börjar med det, så måste jag ju få ihop alla sakerna, så jag vet hur de ska sättas ;) Så är det ofta med mina projekt, de kan ta ett tag att få klara ;) Någon som känner igen sig?


Redan onsdag, hörrni! Snart helg igen! ;) =)  


Maria

13 kommentarer:

  1. Vilken stor och härlig hall ni har. Och snygg var den också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Så härligt med solsken som tar sig in i huset, även om det är genom smutsiga fönster :)
    Ni har en underbar hall, den verkar ganska stor.
    Här hemma har vi en pytteliten, ganska trist faktiskt då den alltid är knökfull :)
    Njut av din onsdag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Å så fint du har !!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. Solen är mer än välkommen! Idag är det grått och jag ligger nerbäddad efter en feber attack!
    Hehe känner så väl igen mig! Jag skapar projekt och idéer ibland går de fort ibland blir de liggandes länge
    Ha en fin onsdag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Snyggt du har det i hallen. Gillar tapeten:)
    Härligt att solen lyser in.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det. Solen har jag inte sett på ett tag nu....saknar den! Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Härligt hem du har! Lite avis på er stora hall dessutom :-) Vår hall är ganska liten... eller, inte egentligen... men det finns inga stora väggar iallafall :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Veckorna rullar på i en himla tempo. Jag har också sett glimtar av solen denna vecka. Himla trevligt! Mer av den varan tack.

    Ha en toppen torsdag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Kul med lite inredningsprojekt och vilken snygg och välkomnande hall! Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Haha.. män ska man inte blanda in i inredning...haha de ser inte saker som vi gör..;)
    det där kommer bli super coolt ju och den röda mattan är verkligen underbar. Passar så bra som en färgklick där.
    Ha en underbar torsdag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Så fint! Som jag gillar den där tapeten. Är sugen på en själv. Och skåpet! Jättefint! Min son har ett teakskåp som vi nu bestämt oss för att måla om. Han vill ha det svartvitrutigt som ett schackbräde och jag får nog inse mina begränsningar där. Men svart ser fint ut! Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  12. Så härligt att solen tittar in hos dig!
    Vad fint du har det i hallen! Jag blir lite full i skratt när du skriver om ditt skiv köp. Min sambo har precis köpt en vevgrammofon och stenkakor som han ska spela julmusik på nästa jul :) Jag tycker dom gamla skivorna är fina inredningsdetaljer.

    Önskar dig härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Hej fina Maria,
    Nu har jag hittat hit igen:)
    Skivan är ABSOLUT vintage:))
    Härligt med SOL igen..alla bilder blir så mycket bättre då:)
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...