lördag 1 mars 2014

Lördagsreflektion vid köksbordet.

 På köksbordet just nu
Svärföräldrarna har åkt hem (svärfar har tider att passa i form av skidåkning på TV ;), vi har varit en snabb sväng till stora köpcentrat i stada och nu sitter jag här en stund med en kaffekopp och njuter av de vackra rosorna som jag fick igår, av svärmor och svärfar :)
På eftermiddagen anländer nästa gäster och Minstingen ska med tåget in till Stockholm, för att sedan gå på Avicii! Tänk vår "lilla" dotter ska åka tunnelbana utan vuxet sällskap och gå på konsert.... vår "lilla" dotter som egentligen inte är så liten längre, med sina dryga 15 år ;) Men minst (eller yngst i alla fall, faktiskt inte riktigt minst till storleken ;) kommer hon alltid att vara, vår minsting ;) Visst är det väl så, att den minsta alltid blir den minsta? ;) Viktigt att behandla även henne som vi behandlat de andra tre vid samma ålder! 
I och med att hon har diabetes, så gör det att vi (eller jag i alla fall!) är lite extra "försiktiga" när hon ska göra något. Lite extra "instruktioner" som ges, när det gäller kost och insulin, lite extra tjat om att hålla reda på väska med insulingrejer och att ha laddad mobil.... Jag vet att hon inte tycker det är så roligt, och jag gör mitt bästa för att vara så "normal" som möjligt ;)  Besöket hos läkaren igår gick förresten bra, tack för all omtanke!

Tänk att det redan är första mars! Jag tycker inte det är länge sedan det var första februari, och jag och Mannen i mitt liv bodde på hotell i Stockholm!


Maria


11 kommentarer:

  1. Ljuvlig bild och vilka fina rosor!
    Förstår din oro, jag är likadan med min 19 åring som bor hemma....han tycker jag är löjlig;)
    De är alltid små ändå eller hur?=)

    Fin lördag och kram!
    Adela

    SvaraRadera
  2. Glömde säga med: vilket fint hus ni har!!:)

    A

    SvaraRadera
  3. Ooooh, tänk när barnen är 15 år! Jag både bävar och ser lite fram emot det. Bävar för att man är rädd för att de ska råka ut för något och ser fram emot det för att få se hur de blir och utvecklas när de blir stora. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. De där milstolparna när barnen får ta nya steg är stora även för en själv som förälder. Förstår att det blir lite speciellt med henne som har diabetes.

    Ha en fin lördagskväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Wooow vilka ljuvliga rosor du fått. Gillar ljuslyktorna, tror jag har likadana. Oroa dig inte så mycket Maria, det bli bra.. hon fixar det där tror jag. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Vackra rosor! Det är många som ska på Avicii i kväll. Vi är på väg hem från Sthlm, mysigt att komma bort.
    Det kommer gå så bra för din minsting.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. min äldsting är lika gammal som din minsting, 15 år:) jobbigt att behöva oroa sig för detta men det fixar hon nog bra. Jag hoppas det gått bra för dina vänner som du skrev om tidigare. jag har tänkt mycket på det vad det nu än var.Fina blommor! ha en fin kväll! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Jag är alltid orolig när mina killar är ute som är 15 o 19 år, kan inte somna förrän jag vet att de ligger tryggt i sina sängar, så jag förstår dig. Man vet ju att de sköter sig , men det finns alltid sådana som söker bråk o det är det som oroar ett mammahjärta...Hoppas nu att dottern får en toppenkväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Jag tror aldrig våra små blir stora i våra ögon, eller vad tror du? Det är ju våra småttingar liksom haha. Men vad kul att kolla Avicii.... Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Redan mars ja. Tiden går fort och jag tror den här våren och sommaren kommer rusa fram och sen till hösten väntar gymnasiet för 15 åringen. Men det är kul och en spännande tid väntar.

    Ha en skön söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Härligt med mars!!! Tjoho snart kan man kanske sitta ute och fånga några solstrålar :-).

    Antar att ens barn alltid är barn i föräldrarnas ögon. Kul för din dotter att gå på Avicii. Har sett bilder och det var ju hur mycket folk som helst! Hoppas det gick bra!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...